Wikia

Tragische Clown
Tragische Clown
Komt voor in The Sims: Het Rijke LevenDe Sims 3De Sims 4
Tragische Clown
Biografie
Naam Tragische Clown [TS:HRL][DS4]

Tragic Clown [DS3]

Geslacht Man Man
The Sims Het Rijke Leven Logo.png
Tragische Clown.png
Biografie
Naam Tragische Clown
Leeftijd TS3-Adult.png Volwassene
Staat Mens.png Sim
Uiterlijk
Huidskleur Skin-light.png Licht
Lichaamsvorm Dun Dun
Overige informatie
Spel The Sims: Het Rijke Leven
Bespeelbaarheid NPC
De Sims 3 Logo.png
Tragic Clown.png
Biografie
Leeftijd TS3-Adult.png Volwassene
Staat Geest Icoon (De Sims 3).png Geest
Doodsoorzaak Verdrinking.png Verdrinking
Uiterlijk
Haarkleur TS2 Blonde Hair.png Blond
Oogkleur Eye-blue.png Donker Blauw
Huidskleur Light skin-TS3.png Licht
Lichaamsvorm Gewicht Dun.png Dun
Lichaamsbouw Fysiek Normaal.png Normaal
Persoonlijkheid
Eigenschappen Trait easilyimpressed.png Makkelijk onder de indruk
Trait neat.png Netjes
Trait bookworm.png Boekenwurm
Trait clumsy.png Klunzig
Trait hydrophobic.png Bang voor water
Levenswens LW Gerenommeerd chirurg.png Gerenommeerd chirurg
Overige informatie
Spel TS3 Icon.png De Sims 3
Bespeelbaarheid Overleden
Wereld Sunset Valley
De Sims 4 Logo V2.png
Tragische Clown (De Sims 4).png
Biografie
Leeftijd TS3-Adult.png Volwassene
Staat Mens.png Sim
Uiterlijk
Haarkleur TS2 Red Hair.png Rood
Oogkleur TS2 Brown Eyes.png Bruin
Huidskleur Skin-light.png Licht
Lichaamsvorm Gewicht Normaal.png Normaal
Overige informatie
Spel DS4 Icoon.png De Sims 4

Tragische Clown (ook wel bekend als Chris de Tragische Clown[TS:HRL] of Tragic Clown [DS3]) is een NPC voor het eerst geïntroduceerd in The Sims: Het Rijke Leven. Hij komt langs om Sims op te vrolijken als ze verdrietig zijn en als zijn schilderij in hun huis hangt. Helaas werken de pogingen om je Sims op te vrolijk averechts en is het erg moeilijk om van hem af te komen. De Tragische is een bekende bedreiging voor SimCity, aangezien er ook een heus Clownvangbedrijf bestaat, die met brute kracht de Tragische Clown van de kavel verwijderd.

In De Sims 3 is hij een standaard overleden Sim die begraven licht op Begraafplaats Vrederust, waar hij zijn Engelse naam Tragic Clown draagt. Met update 32 is de Tragische Clown ook beschikbaar in De Sims 4.

BiografieEdit

Leven in The SimsEdit

In The Sims: Het Rijke Leven verschijnt de Tragische Clown als Sims depressief zijn en het Tragische Clown schilderij bezitten. De bedoeling is dat hij hen opvrolijkt, maar meestal voelen Sims zich alleen maar slechter door hem. Als hij kunstjes probeert te doen zoals jongleren, gaat dat helemaal fout en vallen de pionnen op zijn hoofd. Daarna loopt hij rond op de kavel terwijl hij alleen maar huilt en hoest. Sims kunnen interacties met hem aan gaan, maar de enige manier waarop ze zich vrolijker zullen voelen is door hem te beledigen. Als hij wordt gevangen in een kamer zonder deuren of omringd is door hekken creërt de Tragische Clown een magisch gat in de grond en verschijnt dan ergens anders op de kavel. De Tragische Clown verdwijnt alleen van de kavel via deze manieren:

  • Verbrand het Tragische Clown schilderij. De Tragische Clown zal ook verbranden en hier zogezegd aan overlijden.
  • Verkoop het Tragische Clown schilderij. Hierdoor voorkom je dat hij terug komt, tenzij een nieuw schilderij wordt gekocht.
  • Huur Clownvangers in om de Tragische Clown te vangen (deze dienst kan alleen gebeld worden als hij op de kavel aanwezig is). Ze nemen dan ook het schilderij mee om er zeker van te zijn dat hij niet terugkeert.
  • Als Sims van het huishouden een goed humeur hebben en het schilderij wordt verbrand of verkocht verdwijnt de Tragische Clown in een magisch gat door hem gecreëerd en verdwijnt van de kavel.
  • De Tragische Clown herhaaldelijk slaan totdat hij vorlijk is.

