Wikia

De Sims Wiki

Plezant familie

1.648pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Plezant familie
Beschrijving
Naam Plezant familie
Aantal generaties 4 generaties
Familievrienden Boersema familie, Oud familie, Blut familie, Dromer familie, Langerak familie
The Sims Logo.png
The Sims Unleashed 06.jpg
Beschrijving
Gezinsleden Piet Plezant, Petra Plezant, Patrick Plezant, Paulien Plezant
Overige informatie
Spel The Sims Icon.pngThe Sims
Bespeelbaarheid Familiedepot
Buurt Buurt 1
De Sims 2 Logo.png
PlezantFamilieFoto.jpg
Zo op het eerste gezicht lijken Patrick en Marie-Louise Plezant het goed voor elkaar te hebben, maar is hun liefde slechts een flinterdunne schijnvertoning? En kunnen Angela en Lotte de juiste keuzes maken in de liefde?
Beschrijving
Gezinsleden Patrick Plezant, Marie-Louise Plezant, Angela Plezant, Lotte Plezant
Kapitaal §2.250
Kavel Simlaan 215
Overige informatie
Spel The Sims 2 Icon.pngDe Sims 2
Buurt Droomzicht
De Sims 3 Sunlit Tides Logo.png
Plezant Famile (Sunlit Tides).png
Patrick en Marie-Louise Plezant zijn net zo plezierig in de omgang als hun naam doet vermoeden. Na een prachtige vliegensvlugge bruiloft, zijn ze naar het eiland gekomen voor een heerlijke huwelijksreis. De wereld ligt aan hun voeten en de wittebroodsweken zullen eeuwig duren... toch?
Beschrijving
Gezinsleden Daniel Plezant, Mary-Sue Plezant
Kapitaal §25.000
Kavel Kustzicht 1
Moeilijkheid 2 van de 6
Overige informatie
Spel DS3SLT Icoon.pngDe Sims 3 Store
Buurt Sunlit Tides
De Plezant familie is een standaard familie in The Sims, De Sims 2 en De Sims 3.

Verschillende familieleden verschijnen in De Sims-serie af en toe met een andere voornaam. Dit is waarschijnlijk te wijten aan het feit dat de serie van origine een Amerikaans spel is en dat er vele verschillende spelontwikkelaars aan het spel werken. Alhoewel de namen in het Engels vrijwel altijd consequent is, is dit in het Nederlands niet altijd het geval. Dit gaat hoogstwaarschijnlijk dus om vertalingsfouten.

BiografieEdit

The SimsEdit

In The Sims bestaat de familie Plezant uit vier leden: Piet , Petra , Patrick en Paulien Plezant . Ze staan in het familiedepot en het is aan de speler om hen een plaatsje in de buurt te geven.

De Sims 2 Edit

Volgens de familiebeschrijving is het 25 jaar later en woont de familie Plezant nu in Droomzicht. Sjefke (in The Sims bekend als Piet) en Petra zijn overleden en Patrick en Jennifer (in The Sims Paulien) hebben ondertussen een eigen gezin gesticht. Patrick is getrouwd met Marie-Louise Plezant en is vader van tweeling Angela en Lotte. Marie-Louise's ouders zijn te vinden in het familiedepot.

Ze wonen op Simlaan 125, naast de van de Kerkhof familie. Het huis heeft twee verdiepingen en een grote tuin erom heen met een zwembad. Op de benedenverdieping bevinden zich de keuken met een eetkamer, een woonkamer, de slaapkamer van Patrick en Marie-Louise, twee badkamers en een hobbyruimte. Op de bovenverdieping zijn er de slaapkamers van Angela en Lotte en nog een badkamer. De totale waarde van het huis bedraagt: §104.000.

Van buitenaf lijkt de familie Plezant een normaal gezin, maar de werkelijkheid bewijst het tegendeel. Terwijl Marie-Louise zich concentreert op haar politieke carrière, verliest ze de aandacht op haar man Patrick. Ondertussen heeft Patrick al troost gevonden bij de schoonmaakster Katherine Langerak, met wie hij een affaire heeft. Hun tweelingdochters zijn dan weer verwikkeld in een vete met elkaar. Angela is de voorbeeldige dochter, maar Lotte is een rebelse tiener, dat zorgt soms voor spanningen tussen de meisjes. Een opvallend detail is dat Angela verliefd is op de rebelse Douwe Blut die aan het begin van een criminele carrière staat, terwijl Lotte valt op Dirk Dromer, een brave jongen die het moeilijk heeft door de dood van zijn moeder.

Jennifer heeft haar sportkleren uit de deur gegooid en is getrouwd met John Boersema (Sjonnie Modaal in The Sims: Beestenboel). Ze hebben een dochter genaamd Loesje en ze staan in het familiedepot van Droomzicht.

De Sims 3 StoreEdit

In Sunlit Tides, een wereld van De Sims 3 verschijnen Daniel en Mary-Sue Plezant, die na een snelle bruiloft naar het eiland zijn ontsnapt om van hun huwelijksreis te kunnen genieten. Vreemd genoeg staan de Nederlandse namen (namelijk Patrick en Marie-Louise) wel in de familiebeschrijving, maar dragen ze in het spel hun Engelse variant (Daniel en Mary-Sue). Hun achternaam is echter wel Plezant.

In Dragon Valley, ook een wereld uit De Sims 3 Store, verschijnt Jennifer Plezant met haar verloofde John Burb. Ze wonen daar in het Burb huishouden.

TriviaEdit

  • Alhoewel veel familieleden in De Sims-serie van voornaam veranderen, is in elk spel hun achternaam Plezant.
  • Het scenario in De Sims 2 waar Patrick Katherine uitnodigt loopt vrijwel altijd uit op een drama met Marie-Louise. Zij wordt namelijk altijd of ontslagen of gedegradeerd.

FamilieledenEdit

Around Wikia's network

Random Wiki