Wikia

Rivierbloesemheuvel
De Sims 2 Seizoenen Logo.png
Rivierbloesemheuvel.png
Veel Sims zijn naar het rustige en comfortabele platteland getrokken in de hoop dat het familieleven ver weg van de beschaving stevig wortel kan schieten. In de boerengemeenschap van Rivierbloesemheuvel gedijen niet alleen de gewassen, ook de liefde tiert er welig. Allerlei relaties staan op het punt van uitbotten, maar helaas schieten in zo'n kleine stad de problemen ook altijd als paddenstoelen uit de grond. Het ziet er goed uit, maar harten in vuur en vlam kunnen altijd snel bekoelen als de winter nadert.
Naam Rivierbloesemheuvel
Spel The Sims 2 Seasons Icon.png De Sims 2: Seizoenen

Rivierbloesemheuvel is een buurt geïntroduceerd in De Sims 2: Seizoenen. Vele kavels zijn gebaseerd op de nieuwigheden van dit uitbreidingspakket. Een voorbeeld daarvan is dat de wat duurdere kavels vaak ook kassen bevatten. Rivierbloesemheuvel is één van de meerdere plattelandse gebieden van SimNatie. Als er voor het eerst met de buurt gespeeld wordt, is het in elk bewoond huis winter met hevige sneeuw, behalve bij de Groenmans familie. Het verloop van de seizoenen in Rivierbloesemheuvel is ingesteld op winter, lente, herfst, winter.

Interessant is dat elke voorouder van een Sim in de buurt herrezen kan worden. Ook hebben alle levende Sims een positieve herinnering voor gebeurtenissen zoals het overlijden van een familielid, terwijl dit normaal voor een negatieve herinnering zorgt.

De familie's van Rivierbloesemheuvel lijken gebaseerd te zijn op die van Droomzicht. De grootste gelijkenis is die tussen de van der Zerk familie en de beroemde van de Kerkhof familie.

FamiliesEdit

Bespeelbare familiesEdit

Lukt het Katrien en Bette om de dood van hun goede vriendin te verwerken en met hun eigen naderende sterfelijkheid om te gaan, of proberen ze de dood een loer te draaien? Vinden André en Jacob een manier om hun levensdromen in vervulling te laten gaan?
§8,575
Katrien Friesland, Bette Polak, André Meertens, Jacob Meertens
Adriaan heeft uit liefde voor zijn groene godinnetje z'n levensstijl aan de wilgen gehangen. Er is veel liefde tussen die twee, maar lukt het ze een gelukkig, gezond kind op te voeden? Kan Roos na een leven in de wildernis wennen aan een leven in een stadje?
§2,556
Adriaan Groenmans, Roos Groenmans, Madelief Groenmans
Krelis Kikkert komt uit een oud boerengeslacht en heeft een boomgaard. Krijgt hij het zo druk met zijn tuin dat hij vergeet zijn vriendschappen te cultiveren?
§2,500
Krelis Kikkert
Nadat z'n vrouw hem verliet om een carrière als gevreesde piraat te beginnen, durfde Geert lange tijd niemand meer te vertrouwen. Is zijn relatie met Patricia bestand tegen de tand des tijds? Kunnen Patricia en Evelien hun problemen de baas en zullen ze uiteindelijk beseffen dat ze best veel op elkaar lijken?
§4,495
Geert van der Meulen, Evelien van der Meulen
De recente verhuizing naar Rivierbloesemheuvel heeft de Van der Zerkjes wonderen gedaan! Xandra en Lysander doen het heel goed op school, Milko heeft een prima baan gevonden, alleen Mora is een beetje rusteloos...
§54,328
Milko van der Zerk, Mora van der Zerk, Xandra van der Zerk, Lysander van der Zerk
Patricia en Cleo zijn komen wonen in het oude huis van Cleo's tante Katrien. Ze hebben het huis net helemaal opgeknapt. Wordt het leven in dit rustige stadje voldoende spannend nadat het verbouwingsstof is neergedaald? Lukt het Patricia en Geert om samen een bestaan op te bouwen?
§2,326
Patricia Wan, Cleo Shikibu

Familiedepot familiesEdit

De roep van de zee werd Amelie teveel en ze heeft huis en haard verlaten om haar droom te verwezenlijken. Kan ze als gevreesde piraat haar hoofd boven water houden?
§21,600
Amelie van der Meulen

KavelsEdit

BewoondEdit

OnbewoondEdit

Openbare KavelsEdit

DienstenEdit

TowniesEdit

NPC'sEdit

Around Wikia's network

Random Wiki