Wikia

Law Enforcement career.png
Op de beelden van de bewakingscamera's ziet Sim iemand met een computer de lift ingaan. Hij weet zeker dat hij die persoon nooit eerder heeft gezien, maar weet niet goed wat hij moet doen. Moet hij de verdachte persoon staande houden of de politie bellen?
Opties
Positief resultaat
Negatief resultaat
Politie bellen Sim belt de politie en houdt de verdachte activiteiten in de gaten. De politie arriveert net op het moment dat de vrouw met de computer het gebouw verlaat. Er is de laatste tijd een serie bedrijfsinbraken geweest en de politie vermoedt dat de vrouw de schuldige is. Sim krijgt een beloning van 500 Simdollar voor zijn hulp bij het arresteren van de 'Bedrijvenboef'. Sim belt de politie en houdt de verdachte activiteiten in de gaten. De politie arriveert net op het moment dat de vrouw met de computer het gebouw verlaat. Sim herinnert zich een nieuwsbericht over een serie nachtelijke bedrijfsinbraken en vertelt de agenten dat hij de vrouw ervan verdenkt betrokken te zijn bij deze criminaliteitsgolf. Na onderzoek blijkt de vrouw de nieuwe directeur te zijn. Ze is niet onder de indruk van Sim's daadkrachtige optreden en ontslaat hem op staande voet.
Staande houden Terwijl Sim op de begane grond de lift opwacht, herinnert hij zich een nieuwsbericht over een serie nachtelijke bedrijfsinbraken. De liftdeur gaat open. Sim houdt de verdachte vrouw staande en vraagt om haar bedrijfspas. De vrouw doet alsof ze haar pas wil pakken, maar in plaats daarvan laat ze de computer vallen en gaat ervandoor. Sim haalt haar in en houdt de computerdief aan. Als de politie arriveert vertellen ze Sim dat hij de 'Bedrijvenboef' te pakken heeft en raden hem aan bij de politie te gaan. Sim is gepromoveerd tot aspirant. Terwijl Sim op de begane grond de lift opwacht, herinnert hij zich een nieuwsbericht over een serie nachtelijke bedrijfsinbraken. De liftdeur gaat open. Sim houdt de verdachte vrouw staande en vraagt om haar bedrijfspas. De vrouw doet alsof ze haar pas wil pakken, maar Sim is niet zo stom dat hij een crimineel naar haar binnenzak laat grijpen. Hij werkt haar onmiddellijk tegen de grond. De computer valt kapot en de vrouw blijkt een werknemer te zijn. Gelukkig vat ze Sim's vergissing sportief op, maar Sim moet wel 349 Simdollar betalen om de computer te vervangen.

Law Enforcement career.png
Een paar aspiranten hebben besloten de middag vrij te nemen en de stad in te gaan. Ze hebben Sim gevraagd om mee te gaan, maar hij maakt zich zorgen over de functioneringsgesprekken die later op de dag gepland zijn. Hij kan binnenblijven en het politiehandboek bestuderen, of mee uitgaan om de rest van de aspiranten beter te leren kennen.
Opties
Positief resultaat
Negatief resultaat
Uitgaan Terwijl Sim en de aspiranten zich uitleven op de midgetgolfbaan, hoort Sim een noodoproep van een surveillant via de politiescanner. De locatie is vlakbij en de rest van de aspiranten gaat akkoord met zijn voorstel om te gaan kijken. Ze zijn als eerste ter plaatse en rennen recht in de armen van een stel vandalen met stalen pijpen en kettingen.

De aspiranten zijn in de minderheid, maar Sim doet helikoptergeluiden na en doet alsof hij in een slecht nagesynchroniseerde karatefilm speelt. Hij verjaagt het tuig en redt de situatie. Sim bewijst zijn waarde voor het politiekorps en wordt gepromoveerd tot surveillant.

Terwijl de aspiranten de stad ingaan, zien ze een groepje tuig dat duidelijk niet veel goeds van plan is. Sim en de aspiranten besluiten de vandalen aan te houden en te ondervragen, maar dat pakt slecht uit en Sim bereidt zich voor op een knokpartij.

Een van de aspiranten maakt de hele tijd helikoptergeluiden, een ander doet alsof hij in een slecht nagesynchroniseerde karatefilm speelt, en een derde springt op een motor, maar rijdt tegen een laadschans op en belandt in een stapel kratten met verlepte sla. De echte agenten arriveren en redden de situatie, maar Sim komt niet ongeschonden uit de strijd en verliest 1 punt voor Lichaam.

