Wikia

Zomerdroom familie
Beschrijving
Naam Zomerdroom familie [DS2]
Summerdream familie [DS3]
Aantal generaties 4 generaties
Familievrienden Hartverloren familie, van der Smacht familie
De Sims 2 Logo
Zomerdroom familie
Het vriendelijke karakter en de levenslust van de Zomerdroompjes hebben de jeugd van Veronadorp in een romantische stemming gebracht. Maar hangt er ook romantiek in de lucht voor Puck?
Beschrijving
Gezinsleden Titania Zomerdroom, Oberon Zomerdroom, Puck Zomerdroom, Babs Zomerdroom
Kapitaal §6.573
Kavel Troubadourboulevard 71
Overige informatie
Spel The Sims 2 Icon De Sims 2
Buurt Veronadorp
Bovennatuurlijk
Summerdream familie
Beschrijving
Gezinsleden Titania Summerdream, Oberon Summerdream
Overige informatie
Spel DS3BN Icoon De Sims 3: Bovennatuurlijk
Bespeelbaarheid Onbespeelbaar
Wereld Moonlight Falls
De Zomerdroom familie[DS2] of Summerdream familie[DS3] is een familie in Veronadorp, een buurt in De Sims 2. Een deel van de familie keert terug in Moonlight Falls, een wereld uit De Sims 3: Bovennatuurlijk.

De familie Zomerdroom is gebaseerd op Shakespeare's Een Midzomernachtdroom. Net zoals de van der Smacht familie is de Zomerdroom familie matrilineair, het is dus erg makkelijk om deze families met elkaar te verbinden.

BiografieEdit

De Sims 3Edit

Titania en Oberon Summerdream zijn twee huisloze Sims in Moonlight Falls, een wereld die bij De Sims 3: Bovennatuurlijk komt. Ze zijn allebei een fee, wat kan verklaren dat ze nog volwassenen zijn in De Sims 2, aangezien feeën vijf keer langer doen over het verouderen.

Vreemd genoeg zijn de twee getrouwd, terwijl in De Sims 2 (wat de voorloper hoort te zijn van De Sims 3) ze dat niet zijn. Dit kan betekenen dat de twee eerst gescheiden zijn, of meer waarschijnlijk dat dit een fout van de makers van het spel is.

Net zoals vele andere families die eerst in De Sims 2 verschijnen dragen de Zomerdroom familie in De Sims 3 hun Engelse naam, waarom dit zo is is onbekend. Waarschijnlijk is dit een fout van de spelontwikkelaars.

De Sims 2Edit

Titania en Oberon Zomerdroom wonen met hun twee geadopteerde kinderen Puck en Babs in Veronadorp. De familie is matrilineair, wat wil zeggen dat met een huwelijk de man de achternaam neemt van de vrouw, in plaats van (gebruikelijk) andersom. Ook wordt de erfenis doorgegeven aan de eerstgeborene vrouwelijke nakomeling. In dit geval is Titania dus het hoofd van de Zomerdroom familie, met Babs als opvolgster.

De familie is een vrij ongewone familie (voor De Sims 2), aangezien Titania en Oberon niet getrouwd zijn, zelf geen kinderen hebben, maar wel kinderen geadopteerd hebben. Dit kan er op wijzen dat ze een vrijere soort levenswijze naleven dan de meeste families.

Deze manier van leven kan verwijzen naar de hippietijd, een tijd waarin swingers niet ongewoon waren en deze cultuur zelfs hevig omarmd werd. Maar waarschijnlijk is het een verwijzing naar de Griekse mythologie, waar Shakespeare in zijn Midzomernachtsdroom gebruik van maakt en waar het niet ongewoon was dat goden of wezens verschillende partners (tegelijkertijd) hadden.

FamilieledenEdit

StamboomEdit

De Sims 3

Titania Summerdream
Titania Summerdream
 
Oberon Summerdream
Oberon Summerdream

De Sims 2

Birgit Zomerdroom
Birgit Zomerdroom
 
Pistool Zomerdroom
Pistool Zomerdroom
 
Sylvana Vederlicht
Sylvana Vederlicht
 
Derek Vederlicht
Derek Vederlicht
 
Nym Grover
Nym Grover
 
Shock Grover
Shock Grover
 
Seconda Braambos
Seconda Braambos
 
Bob Braambos
Bob Braambos

Fee Zomerdroom
Fee Zomerdroom

Alwin Zomerdroom
Alwin Zomerdroom

Zephyretta Grover
Zephyretta Grover

Sprite Grover
Sprite Grover

Titania Zomerdroom
Titania Zomerdroom

Oberon Zomerdroom
Oberon Zomerdroom

Puck Zomerdroom
Puck Zomerdroom

Babs Zomerdroom
Babs Zomerdroom