Wikia

De Sims Wiki

Lijst van Kanskaarten/Wet

< Lijst van Kanskaarten

1.551pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Law career.png
Sim verzamelt in rap tempo de stukken voor Nietsvornitz' belangrijke zaak. De zaak dient voor het hooggerechtshof van Sim City en de papierwinkel moet tiptop in orde zijn, anders kan alles de mist ingaan. Net voordat Sim de stukken inlevert, realiseert hij zich dat Nietsvornitz de documenten het liefst in een bepaalde volgorde heeft. Maar welke was het ook alweer? De voor de hand liggende keuze is de alfabetische volgorde, maar er staat Sim ook iets bij dat Nietsvornitz de documenten graag op kleur gesorteerd heeft. Hoe moet Sim de stukken ordenen?
Opties
Positief resultaat
Negatief resultaat
Alfabetische volgorde Het alfabetiseertalent van Sim mag dan te wensen overlaten, met zijn gezonde verstand is niks aan de hand. Het is zonneklaar dat Nietsvornitz de documenten op alfabetische volgorde wil hebben. Niet voor niets schreeuwt hij altijd tegen zijn werknemers "houd het simpel"! Sim bezorgt de papieren net voordat Nietsvornitz vertrekt. Perfecte timing! Nietsvornitz werpt een korte blik op de stukken en knort tevreden "goed gedaan". Sim verdient 1 punt voor Inzicht! De receptioniste van Nietsvornitz belt Sim en vertelt hem dat ze de stukken per direct nodig heeft. Sim is nog steeds aan het nadenken over welke volgorde nou beter is, maar heeft nu geen tijd meer en besluit dat de alfabetische volgorde het simpelst is en het meest voor de hand ligt. In zijn haast heeft Sim de foute beslissing genomen. De receptioniste is woest als ze ziet dat de documenten niet op de juiste volgorde liggen. Ze vertelt Sim dat hij beter ergens anders kan gaan werken. Sim is ontslagen!
Gesorteerd op kleur Sim is visueel ingesteld en besluit de stukken op kleur te sorteren. Als hij met de mappen in het kantoor van Nietsvornitz arriveert, werpt z'n baas een blik op de stapel en springt enthousiast omhoog uit z'n stoel. Normaal gesproken krijgt hij z'n stukken niet op kleur gesorteerd, maar recentelijk heeft hij de administratieve medewerkers een memo gestuurd met de opdracht documenten in de toekomst op kleur te sorteren. Sim is kennelijk de enige die de betreffende memo heeft gelezen. Nietsvornitz is zeer tevreden en promoveert Sim tot receptionist van het advocatenkantoor! Sim haat een mengelmoes van bont papier en besluit de stukken op kleur te sorteren, in de hoop dat Nietsvornitz zich hierin kan vinden. Meteen nadat hij de stapel papier heeft overhandigd, ontdekt Sim dat dat niet zo is. Concentraties kleur bezorgen Nietsvornitz namelijk altijd flinke koppijn. Door de fout van Sim kan Nietsvornitz een dag niet werken en verliest hij de zaak die aan het hooggerechtshof van Sim City dient! Nietsvornitz wil in hoger beroep gaan tegen de uitspraak, en stuurt Sim alvast naar de drogist om uit eigen zak voor 100 Simdollar aspirine te kopen.