Studeren Later die dag worden de aspiranten bij elkaar geroepen voor een functioneringsgesprek, maar in plaats daarvan bestookt het hoofd van de academie hen met een quiz. De meeste aspiranten slaan zich er goed doorheen, maar als het hoofd vraagt wat een een-zes-vier-twee betekent, moet iedereen het antwoord schuldig blijven. Het hoofd vraagt het aan Sim en dankzij zijn studie weet hij dat een een-zes-vier-twee een radiocode is voor koningsmoord. Het hoofd is onder de indruk en Sim krijgt 1 punt voor Inzicht. Terwijl iedereen op de academie nog even stoom afblaast voor de functioneringsgesprekken, klimt de allerdomste crimineel van het westelijk halfrond over de muur van de academie en sluipt naar binnen via Sim's raam, op klaarlichte dag en voor de neus van Sim. Sim wil de dief bespringen, maar struikelt in de haast over zijn oefenwapenstok en komt op de gang in een linnenkar terecht die rechtstreeks de vrouwenkleedkamer inrolt. Beschaamd en verslagen gaat Sim terug naar zijn kamer en ziet dat zijn computer is gestolen. Sim moet 500 Simdollar betalen om hem te vervangen.

Law Enforcement career.png
Tijdens zijn ronde loopt Sim zijn vaste zaak binnen voor koffie en gebak. Hij hoeft niet af te rekenen, wat op zichzelf al verdacht is. Als Sim weggaat, ziet hij een verdacht stel dat bij de zuivelkoeling rondhangt. Er klopt iets niet en Sim verdenkt het stel ervan dat ze de zaak hebben overvallen. Het protocol schrijft voor dat hij officieel melding moet maken en op assistentie moet wachten, maar Sim staat op het punt gepromoveerd te worden en het zou mooi staan op zijn c.v. als hij de situatie in zijn eentje zou redden.
Opties
Positief resultaat
Negatief resultaat
Wachten Sim doet een noodoproep en vraagt de meldkamer om assistentie. Daarna begint hij het gebied af te zetten. Hij houdt de zaak in de gaten en wacht op assistentie. Als deze arriveert, neemt Sim de leiding en volgt het scenario bij gijzelingssituaties in winkels uit het handboek. Alles loopt goed af en Sim verdient 1 punt voor Charisma vanwege zijn leidinggevende kwaliteiten bij het arresteren van de dieven. Sim doet een noodoproep en vraagt de meldkamer om assistentie. Daarna begint hij het gebied af te zetten. Hij houdt de zaak in de gaten en wacht op assistentie. Als deze arriveert, neemt de eerst aangekomen agent de boel over. Sim kijkt vanaf de zijlijn toe hoe het ervaren team de zaak afhandelt. Ze betrappen de criminelen op heterdaad en slepen ze de zaak uit, onder luid gejoel van omstanders... maar in elk geval is Sim erin geslaagd buiten schot te blijven. Hij is tenslotte niet bij de politie gegaan om zijn leven op het spel te zetten, toch?
De situatie redden Sim gaat onopvallend terug de winkel in en loopt naar de toonbank. De bediende ziet er bezorgd uit en Sim ziet dat het verdachte stelletje nog steeds bij de zuivelkoeling rondhangt. Hij loopt hun kant op, maar voordat hij doorheeft wat er gebeurt, wordt hij door een derde onverlaat van achteren neergehaald.

Nu bespringen ze hem met zijn drieën en het ziet er niet best uit. Hij denkt aan zijn opleiding en grijpt naar zijn knuppel. Sim slaat er één van zich af, neemt de ander in een houdgreep en laat een schap met hondenvoer bovenop de derde vallen. De bediende belt 112 en de criminelen worden afgevoerd. Sim verdient 1 punt voor Lichaam voor zijn dappere optreden.

Sim trekt zijn knuppel en stormt terug de winkel in. Hij cirkelt rond het tijdschriftenrek en maakt een snoekduik richting het verdachte stel. Er klinkt een verbaasde schreeuw als het stel na een vliegende tackle van Sim dwars door de etalageruit vliegt en op straat belandt.

