Wikia

De Sims Wiki

Verborgen eigenschap

1.539pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Verborgen eigenschappen zijn eigenschappen in De Sims 3 die in het spel niet zichtbaar zijn totdat een Sim een gerelateerde automatische actie heeft of een interactie vrijspeelt.

Verborgen eigenschappen komen beschikbaar voor Sims in bepaalde carrière's, levenstaten, of kinderen van een Sim met een verborgen eigenschap. Er is een kans van 50% dat een kind de verborgen eigenschap van een ouder erft.

DS4 duster icoon.png
Dit artikel is een rommeltje!
Kan jij dit artikel verbeteren? bewerk de pagina dan meteen!

Standaard verborgen eigenschappenEdit

Icoon Eigenschap Beschrijving Notitie UP
Trait burglar.png
Inbreker Inbrekers moeten perfect kunnen sluipen om de in het huis van de buren opgesloten voorwerpen te bevrijden. Inbrekers houden die vaardigheid graag in de familie; hun kinderen kunnen al vlak na de geboorte sluipen als professionals. Deze verborgen eigenschap kan gevonden worden in kinderen van Sims met een criminele carrière. Sims met deze eigenschap kunnen sluipen in plaats van lopen of rennen.
TS3 Icon.png
Trait canapprehendburglar.png
Kan inbreker aanhouden Politieagenten moeten jaren trainen om de meest gewiekste inbrekers in de kraag te kunnen vatten. Gelukkig kunnen hun kinderen, dankzij de genetica, inbrekers arresteren zonder die jaren van eentonige training. Deze verborgen eigenschap kan gevonden vonden in kinderen van NPC-politie agenten en Sims met een carrière in de ordehandhaving. Sims met deze eigenschap kunnen met inbrekers vechten op de thuiskavel.
TS3 Icon.png
Trait cansalute.png
Kan salueren Kinderen van hoge officieren weten zo veel van de regels in het leger dat ze, wanneer ze maar willen, een mooi saluut kunnen geven. Deze verborgen eigenschap kan gevonden worden in kinderen van Sims met een carrière in het leger of in Sims die een bepaald niveau hebben in de militaire carrière. Sims die afstuderen aan de Militaire School Fort Stijfsel krijgen deze eigenschap ook. Sims met deze eigenschap kunnen met andere Sims salueren.
TS3 Icon.png
Trait immunetofire.png
Immuun voor vuur Brandweerlieden overleven vele branden. Dat komt niet door hun uitrusting, maar door hun natuurlijke immuniteit voor vuur. Het is een eigenschap die ze doorgeven aan hun kinderen. De "immuun voor vuur" verborgen eigenschap kan gevonden worden in kinderen van NPC-brandweerlieden, Sims die werken bij de brandweer, Bonehilda en geesten in flessen. Sims met deze eigenschap kunnen niet gedood worden door vuur.
TS3 Icon.png
Trait makesnomesses.png
Maakt geen troep De afstammelingen van hulpen in de huishouding hebben de reinheid in hun DNA zitten en laten daarom nooit iets vuils achter. De "maakt geen troep" verborgen eigenschap kan gevonden worden in kinderen van NPC-huishoudsters. Deze eigenschap is vergelijkbaar met de eigenschap Netjes.
TS3 Icon.png
Trait pizzaappreciator.png
Pizzaliefhebber Pizzabezorgers ontwikkelen een liefde voor pizza die dieper is dan de dikste pizzabodem. Hun kinderen delen die obsessie voor pizza's, die elke hap pizza tot een gelukzalig moment maakt. De "pizzaliefhebber" verborgen eigenschap kan gevonden worden in kinderen van NPC-pizza bezorgers. Sims met deze eigenschap krijgen na het eten van een pizza de gemoedstoestand "Magnifieke maaltijd" (+40 humeur, 8 uur lang).
TS3 Icon.png
Trait pyromaniac.png
Pyromaan X De "pyromaan" verborgen eigenschap zit in het nageslacht van NPC-brandweerlieden. Pyromanen hebben de optie "Transmogriferen". Hiermee kunnen ze fruit veranderen in vlamfruit.
TS3 Icon.png
Trait rocker.png
Rocker Ook al kunnen genen geen jarenlange muziektraining overdragen, ze kunnen kinderen van grote rocksterren een natuurlijk rockstergevoel geven. Rock is niet iets wat je verdient, het is iets wat je bent. De "rocker" verborgen eigenschap kan gevonden worden in kinderen van Sims met een muziek carrière.
TS3 Icon.png
Trait Asian Culture icon.png
Aziatische Cultuur X De "Aziatische Cultuur" verborgen eigenschap kan gevonden worden in kinderen van Sims uit Shang Simla. Sims met deze eigenschap kunnen Chinees getinte animaties doen en eten met stokjes.
TS3WA Icon.png
Trait Egyptian Culture icon.png
Egyptische Culture X De "Egyptische Cultuur" verborgen eigenschap kan gevonden worden in kinderen van Sims uit Al Simhara. Sims met deze eigenschap kunnen Egyptisch getinte animaties doen en uit zichzelf een Egyptisch liedje zingen.
TS3WA Icon.png
Trait French Culture icon.png
Franse Cultuur X De "Franse Cultuur" verborgen eigenschap kan gevonden worden in kinderen van Sims uit Champs Les Sims. Sims met deze eigenschap groeten Sims met op iedere wang een kus te geven en krijgt korting wanneer Champ Les Sims wordt bezocht.
TS3WA Icon.png
Trait.png
Private Eye X Deze verborgen eigenschap wordt verkregen door het bereiken van level 7 in de carrière van privédetective. Sims met deze eigenschap hebben de mogelijkheid om te sluipen en kunnen Sims omkopen of in elkaar slaan om informatie te bemachtigen.
TS3A Icon.png
Trait Future Sim.png
Future Sim X Deze verborgen eigenschap kan gevonden worden in Plumbots en Sims van Oasis Landing. Sims met deze eigenschap zijn automatisch niveau 10 in de geavanceerde technologievaardigheid.
DS3VIDT Icoon.png

