Wikia

Verlangens en Angsten zijn aspecten in De Sims 2. Een verlangen is iets wat een Sim graag wil. Deze verlangens kunnen zijn: Een baby krijgen, trouwen of gewoon simpel met iemand praten. Een angst daarentegen is iets wat een Sim nooit wil meemaken. Als een Sim een verlangen heef voltooid. Dan verdient hij wenspunten, als hij een angst meemaakt dan verliest hij wenspunten.

Een Sim wordt geboren met 4 verlangens en 3 angsten. Door De Sims 2: Studentenleven kan een sim een vijfde verlangen verdienen door het afmaken van het eerste jaar op de universiteit.  En een zesde als ze zijn afgestudeerd. Als een Sim van de universiteit wordt afegtrapt, dan krijgt de Sim een vierde angst. Als De Sims 2: Op Reis is geïnstalleerd kan je Sim ook een extra verlangen krijgen voor 48 sim-uren als een goede vakantie bonus.

Verlangens en Angsten 'op slot zetten'Edit

Een Sim kan een slotje om zijn verlangen of angst heendoen. Dit kan je doen door er met de rechter-muisknop op te klikken. En het wil alleen door rollen als het voltooid is. Een Sim kan normaal maar één slotje om een verlangen of angst zetten. Maar Sims die hun derde jaar hebben afgemaakt, krijgen een extra slotje.

Wenspunten en InvloedspuntenEdit

Als je Sim verlangens voltooit, dan groeit de wensmeter bij het aantal punten dat erbij hoort, en in veel gevallen groeit de invloedmeter ook. Angsten meemaken laat de wens en invloedmeter dalen. Grote wensen en angsten zoals: Trouwen en de dood van een Sim hebben een gele zonnestraal in de achtergrond. Die verlangens zijn vaak moeilijker te behalen en die angsten zijn vaak pijnlijker. Hoe groter het verlangen, hoe sneller de meter groeit en hoe erger de angst, hoe sneller hij daalt.