De Tragische Clown komt ook voor in uitbreidingspakketten uitgebracht na Het Rijke Leven, buiten Beestenboel. Met Party komt de Tragische Clown soms uit de cake in plaats van de entertainers. Het publiek joelt hem dan echter uit en hij vlucht van de kavel. Als Hot Date is geïnstalleerd verschijnt de Tragische Clown soms in Stadsbuurt als de kavel een Burger Clown bord bevat. Bij Op Vakantie is de Tragische Clown te vinden op Vakantie-Eiland als Sims lage behoeftes hebben, meestal wordt hij dan weggejaagd door de vakantie directeur. Als Superstar is geïnstalleerd verschijnt hij af en toe in Studio-Stad, waar hij één van de back up dansers van een beroemde Sim is die een muziekvideo opneemt. Met Abracadabra verschijnt de Tragische Clown af en toe op de herfstelijke kavels in Magie-Stad. Hij neemt dan ritjes in de achtbaan en praat af en toe met de clown conciërge.

Leven in De Sims 3Edit

Alhoewel Sunset Valley een voorloper is van de steden in The Sims, ligt de Tragische Clown begraven op Begraafplaats Vrederust onder zijn Engelse naam Tragic Clown. Zijn grafsteen (die in het oosten van de begraafplaats gevonden kan worden) geeft weer dat hij is overleden door verdrinking. Daarom is de kleur van zijn geest blauw. Zijn geest kan meestal gezien worden rond dezelfde tijd dat andere geesten al ronddwalen. Het feit dat hij verdronken is, is redelijk vreemd aangezien hij de bang voor water eigenschap heeft en Sims met die eigenschap verdrinken meestal niet. Dit kan er op wijzen dat hij op een ongewone manier is voerleden, bijvoorbeeld door het verdrinken in zijn eigen tranen, of door iemand anders verdronken zijn. Een andere mogelijkheid is dat hij deze eigenschap pas na zijn dood heeft ontwikkeld, alhoewel dit in normale gameplay niet mogelijk is.

Het uiterlijk van de Tragic Clown in [[De Sims 3] is vrij anders dan die van hem in Het Rijke Leven. Hij ziet er realistischer uit, vriendelijk en kleurrijk. Hij draagt nog steeds zijn clown make-up, maar zijn kleren zijn menselijker en minder een kostuum. Mocht hij zijn hoed af zetten is het zichtbaar dat hij lang blond haar heeft.

Een ander opmerkelijk onderdeel van Tragic als een geest in Sunset Valley is dat dit een voorloper is van The Sims. Dat betekent dat in The Sims de Tragische Clown (ook) al dood is, wat wel verklaart waarom hij uit een schilderij kan springen. Een andere mogelijkheid is dat dit een familielid (zoon, broer ed.) is, of dat hij tot leven is gewekt met de hulp van Ambrosia.

Levensstaat Edit

In Bovennatuurlijk is er een elixer die de Basis van de tragische clown heet. Sims kunnen dit elixer naar een ander gooien, waardoor deze Sims een Tragische Clown is voor twee dagen. Ze hebben het uiterlijk net zoals de Tragic Clown, met clown gezichtsverf, een hoge hoed en Tragic Clown kostuum, maar ze variëren in ontwerp. Sims krijgen de "Het is zo Tragisch" gemoedstoestand als ze rond deze Sims lopen. Als je de LAMA teleporteerder gebruikt, is er ook een kleine kans dat je Sim in de Tragische Clown veranderd voor twee dagen.

Icon invent cog bulb.png
Herrijzing tip
Deze Sim kan herrezen worden met ambrosia of met de Wat Geestig! kans.
Zie herrijzing tips.

Leven in De Sims 4Edit

Schilderij Tragische Clown Sims 4.png

De Tragische Clown keert terug in De Sims 4, in eerste instantie als een schilderij met dezelfde naam. Ter ere van het 16 jarige bestaan van de serie werd in update 30 het schilderij toegevoegd aan het spel. Sims die het schilderij bekijken krijgen een "Tragische Clown is Tragisch" gemoedstoestand en worden verdrietig.