Technische verborgen eigenschappenEdit

These traits are assigned to Sims by the game for technical purposes and are not supposed to represent proper traits. Many of these hidden traits do not feature icons.

Icoon Eigenschap Notitie UP
Trait Mummy.png
Mummie Found in Sims who are mummies.
TS3WA Icon.png
SimBot Found in Sims who are SimBots.
TS3A Icon.png
Vampire Found in Sims who are Vampires. This trait allows them to "Show off Teeth" and they will snore V's instead of Z's.
TS3LN Icon.png
Trait.png
Imaginary Friend Found in Sims who are or were previously Imaginary Friends.
TS3G Icon.png
Trait.png
Unicorn Found in Unicorns.
TS3P Icon.png
Trait.png
Genie Found in Sims who are Genies.
TS3ST Icon.png
Trait.png
Wished for World Peace Found in Sims who have wished for World Peace from a Genie and allows them to talk about "World Peace" with other Sims. This trait is inheritable by the Sim's offspring.
TS3ST Icon.png
Trait.png
Wished for World Misery Found in Sims who have wished for World Misery from a Genie and allows them to talk about "World Misery" with other Sims. This trait is inheritable by the Sim's offspring.
TS3ST Icon.png
Trait.png
Wished for Long Life Found in Sims who have wished for Long Life from a Genie and will double the length of every life stage. This trait is inheritable by the Sim's offspring.
TS3ST Icon.png
Trait.png
Wished for Beauty Found in Sims who have wished for Beauty from a Genie. This trait is inheritable by the Sim's offspring.
TS3ST Icon.png
Trait.png
Wished for Large Family Found in Sims who have wished for a Large Family from a Genie. Sims with this trait will receive "Feeling Fertile" moodlet that results in the birth of triplets if the Sim tries for baby. This trait is temporary and is removed after the Sim tries for baby.
TS3ST Icon.png
Trait.png
Wished for Happiness Found in Sims who have wished for Happiness from a Genie. Sims with this trait will get the "Eternal Joy" moodlet indefinitely. This trait is inheritable by the Sim's offspring.
TS3ST Icon.png
Trait.png
Ghost Found in Sims who are Ghosts. The purpose of this trait is to attract Ghosts to Supernatural Hangouts
TS3SN Icon.png
Trait Spellcaster.png
Spellcasting Found in Sims who are Witches. This trait will unlock the "Conjure Apple" or "Poisoned Apple" (if Sim is Evil) interactions as well as allow them to discuss "Whiz on Magic", "Brag about Broom Riding" and "Enthuse about Magic" in conversation.
TS3SN Icon.png
Trait Lycanthropy.png
Lycanthropy Human Found in Sims who are Werewolves. This trait will make the Sim behave as a Werewolf and unlock the "Joke about Shedding" and "Show Off Teeth" interactions. This trait alone does not allow a Sim to transform into a Werewolf.
TS3SN Icon.png
Trait Lycanthropy.png
Lycanthropy Werewolf Found in Sims who are Werewolves.
TS3SN Icon.png
Trait Fairy.png
Fairy Found in Sims who are Faries.
TS3SN Icon.png
Trait PlantSim.png
PlantSim Found in Sims who are PlantSims.
TS3UL Icon.png
Trait.png
Junior Mascot Found in Sims who are Junior Mascots. Sims with this trait are about to change into the mascot costume and do mascot dances.
TS3UL Icon.png