Als de rook is opgetrokken komt Sim er al snel achter dat de twee buitenlandse toeristen zijn die de taal niet kennen en in hun woordenboek opzochten hoe ze groente en kaas moesten bestellen. Gelukkig dient het stel geen aanklacht in, maar Sim moet wel 900 Simdollar betalen voor de etalageruit.

Law Enforcement career.png
De kantine van het politiebureau heeft geen gebak meer en het geklaag is niet van de lucht. Sim rammelt zelf ook van de honger, maar hij heeft ook een hele stapel werk te doen voor het eind van de dag. De andere surveillanten zouden hem erg dankbaar zijn als hij de stad zou ingaan om een paar taarten te halen, maar het papierwerk stapelt zich ook steeds meer op.
Opties
Positief resultaat
Negatief resultaat
Werk afmaken Sim trekt zijn broeksriem aan en maakt de enorme stapel papierwerk in een recordtijd af. Hij gaat vroeg weg en loopt nog even langs de winkel op de hoek voor een snack voordat hij naar huis gaat. Hij haalt een bereklauw en een paar krasloten, en geloof het of niet, op een van de loten is het prijs. Hij werkt de bereklauw naar binnen en int het leuke bedrag van 1000 Simdollar voor het lot. Sim trekt zijn broeksriem aan en duikt in zijn papierwerk, maar zonder gebak als zoethoudertje dwalen zijn gedachten de hele tijd af naar zijn maag. Voordat hij het doorheeft zijn er een paar uur verstreken en heeft hij nog helemaal niks gedaan. De inspecteur is niet blij en Sim wordt gedegradeerd naar zijn oude baan als surveillant.
Gebak halen Sim gaat richting de lokale gebakswinkel en koopt de hele overgebleven voorraad op. Hij loopt het hele eind terug naar het bureau en wordt met een staande ovatie ontvangen. Zelfs de inspecteur die normaal gesproken niets ander doet dan haar roekeloze agenten de huid volschelden, lijkt blij met Sim's motto: "eigen maag eerst". Sim krijgt 1 punt voor Inzicht voor deze sociale actie. Sim gaat richting de lokale gebakswinkel en koopt de hele overgebleven voorraad op. Hij loopt het hele eind terug naar het bureau, maar tegen de tijd dat hij aankomt heeft hij de helft van de gebakjes al opgegeten. De andere agenten zijn nog steeds erg blij met de overgebleven 2 dozijn, maar Sim verliest 1 punt voor Lichaam vanwege zijn gebrek aan zelfbeheersing.

Law Enforcement career.png
Tijdens zijn ronde ziet Sim een etalage met spetterende polyester trainingsjacks. Hij stelt zich voor hoe hij eruit zou zien in zo'n jack met opgerolde mouwen tijdens een gevaarlijke achtervolging in een speedboot. Midden in zijn dagdroom ziet hij opeens de daders naar binnengaan bij het pakhuis waar hij staat te posten. Hij komt in actie en geeft het teken dat de inval kan beginnen. Sim ziet twee mogelijkheden om het gebouw binnen te gaan: hij kan achter de daders aan via de achterdeur, of de gammele trap nemen richting het dak.
Opties
Positief resultaat
Negatief resultaat
Deur Sim gaat richting de deur, stelt zich op met zijn rug tegen de muur, stormt naar de ingang en trapt de verweerde deur in. Er is niemand in het pakhuis dat vol staat met heftrucks en stellingen vol kratten en olievaten. Het lijkt alsof de leden van het arrestatieteam afwachten, omdat ze de omgeving niet kennen.

Sim ziet de drie criminelen, maar om geen gevaar te lopen pakt hij een vorkheftruck en laat een stapel topzware Pleistoceen-vaten het werk doen. De daders worden bedolven onder de vallende vaten en het arrestatieteam stelt het terrein veilig. Sim krijgt 2 punten voor Inzicht voor zijn goede werk.

Sim gaat richting de deur, stelt zich op met zijn rug tegen de muur, stormt naar de ingang en trapt de verweerde deur in. Er is niemand in het pakhuis dat vol staat met heftrucks en stellingen vol kratten en olievaten. Het lijkt alsof de leden van het arrestatieteam afwachten, omdat ze de omgeving niet kennen.

