Wikia

van de Kerkhof familie
Beschrijving
Naam van de Kerkhof familie
Aantal generaties 4 generaties
Familievrienden Rimpelbil familie, Vrijevogel familie, Heethart familie, Bigoli familie
The Sims Logo.png
KerkhofSims.png
Beschrijving
Gezinsleden Christiaan van de Kerkhof, Cora van de Kerkhof, Alexandra van de Kerkhof
Kapitaal §2.542
Kavel Simlaan 5
Overige informatie
Spel The Sims Icon.pngThe Sims
Buurt Buurt 1
The Sims Beestenboel Logo.png
The Senior Goth family - The Sims.png
Beschrijving
Gezinsleden Gustaaf van de Kerkhof, Cornelia van de Kerkhof, Hecabe van de Kerkhof, Meneloos van de Kerkhof
Kapitaal §5.400
Kavel Vondelstraat 77
Overige informatie
Spel The Sims: Beestenboel
Buurt Historisch Stadshart
De Sims 2 Logo.png
VandeKerkhofFamilieFoto.jpg
Alexandra is helemaal klaar voor een eigen gezinnetje, maar kan ze de Casanova van de stad zover krijgen om zijn versierdersstreken op te geven? En komt Christiaan er ooit nog bovenop na het verlies van zijn vrouw Cora?
Beschrijving
Gezinsleden Christiaan van de Kerkhof, Alexandra van de Kerkhof, Alexander van de Kerkhof
Kapitaal §511.632
Kavel Simlaan 165
Overige informatie
Spel The Sims 2 Icon.pngDe Sims 2
Buurt Droomzicht
De Sims 3 Logo.png
Van de Kerkhof familie.png
De Van de Kerkhofs wonen al sinds jaar en dag in de stad. De somberheid van het kerkhof dat in de buurt ligt past goed bij hen, maar kan de jonge Christiaan op zo'n plek wel normaal opgroeien?
Beschrijving
Gezinsleden Gustaaf van de Kerkhof, Cornelia van de Kerkhof, Christiaan van de Kerkhof
Kapitaal §50.000
Kavel Schilderluchtboulevard 13
Moeilijkheid 3 van de 6
Overige informatie
Spel TS3 Icon.pngDe Sims 3
Wereld Sunset Valley
Bovennatuurlijk.png
Van de Kerkhof familie (Moonlight Falls).png
De spoken van de familie Van de Kerkhof hadden het huis een hele tijd voor zichzelf, maar nu is er een menselijke Sim bij hen ingetrokken. Zullen de Van de Kerkhofs aan het voor het eerst samenleven met een menselijke Sim kunnen wennen, of zal de nieuwsgierige Helen Hall iets te veel vragen naar hun smaak stellen?
Beschrijving
Gezinsleden Samuel Van de Kerkhof, Frida Van de Kerkhof, Olivia Van de Kerkhof, Helen Hall
Kapitaal §20.000
Kavel Valleizichtdreef 249
Moeilijkheid 3 van de 6
Overige informatie
Spel TS3SN Icon.pngDe Sims 3: Bovennatuurlijk
Wereld Moonlight Falls
De Sims 4 Logo V2.png
Van de Kerkhof familie (Willow Creek).png
De familie Van de Kerkhof is een aristocratische familie waar de weemoed vanaf straalt. Christiaan schrijft macabere verhalen, terwijl Cora zo nu en dan op mysterieuze verdwijnt. Zullen Cassandra en Alexander zich met zulke ouders ook tot neerslachtige Sims ontpoppen?
Beschrijving
Gezinsleden Christiaan Van de Kerkhof, Cora Van de Kerkhof, Cassandra Van de Kerkhof, Alexander Van de Kerkhof
Kapitaal §45.000
Kavel Ophelia Villa
Overige informatie
Spel DS4 Icoon.pngDe Sims 4
Wereld Willow Creek