Influence Nerd Received by Sims as they gain influence in Nerd social group. Nerd interactions and activities are still limited to the influence level a Sim has, but having this trait will make Sims more likely to do nerd activities.
TS3UL Icon.png
Influence Rebel Received by Sims as they gain influence in Rebel social group. Rebel interactions and activities are still limited to the influence level a Sim has, but having this trait will make Sims more likely to do rebel activities.
TS3UL Icon.png
Influence Jock Received by Sims as they gain influence in Jock social group. Jock interactions and activities are still limited to the influence level a Sim has, but having this trait will make Sims more likely to do jock activities.
TS3UL Icon.png
Trait.png
There and Back Again Temporarily assigned to Sims who "Rant about Death" using the megaphone. The trait grants the "There and Back Again" moodlet. If the Sim rants about death again while possessing this trait, they will die by ranting.
TS3UL Icon.png
Trait.png
Advanced Art Training Earned by Sims who complete the "Advanced Art Training" opportunity acquired through working in the Art Appraiser career. Sims with this trait are able to paint paintings of any skill level (0 to 9), instead of paintings appropriate only to their Painting skill level.
TS3UL Icon.png
Trait.png
Advanced Art Training Brilliant Earned by Sims who complete the "Advanced Art Training: Brilliant" opportunity acquired through working in the Art Appraiser career. Sims with this trait are able to create Brilliant quality paintings at will.
TS3UL Icon.png
Trait.png
Advanced Art Training Masterpiece Earned by Sims who complete the "Advanced Art Training: Masterpiece" opportunity acquired through working in the Art Appraiser career. Sims with this trait are able to create Masterpiece quality paintings at will.
TS3UL Icon.png
Trait.png
Mermaid Found in Sims who are Mermaids.
TS3IP Icon.png
Trait.png
Kraken Cooldown Trait Temporarily assigned to Sims after they successfully summon the Kraken if they have Friend of the Kraken lifetime reward. The trait functions as a cooldown for the Sim to be able to summon the Kraken again.
TS3IP Icon.png
Trait.png
DescendantHiddenTrait Found in Sims who are future descendants of the active household.
DS3VIDT Icoon.png
ServoBot Found in Plumbots.
DS3VIDT Icoon.png
HoverBot Found in Plumbots who hover and affects their walkstyle.
DS3VIDT Icoon.png
BipedBot Found in Plumbots who move using legs and affects their walkstyle.
DS3VIDT Icoon.png
Trait.png
RobotModeOnHiddenTrait Found in Plumbots.
DS3VIDT Icoon.png
Trait.png
BotHappyModeHiddenTrait Found in Plumbots.
DS3VIDT Icoon.png
Trait.png
BotSadModeHiddenTrait Found in Plumbots.
DS3VIDT Icoon.png
Trait.png
BotAngryModeHiddenTrait Found in Plumbots.
DS3VIDT Icoon.png
Trait.png
DreamPodHiddenTrait
DS3VIDT Icoon.png
Trait.png
TimeTravellerHiddenTrait Found in Emit Relevart.
DS3VIDT Icoon.png
Wonderland Sim Found in Sims who live in the Utopia version of Oasis Landing.
DS3VIDT Icoon.png
Stinky Sim Found in Sims who live in the Dystopia version of Oasis Landing.
DS3VIDT Icoon.png

Around Wikia's network

Random Wiki