Law career.png
Sim pakt de hoorn op en ja hoor, het is Brechtje Witvoet weer. Ze belt al weken achter elkaar met de vraag om juridische bijstand, maar de baas van Sim, Nietsvornitz, heeft geen interesse in haar zaak. Sim wordt doodmoe van het dagelijkse afwimpelen en verzint twee manieren om de situatie op te lossen. Hij kan proberen Nietsvornitz voor de zaak te winnen, ook al zal deze daar misschien niet zo blij mee zijn. Of hij kan Witvoet aan een andere advocaat helpen, met het risico dat Nietsvornitz het niet waardeert dat Sim de concurrentie helpt. Hoe komt Sim van Brechtje Witvoet af?
Opties
Positief resultaat
Negatief resultaat
Nietsvornitz overtuigen Mr. Nietsvornitz komt om in het werk, maar Sim zou het zonde vinden als hij daardoor een aantrekkelijke zaak als die van Brechtje Witvoet zou moeten laten schieten. Sim overtuigt meneer Nietsvornitz de zaak 'Witvoet tegen Sim City' op zich te nemen. De rechtszaak ontpopt zich als de grootste uit zijn carrière! Witvoet is het slachtoffer van een ingenieuze deurwaarderszwendel waarin ambtenaren huishoudelijke spullen in beslag nemen die wel degelijk zijn betaald. Nietsvornitz bepleit Witvoets zaak met succes en het advocatenkantoor deelt aardig mee in de schikking. Nietsvornitz voelt zich geroepen Sim te belonen en geeft hem een cheque ter waarde van 100 Simdollar. Volgens Sim kan de zaak van Witvoet het advocatenkantoor wel wat geld opleveren en hij weet Nietsvornitz te overtuigen de zaak onder zijn hoede te nemen. Na een kort consult komt het bedrijf tot de conclusie dat er geen droog brood aan de zaak Witvoet te verdienen valt. Het blijkt namelijk dat ze de sneeuw wil aanklagen voor de moord op haar tuin. Vreselijk uit z'n humeur vanwege de verspilde tijd, ontbiedt Nietsvornitz Sim in z'n kantoor waar hij hem op een scheldkanonnade trakteert om hem vervolgens terug te sturen naar het archief. Sim is gedegradeerd!
Naar een andere advocaat verwijzen Sim luistert nu al weken naar Brechtje Witvoet en heeft er schoon genoeg van. Sim pakt de Gouden Gids, bladert naar 'Advocaten' en kiest blind de advocaat Sam Hoving. Witvoet is dolblij dat iemand haar eindelijk wil helpen. Ze bedankt Sim en hangt op. Later die dag begint de telefoon onafgebroken te rinkelen. Witvoet heeft al haar vrienden die juridische bijstand nodig hebben naar het kantoor van Nietsvornitz doorverwezen. Nietsvornitz is verheugd over de nieuwe klandizie en promoveert Sim tot juridisch secretaris om de nieuwe klanten van dienst te kunnen zijn. Sim is Brechtje Witvoet zo beu dat hij haar doorverwijst naar de eerste de beste advocaat die hij tegenkomt in de Gouden Gids. Witvoet bedankt Sim en hangt op. Later tijdens de lunch zien Sim en Nietsvornitz Witvoet en haar nieuwe advocaat op televisie vertellen dat ze een historische rechtszaak hebben gewonnen. De schikking is enorm en levert de advocaat van Witvoet veel geld en prestige op. Nietsvornitz is zo kwaad dat hij Sim op staande voet ontslaat.

Law career.png
De dag verloopt soepeltjes tot Sim wordt gebeld door de echtgenote van z'n baas, mevrouw Nietsvornitz. De vrouw heeft totaal geen geduld en eist dat ze onmiddellijk wordt doorverbonden met haar man. Sim staat op het punt de knop in te drukken als hem te binnen schiet dat z'n baas in bespreking is met een belangrijke klant en de extra stress van een gesprek met z'n vrouw niet kan gebruiken. Moet Sim mevrouw Nietsvornitz doorverbinden of in de wacht zetten totdat haar man weer tijd heeft?
Opties
Positief resultaat
Negatief resultaat
Meteen doorverbinden Sim weet dat Nietsvornitz zijn vrouw op dit moment liever niet wil spreken, maar kiest het minste van twee kwaden. Hij verbindt de vrouw van Nietsvornitz door en hoort het voorspelbare gezucht uit het kantoor van meneer Nietsvornitz komen, waarna hij zelf wordt ontboden. Nietsvornitz vertelt Sim dat hij prima werk levert en de juiste beslissing heeft genomen, zelfs al vindt hij het zelf lastig om zijn vrouw te spreken. Sim verdient 1 punt voor Charisma. Sim heeft helemaal geen zin om nog langer met mevrouw Nietsvornitz te praten en verbindt haar door met haar man. Nietsvornitz wil net zo min met zijn vrouw spreken en verbindt haar snel weer door naar Sim. Dit doorverbindspelletje neemt de rest van de ochtend in beslag en belast de telefoonlijnen zo hevig dat het netwerk crasht. Nietsvornitz is woedend op Sim en eist 100 Simdollar van hem voor de reparatie van het telefoonsysteem.
Aan het lijntje houden Sim offert zich op en weet mevrouw Nietsvornitz zo lang aan het lijntje te houden zodat zijn baas zijn werk kan voltooien. De feeks windt er geen doekjes om en scheldt Sim de huid vol. Sim, die deze kanonnade wel verwachtte, laat zich niet van zijn stuk brengen door de beledigingen. Nietsvornitz komt net op tijd uit de bespreking om de telefoon te grijpen en Sim van verder spervuur te redden. Aan het eind van de dag biedt Nietsvornitz Sim zijn excuses aan en geeft hem een bonus van 300 Simdollar als doekje voor het bloeden! Mevrouw Nietsvornitz belt haar man dagelijks en Sim denkt dat het geen kwaad kan om haar even aan het lijntje te houden zodat zijn baas de bespreking kan afronden. Ondertussen houdt Nietsvornitz zijn cliënt geduldig aan het lijntje omdat hij juist met smart op een telefoontje van zijn vrouw zit te wachten; ze heeft belangrijke informatie over de zaak! Na een tijdje vertrekt de cliënt gefrustreerd en komt Nietsvornitz uit zijn kantoor om te ontdekken dat Sim zijn vrouw probeert af te schepen. Natuurlijk is hij woedend dat Sim zich met zijn zaken en privéleven bemoeit en hij ontslaat hem op staande voet!

Around Wikia's network

Random Wiki