Wikia

De Sims Wiki

Sim

1.468pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
PlumbobSmallAni.gif
Een Sim is een virtueel gesimuleerd persoon. Sims zijn de primaire focus van De Sims serie en worden als de "hoofd" levensstaat beschouwd in vrijwel elk spel van de serie.

Sims zijn complexe wezens met verlangens, angsten en fysieke en mentale behoeftes. Sims kunnen een uniek uiterlijk met haar- oog- en huidskleur gewicht en nog veel meer hebben. Een Sim zijn persoonlijkheid is al net zo complex, aangezien Sims wensen en eigenschappen hebben waardoor er eindeloze variaties van Sims ontstaan.

Sims leven hun leven van dag tot dag met een heuze levenscyclus van geboorte tot de dood. Het verloop van het leven van de Sim is volledig in handen van de speler. Alhoewel Sims wel degelijk een vrije wil hebben ligt het grootste deel toch in handen van de speler. Deze band tussen speler en Sim wordt gesymboliseert door middel van de PlumbBob, die weergeeft welke Sim de speler op dat moment onder controle heeft.

De evolutie van SimsEdit

Sims werden voor het eerst vermeld in SimCity, maar buiten kleine stipjes in het stadium, werden ze nergens gezien. Hun eerste heuze verschijning was in SimAnt (1990) waar echter alleen de eigenaar van de tuin zichtbaar was en soms de hond van de familie een straatkat wegjoeg.

Meer interactie werd hun gegeven in SimTown (1994) en dit werd het basisconcept van wat later The Sims zou worden. Met SimTown werd een zeer eenvoudige humeurmeter geïntroduceerd (het bevatte "blij" en "verdrietig"), spelers konden hun Sims een paar favoriete dingen laten kiezen en konden een blik in elk huis werpen (er bestonden toen echter alleen nog maar éénverdiepingshuizen).

In Streets of SimCity (1997) werd het Simlish voor het eerst geïntroduceerd op de radio. Het eerste spel waarbij Simlish gesproken werd was in SimCopter (1996).

SimologieEdit

Sims zijn bipedische humanoïdische wezens die leven in SimNatie. Meeste Sims zijn omnivoren (alleseters), alhoewel er wel vampiers zijn die Simbloed drinken, of Sims die ziek worden van vlees een vegetarisch zijn. Sims hebben vier ledenmaten, twee armen en twee benen. Het is onduidelijk hoe intelligent Sims zijn; alhoewel ze de mogelijkheid bezitten om hulpmiddelen te gebruiken en meewerken aan het ontwikkelen van de technologie van SimNatie, ontbreekt het hun aan gevoel voor richting en hebben ze vaak een hulpende hand nodig, die van de speler, om soms de meest simpele taken uit te voeren. Sims zijn sociale wezens en kunnen zelfs sociale konijnen hallicuneren als ze zich eenzaam voelen.

The SimsEdit

De kenmerken van Sims in het The Sims tijdperk.

The Urbz: Sims in the CityEdit

De kenmerken van Sims (Urbz) in The Urbz: Sims in the City.

  • Een Sim zijn behoeftes beïnvloed zijn humeur, een Urb heeft echter maar 5 behoeftes.
  • Relaties met andere Sims.
  • Vaardigheden bepalen hoe je Sim een taak uitvoert, Urbz hebben maar 3 vaardigheden.
  • Reputatie is gebaseerd op hoe goed een Urb met andere Urbz omgaat, de reputatie vergroot als taken goed worden voltooid.

De Sims 2Edit

De kenmerken van Sims in het De Sims 2 tijdperk. Sommige kenmerken zijn alleen te verkrijgen met behulp van uitbreidingspakketten.

De Sims 3Edit

De kenmerken van Sims in het De Sims 3 tijdperk.

De Sims 4Edit

  • Een Sim zijn of haar behoeftes hebben een effect op hun humeur en emoties en ook hun gemoedstoestanden van wat er om hun heen gebeurd.
  • Eigenschappen van Sims bepalen wat voor emoties ze voelen en hoe ze omgaan met andere Sims en welke activiteiten ze preferen. Eigenschappen leveren ook unieke interacties op.
  • Herinneringen worden opgeslagen in een 'plakboek', waar ook de emoties van je Sim opgeslagen worden.
  • Leeftijd heeft effect op de interacties van je Sim.
  • Sims kunnen bepalade levensstaten worden.
  • Sims kiezen een doel waarbij een unieke eigenschap hoort. Sims kunnen dit doel constant veranderen, maar niet deze unieke eigenschap tenzij ze hun doel voltooien.
  • Bevliegingen worden bepaald door eigenschappen, wensen en wat er in de omgeving van je Sim gebeurd.
  • Relaties van Sims in twee varianten; vriendschap en romantisch.
  • Werk en educatie.
  • Vaardigheden bepalen hoe goed een Sim bepaalde taken uitvoert.

Sim in het classificatiesysteemEdit

Zie ook: Hybride

In het Sim universum valt een normale Sim onder de categorie mens. Dit betekent dat een Sim qua systeem breder is dan een specifiek soort. Heksen zijn Sims die de mogelijkheid hebben om spreuken te gebruiken. Een weerwolf is een Sim met twee vormen en heeft de mogelijkheid om tussen deze twee vormen te veranderen. Vampiers zijn Sims met een vitale ziekte die ze versterkte vermogens geeft, maar ten koste daar van een innerlijke dorst naar menselijk Simbloed heeft. PlantSims zijn Sims die wat kwaliteiten van planten heeft verworven, zoals het gebruiken van fotosynthese en daardoor hebben ze ook verschillende behoeftes.

Alhoewel geesten in de lamp, grootpoten, aliens, feeën en zeemeerminnen in het systeem van een Sim kunnen behoren, worden ze niet als menselijk beschouwd en zijn het dus hun eigen soort. Speculatief gezien zijn geesten in de lamp paarse mensachtige met de mogelijkheid om de tijdruimte te manipuleren. Grootpoot kan een hoog ontwikkelde aap zijn, op de rand van de homo sapiens. Aliens kunnen een ontwikkelde soort zijn lichtjaren verwijderd van de Sim planeet. Feeën zijn ondeugende mensachtige die dichtbij de natuur staan.

Zombies zijn of dode Sims die deels terug tot leven gebracht zijn, of Sims veranderd door een transformatie. Geesten zijn dode Sims die een bezoekje brengen van de Nederwereld. Mummies zijn vervloekte Sims die in een gelijkbare staat als zombies verkeren, terwijl Servos, SimBots en Plumbots als kunstmatige Sims beschouwd kunnen worden.

Zie ookEdit

Around Wikia's network

Random Wiki