Met update 32 is het mogelijk dat de Tragische Clown af en toe langs wipt in de wereld. Daarbij is de kans groot dat als je na update 32 nog het schilderij van de Tragische Clown bekijkt hij ook daadwerkelijk langs komt op de huidige kavel. Verschillend van andere spellen is dat de Tragische Clown geen individueel karakter is, maar eerder een speciale rol die een Sim is gegenereerd om te volbrengen. Hierdoor is het dus mogelijk om met hem (of haar!) te praten en kunnen ze zelfs toegevoegd worden aan een huishouden net zoals gewone Sims. Als de Tragische Clown aan het huishouden wordt toegevoegd dan verliest hij zijn officiele status als Tragische Clown, maar behoudt nog wel bepaalde gaven zolang hij zijn Tragische Clown outfit draagt.

De Tragische Clown outfit is speciaal, als het gedragen wordt dan veranderd het een Sim in de Tragische Clown met de permanente "Tranen van een Clown" gemoedstoestand als gevolg, die ook nog eens een +3 extra verdrietigheid geeft. Hierdoor is degene die de outfit draagt altijd Heel verdrietig. Een Sim die vlakbij de Sim in de Tragische Clown outfit in de buurt krijgt een "Wat triest" gemoedstoestand, die hen ook verdrietig maakt. Echter, als twee Tragische Clowns bij elkaar in de buurt zijn dan krijgen ze de "Ellende houdt van Gezelschap" gemoedstoestand met een +1 Blij boost. Dit geeft weer dat met de juiste combinaties en factoren van de omgeving dat Tragische Sims hun verdriet kunnen overkomen en (tenminste tijdelijk) andere emotionele staten kunnen ervaren.

Tragische Clowns hebben een paar speciale mogelijkheden, de meest opvallende zijn "Jongleren" en "Tragisch Proberen op te Vrolijken". Als ze proberen te jongleren zal een Tragische Clown altijd de jongleerballen laten vallen, waardoor zijn humeur en die van anderen alleen maar slechter wordt. Vergelijkbaar is de interactie waarbij de Tragische Clown iemand probeert op te vrolijken; het is ongeveer hetzelfde als het vertellen van een grap die altijd mislukt. Dit verslechtert de relatie tussen de Tragische Clown en Sim en maakt de Sim vaak nog verdrietiger.

TriviaEdit

  • De Clownvangers waren in eerste instantie een onderdeel van de officiele downloads voor Het Rijke Leven, maar werden later toegevoegd bij latere uitbreidingen van The Sims.
  • De Tragische Clown verschijnt niet in De Sims 2, maar is vervangen door het Sociaal konijn, die Sims bezoeken met een lage sociale behoefte. In tegendeel tot de Tragische Clown slaagt het Sociaal konijn wel in zijn missie; alleen zijn aanwezigheid verbetert al de sociale behoefte. Zodra de sociale behoefte over 50% is verdwijnt het Sociale konijn weer.
  • Een vermiste personenfoto van de Tragische Clown kan worden gezien op etensdozen in De Sims 2 en op melkpakken in De Sims 3, zijn afwezigheid in beide spellen benadrukkend.
  • Een vis met de naam "Tragische Clownvis" kan worden gevangen in De Sims 3, verwijzend naar de Tragische Clown. De Clownvis vangen hoort bij een kansopdracht.
  • In De Sims 3: Jaargetijden kunnen Sims een Tragische Clown sneeuwpop maken.
  • De Tragische Clown was beschikbaar als downloadbare golfer in SimGolf (samen met andere bekenden zoals Cora en Christiaan van de Kerkhof).

GallerijEdit

Andere TalenEdit

Taal The Sims De Sims 3 De Sims 4
Nederlands Chris de Tragische Clown Tragic Clown Tragische Clown
Engels Sunny the Tragic Clown Tragic Clown Tragic Clown
Braziliaans Portugees Sunny, o Palhaço Trágico Palhaço Triste Palhaço Trágico
Frans Sunny, le Clown tragique Tragic Clown Clown triste
Russisch Санни, грустный клоун Трагик Клаун Грустный клоун
Spaans Sunny, el Payaso Trágico Tragic Clown Payaso Tragico

Around Wikia's network

Random Wiki