Wikia

De Sims Wiki

Pakketbewerker

1.650pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Een pakketbewerker (Engels: package editor) is een programma die gebruikt wordt om bij informatie te komen, bekijken of bewerken in de pakketbestanden (package files) die gebruikt worden in De Sims 2, De Sims 3 en De Sims 4. Pakket bewerkers zijn programma's van derden en onofficieel software die niet ondersteund worden door Electronic Arts. De meest bekende pakketbewerkers zijn SimPE, S3PE en S4PE voor De Sims 2, De Sims 3 en De Sims 4. Alhoewel alle drie de spellen dezelfde .package uitstrekking voor bestanden gebruikt, zijn de bestanden verschillen gestructureerd en geformateerd, hierdoor kan maar een pakketbewerker voor het juiste spel de bestanden bekijken en aanpassen.

Let op: SimPE, S3PE en S4PE zijn van origine Engelse programma's, een (correcte) Nederlandse vertaling is niet gegarandeerd bij alle versies.

SimPEEdit

SimPE logo 2.png
SimPE logo.png
SimPE, ook bekend als Sim2PE is een extern programma die spelers toe laat om de package files te bekijken en bewerken die gebruikt worden in De Sims 2. Het werkt voor De Sims 2 en zijn uitbreidingspakketten, maar ook voor De Sims Verhalen series. Het wordt meestal gebruikt voor het bewerken of aanpassen van Sims zelf, maar kan ook gebruikt worden voor voorwerpen, kleding en meshes. Het kan gebruikt worden om Sims hun naam aan te passen, of voor meer gevorderde gebruikers het toevoegen van herinneringen, bewerken van stambomen of het laten herrijzen van Sims waarvan dat in het spel niet mogelijk is. Het is niet mogelijk om SimPE voor De Sims 3 te gebruiken.

S3PEEdit

S3PE Logo.png
S3PE is een gelijkwaardig programma voor De Sims 3, maar geeft minder mogelijkheden dan SimPE. Vaak wordt SP3E verkeerd geschreven als Sim3PE.

S4PEEdit

S4PE Logo.png
S4PE is een gelijkwaardig programma voor De Sims 4.

GallerijEdit

Around Wikia's network

Random Wiki