The Sims Logo.png
Beschrijving
Gezinsleden Mortimer Goth, Bella Goth, Cassandra Goth
Kavel 5 Sim Avenue
Overige informatie
Spel The Sims (spelcomputer)
Buurt Willville
The Sims Erop Uit!.png
Beschrijving
Gezinsleden Christiaan van de Kerkhof, Cora van de Kerkhof
Kavel van de Kerkhof Villa
Overige informatie
Spel The Sims: Erop Uit!
Buurt SimValley
De Sims 2 Logo.png
Beschrijving
Gezinsleden Mortimer Goth, Bella Goth, Cassandra Goth, Alexander Goth
Overige informatie
Spel De Sims 2 (GBA)
Bespeelbaarheid Onbespeelbaar
Buurt Droomzicht
No official image.png
Ze wonen al sinds Simsheugenis in de stad. Kun je ooit een gelukkig leven leiden als je vader Christiaan heet?
Beschrijving
Gezinsleden Christiaan van de Kerkhof, Celestine van de Kerkhof
Overige informatie
Spel De Sims 3 (DS)
Buurt Beacon Bay
No official image.png
Beschrijving
Gezinsleden Rebecca van de Kerkhof, Buttons van de Kerkhof
Overige informatie
Spel De Sims 3: Beestenbende (spelcomputer)
Bespeelbaarheid Onbespeelbaar
Buurt Sugar Maple Coast

De van de Kerkhof familie is één van de bekendste families in De Sims-serie. Ze verschijnen in The Sims, De Sims 2, De Sims 3, De Sims 4 en ook in vele spelcomputerspellen. Cora van de Kerkhof verschijnt ook nog in SimCity 4 en The Sims Social.

De van de Kerkhof familie is een aristocratische, invloedrijke familie. De meeste mannen zijn zakenman, wetenschapper of politicus, terwijl de meerderheid van de vrouwen huisvrouw zijn. Ze zijn de belangrijkste stichterst van het Historisch Stadshart/Droomzicht/ Sunset Valley en de meerderheid van de familie brengt daar ook hun leven door. Veel leden van de familie verkiezen donkere kleding, waardoor de familie nogal duister, griezelig en gothic-achtig lijkt. De mannnen dragen vrijwel altijd een pak, terwijl de vrouwen vaak elegante jurken dragen.

Bijna elke huis van de familie heeft een eigen kerkhof waar de geesten van hun voorouders rondspoken, dit verklaard hun achternaam. Ondanks dat de familie rijk is, is er amper electronica te vinden. Dit betekent misschien dat de familie wat ouderwets is.

De Sims 3Edit

In De Sims 3 verschijnen de Van de Kerkhof familie in Sunset Valley, wat zich 50 jaar afspeelt voor De Sims 2 en 25 jaar voor The Sims. De familie bestaat uit Gustaaf van de Kerkhof, zijn vrouw Cornelia en zijn zoon Christiaan. Ze hebben "oud geld", dat wil zeggen dat ze hun rijkdom aan de vorige generaties te danken hebben. De Van de Kerkhof familie woont in een groot landhuis naast het kerkhof dat uitkijkt over de hele stad. Het huis is als eerste in de stad gebouwd en zoals bijna elke huis van de familie heeft het een eigen kerkhof.

Volgens de verhaallijn heeft de familie Sunset Valley gesticht en bouwde de Landgraaf familie het verder op. De ideeën voor de stad van de Alto familie botste echter met die van de familie Van de Kerkhof, waardoor veel stedelingen gedwongen werden een kant te kiezen. Vreemd is dat de familie wel bevriend is met Vita Alto.

Gustaaf en Cornelia lijken geen goede relatie te hebben, want hun relatiescore is niet hoog genoeg om O Jaa! te doen. Dit is vreemd aangezien hun biografieën suggereren dat ze een goed huwelijk hebben. Christiaan is beste vrienden met Cora Vrijevogel, wat erop wijst dat ze verliefd zullen worden en later ook trouwen.

De Sims 3: BovennatuurlijkEdit

Frida van de Kerkhof vluchtte naar Moonlight Falls wanneer haar familie een huwelijk plande tussen haar en een lid van de Landgraaf familie. Samen met haar oom Samuel van de Kerkhof, wie stikte in een toverbal en zijn vrouw Olivia van de Kerkhof, die zich uit onhandigheid elektrocuteerde waardoor een brand ontstond leeft Frida nu als geest (als gevolg van de brand) in een huis samen met waarzegster Helen Hall.

The Sims: Erop Uit!Edit

Alleen Christiaan en Cora van de Kerkhof verschijnen in The Sims: Erop Uit!. Het is mogelijk dat hun kinderen Alexandra en Alexander nog niet geboren zijn. Er staan twee graven in hun achtertuin waarvan je de geesten moet uitdrijven. Achter hun huis is nog een andere begraafplaats zichtbaar.

The Sims (spelcomputer)Edit

The Sims voor op de spelcomputer speelt zich af voor The Sims. Christiaan , Cora en Alexandra van de Kerkhof wonen op Sim Avenue 5 . Het huis is gelijkaardig met dat van The Sims, alleen heeft het nog geen bovenverdieping.

