Wikia

DS4 duster icoon
Dit artikel is een rommeltje!
Kan jij dit artikel verbeteren? bewerk de pagina dan meteen!

Als je op je vakantiebestemming aankomt, moet je bepalen waar je gaat slapen. Je kunt kiezen uit een hotel, vakantiehuis of camping.

Je moet eerst een vakantie accommodatie hebben, voordat je excursies kan boeken of andere openbare kavels kan bezoeken, of je voortgang kan opslaan (kan alleen vanaf je gekozen vakantie accommodatie).

VakantiehuisEdit

Mocht je Sim een vakantiehuis willen kopen, dan moet je Sim dit doen voordat je de vakantie boekt. Het vakantiehuis is altijd eigendom van 1 Sim, dus niet van een heel gezin. De betreffende Sim krijgt dan ook een eigendomsakte in zijn/haar inventaris.

Om een vakantiehuis te kunnen kopen, heeft je Sim een telefoon of computer nodig: Kies "onroerend goed" en dan "vakantiehuis kopen". Het kan ook bij een makelaarskantoor. (??? checken hoe dat gaat bij een makelaarskantoor).

Nadelen: Vakantiehuizen zijn het duurste type vakantie accommodatie (dezelfde prijzen als een normaal huis).

Voordelen: In een vakantiehuis heb je wel toegang tot de "kopen" of "bouwen" modus.

HotelEdit

Bij elke vakantiebestemming kun je kiezen uit 4 hotels, variërend in prijs (afhankelijk van de luxe, kamer die je kiest en faciliteiten).

Als je bij een hotel bent aangekomen, kan je Sim eerst de kamers bekijken (op een deur klikken van een kamer laat de kosten per nacht zien en dan kun je beslissen of je de kamer wilt reserveren. Je kunt een of meerdere kamers reserveren), daarna kun je inchecken bij de receptie. (Mocht je cheaten of goedkoop willen uit zijn: je hoeft niet te zorgen dat je genoeg bedden reserveert.) Na het inchecken kun je de kamer afsluiten (net zoals thuis) door op de deur te klikken.

Kamers die niet door jouw Sims worden geboekt, zullen (meestal) worden geboekt door andere toeristen.

Je kunt tijdens je vakantie van hotel wisselen (mocht je niet tevreden zijn met je verblijfplaats). Eerst uitchecken en dan een taxi bellen.

Sims kunnen room service bestellen door te bellen vanaf hun kamer. Kamers worden schoongemaakt. Uitchecken moet voor 12u (anders betaal je voor een extra dag). 

In hotels heb je geen toegang tot de "Kopen" of "Bouwen" modus.

CampingEdit

De enige al bestaande camping is in de Drie Meren. Je Sims slapen in tenten.

Voordeel: Campings zijn gratis.

Nadelen:

  • Je Sims slapen in tenten, waarin Energie maar langzaam wordt aangevuld.
  • Er is geen schoonmaak aanwezig.
  • Campings en tenten zijn zeer kwetsbaar voor buitentemperatuur. Dus bij extreme kou of hitte, hebben je Sims het zwaar. Als het koud is, kunnen je Sims zich opwarmen bij het kampvuur.

Around Wikia's network

Random Wiki