Sim ziet de drie criminelen, maar om geen gevaar te lopen pakt hij een vorkheftruck en laat een stapel topzware Pleistoceen-vaten het werk doen. Maar Sim heeft de krachtverhoudingen niet helemaal goed ingeschat en komt zelf onder de stapel terecht. De verdachten worden gearresteerd, maar Sim raakt 2 punten voor Lichaam kwijt.

Trap Sim neemt de trap en sprint met drie treden tegelijk richting het dak. Twee leden van het arrestatieteam zijn al boven, maar er blijkt geen toegang tot het dak te zijn, zoals Sim had gehoopt. De enige optie is zich met een klimmerstuig aan een lid van het arrestatieteam vast te maken en met z'n drieën richting de gigantische dakramen te springen.

Voordat de daders doorhebben wat er gebeurt, worden ze verblind door een flitsgranaat en komt Sim dwars door het raam bijna boven op de inbrekers terecht. Ze worden gearresteerd en Sim krijgt 2 punten voor Lichaam, voor zijn stunt met het slappe koord.

Sim neemt de trap en sprint met drie treden tegelijk richting het dak. Twee leden van het arrestatieteam zijn al boven, maar er blijkt geen toegang tot het dak te zijn, zoals Sim had gehoopt. De enige optie is zich met een klimmerstuig aan een lid van het arrestatieteam vast te maken en met z'n drieën richting de gigantische dakramen te springen.

Voordat de daders doorhebben wat er gebeurt, worden ze overvallen door een menselijk projectiel en komt Sim dwars door het raam bijna boven op de inbrekers terecht. Maar tijdens deze actie heeft een van de leden van het arrestatieteam een traangasgranaat gegooid en Sim heeft geen gasmasker. In de verwarring verwondt Sim een van zijn collega's en wordt gedegradeerd tot bureau-agent.

Law Enforcement career.png
Sim stond te posten achter Club 444, zijn adem bevroren van de kou. Hij zat al tijden op de zaak van de Maltezer Lama zonder ook maar een enkele aanwijzing. Het was net of iemand hem tegenwerkte en al zijn acties en gedachten kon voorspellen.

Dat wil zeggen, totdat hij Sjaan tegenkwam. Sjaan was het soort dame dat dingen wist... over het schimmige circuit in de stad, de geruchten op straat en over het feit dat er nog maar een paar uur geleden een belangrijk verdacht pakketje was afgeleverd bij de portier van Club 444.

Dus zo kwam het dat Sim op een koude, stormachtige middag stond te overwegen of hij door de achterdeur van de club naar binnen zou gaan, of via de brandtrap naar een zwak verlicht raam dat open stond ondanks de kou.

Opties
Positief resultaat
Negatief resultaat
Achterdeur Het steegje achter de club is rustig, verdacht rustig. Bij gebrek aan wind blijven zelfs de oude kranten en lege blikjes doodstil op hun plek liggen. Van binnen komen de veelzeggende geluiden van 'achterkamertjes'-besprekingen, het trekken aan dure sigaren, getergd geroffel van knokkels op houten tafels, gedempte serieuze gesprekken. Sim trapt met getrokken pistool de achterdeur in, slaat een paar mannen tegen de vlakte en roept het bureau op om de dieven van de Maltezer Lama op te pakken. Met de Lama in de hand verdient Sim 2 punten voor Inzicht en gaat terug naar het bureau. Zaak gesloten. Het steegje achter de club is rustig, verdacht rustig. Bij gebrek aan wind blijven zelfs de oude kranten en lege blikjes doodstil op hun plek liggen. Van binnen komen de veelzeggende geluiden van 'achterkamertjes'-besprekingen, het trekken aan dure sigaren, getergd geroffel van knokkels op houten tafels, gedempte serieuze gesprekken. Sim trapt de achterdeur in en loopt recht in de armen van drie van de grootste mannen die hij ooit heeft gezien. Gelukkig voor Sim is hij in burger en leggen de niet al te snuggere handlangers geen verband met de Maltezer Lama, maar helaas voor Sim nemen ze hem desondanks goed te grazen in de veronderstelling dat hij een simpele kruimeldief is. Sim strompelt terug naar het bureau en is 2 punten voor Lichaam kwijt.
Brandtrap De lucht is koud bovenaan de brandtrap en de wind giert door de scheuren in de regenpijp. Het raam wordt heel zwak verlicht door de langzaam smeulende resten van een vergeten sigaar. Sim inspecteert de kamer die vol staat met dozen en meubels, en ziet dan een berg gordijnen waaronder onmiskenbaar de Maltezer Lama verborgen ligt. Binnen een paar seconden is Sim beneden met de lama, terug op de veilige straat. Sim verdient 2 punten voor Inzicht en gaat terug naar het bureau. Zaak gesloten. De lucht is koud bovenaan de brandtrap en de wind giert door de scheuren in de regenpijp. Het raam wordt heel zwak verlicht door de langzaam smeulende resten van een vergeten sigaar. Sim inspecteert de kamer die vol staat met dozen en meubels, en ziet dan een berg gordijnen waaronder onmiskenbaar de Maltezer Lama verborgen ligt. Binnen een paar seconden is Sim beneden met de lama, maar een paar seconden daarna staat hij in het steegje tegenover drie van de grootste mannen die hij ooit heeft gezien. Het einde van het liedje is dat hij naar het bureau terugstrompelt zonder lama en dat hij 1 punt voor Lichaam verliest plus twee dagen salaris.