The SimsEdit

Christiaan, Cora en Alexandra wonen nu opSimlaan 5 . Het huis heeft nu een bovenverdieping en de familie heeft een kapitaal van §2.542 .

The Sims: BeestenboelEdit

Wanneer The Sims: Beestenboel is geïnstalleerd wonen Gustaaf (daar Karel genaamd) en Cornelia van de Kerkhof samen met hun 2 katten in het Historisch Stadshart. Het is opvallend dat in 25 jaar hun relatie sterk verbeterd is.

De Sims 2Edit

In De Sims 2 is de familie van de Kerkhof één van de rijkste standaardfamilies van Droomzicht (en heel De Sims 2). Ze bezitten §640,000 bruto en §511,000 netto. Ondertussen wonen ze op Simlaan 165. Normaal gezien is het onmogelijk om zoveel geld te verdienen zonder het gebruik van cheats, maar Gustaaf was rijk en met Christiaan als enig kind is het aannemelijk dat hij veel van hem erfde. Het is ook mogelijk dat een deel van het geld komt van de verkoop van Vondelstraat 77.

Bij het begin van het spel is Christiaan een oudere en dicht bij het einde van zijn leven, zijn vrouw Cora is op mysterieuze wijze verdwenen en is nooit teruggekeerd. Zijn ouders Gustaaf en Cornelia zijn overleden. Christiaan is na de verdwijning van zijn vrouw een relatie aangegaan met de veel jongere Dina Heethart en zijn dochter is verloofd met de casanova van de stad; Stefano Bigoli. Christiaan en Cora kregen voor haar verdwijning nog een zoon:Alexander.

In Vreemdvoort verschijnt Cora van de Kerkhof als een townie. Na haar ontvoering is ze daar terecht gekomen, tenminste dat laat EA ons toch geloven. De Cora van Vreemdvoort is namelijk niet helemaal hetzelfde als de Cora van Droomzicht. Cora lijkt alles vergeten te zijn over haar familie, want ze heeft geen herinneringen van hen. Je kan Cora bespeelbaar maken door met haar samen te wonen of te trouwen, zoals elke NPC. Je kan haar ook van Vreemdvoort naar Droomzicht verhuizen, maar dit kan bugs veroorzaken.

De Sims 2 (PSP)Edit

De PSP-versie van De Sims 2 vertelt de verhaallijn van Vreemdvoort verder. Cora (Bella Goth) verbergt zicht voor de aliens en verblijft tijdelijk bij Mambo Loa. Ze herinnert zich niets van haar familie. Cora verkoopt ook haar huis Espiritu Estate aan je Sim voor al het geld dat die heeft. De reden dat ze het verkoopt is omdat het huis bespookt wordt door 3 geesten: Emily Emory, Nervous Subject en de man van Hazel Dente. Het is nogal gek, want in het huis waar ze met haar gezin woonde in De Sims 2, spoken nog meer geesten rond.

De Sims 2 GBAEdit

In de GBA-versie van De Sims 2 maakt de familie van de Kerkhof een terugkeer ( met Christiaan , Alexandra , Alexander én Cora ). Waarschijnlijk is Cora terug herenigd met haar familie. Ze verschijnt enkel wanneer er een nieuwe aflevering begint en eindigt. Ze beoordelen de aflevering ook.

De Sims 3 NDSEdit

In De Sims 3 is Christiaan van de Kerkhof getrouwd met een zeker Celeste van de Kerkhof en ze wonen in Beacon Bay. Het vreemde is dat Christiaan getrouwd is met iemand anders. Volgens de Engelse versie van het spel is Alexander degene die getrouwd is met Celeste, dit is waarschijnlijk een fout in het vertalen van het spel geweest.

TriviaEdit

  • In elk spel wordt de naam van de familie anders geschreven. Zo verschijnen ze in The Sims als van de Kerkhof, van der Kerkhof en v/d Kerkhof. In De Sims 2 is dit van de Kerkhof en in De Sims 3 en De Sims 4 is het Van de Kerkhof.
  • Het is mogelijk dat de familie geïnspireerd is op The Addams Family

Familieleden Edit

StamboomEdit

De Sims 3 Sjabloon:Stamboom Van de Kerkhof DS3

The Sims Sjabloon:Stamboom van de Kerhof TS

De Sims 2 Sjabloon:Stamboom van de Kerhof DS 2

Around Wikia's network

Random Wiki