Law Enforcement career.png
Sim heeft twee van zijn beste agenten bij zich geroepen. De ene gaat bijna met pensioen en de ander is een lomperik die zich nooit aan de regels houdt en altijd grote schade aanricht aan openbaar bezit als hij slechteriken arresteert. Ze krijgen de dader altijd te pakken, maar deze keer zijn ze te ver gegaan.

Ze zijn er niet in geslaagd het criminele brein in te sluiten, maar hebben bij hun actie wel bijna een complete woonwijk verwoest. De commissaris wil Sim hiervoor laten boeten, tenzij de topcrimineel wordt opgepakt en wel snel. Sim heeft twee opties: hard schreeuwen of echt hard schreeuwen en dreigen de penningen van de agenten in te nemen.

Opties
Positief resultaat
Negatief resultaat
Hard schreeuwen Sims schreeuwt hard. Zijn mannen lijken niet erg onder de indruk want ze weten dat het zijn taak is om te schreeuwen, maar ze weten ook dat Sim diep van binnen wel hart voor de zaak heeft. Ze spelen het spelletje mee en beloven niks meer te molesteren, behalve de slechteriken. Sim stuurt ze op pad en neemt de rest van de middag vrij om zijn kantoor op te ruimen en naar de sportschool te gaan, waarmee hij 1 punt verdient voor Lichaam en 1 punt voor Schoonmaken. Sim schreeuwt hard en steekt dezelfde speech af als altijd, maar dat hebben de agenten allemaal al een keer gehoord. Ze gaan terug de straat op en zijn binnen een uur met een gestolen legerhelikopter neergestort in het SimCity Museum voor Moderne Kunst. Sim verliest 1 punt voor Inzicht en wordt gedegradeerd tot bureau-agent, zodat hij geen leiding meer kan geven.
Echt hard Sim gaat als een razende tekeer en dreigt de penningen van de 'roekeloze' agenten in te nemen. Ze zijn zichtbaar verbaasd. Nooit eerder heeft Sim zulke dreigementen gebruikt. Omdat ze hun baan niet willen verliezen, zetten ze hun beste beentje voor en pakken een handlanger van de topcrimineel op. Met gevaar voor eigen leven proberen ze een eind te maken aan de criminaliteitsgolf die SimCity teistert. Nu de crimineel is veroordeeld feliciteert de commissaris Sim met zijn goede werk en promoveert hem tot hoofdinspecteur. Sim staat op uit zijn stoel en begint aan de moeder aller tirades, die eindigt met het dreigement de penningen van de agenten in te nemen als ze zich niet aan het protocol houden. De twee toegewijde agenten hebben genoeg van het gebrek aan respect en leveren hun penningen vrijwillig in. Zonder de twee mannen op de zaak neemt de criminaliteit alleen maar toe. De commissaris is niet blij en besluit Sim zelf op de zaak te zetten, waarmee hij gedegradeerd wordt tot rechercheur.

Law Enforcement career.png
De recherche heeft Sim's team om assistentie gevraagd bij een geplande inval in een verlaten pakhuis bij de haven, waar een grote zwendelaarsbende zich heeft gevestigd. Sim heeft zich op het dak geïnstalleerd en is van plan een inval te doen door het dakraam van het pakhuis. Een rechercheur wil met Sim en zijn meerdere mee, dus hijst Sim haar in een klimuitrusting. Hij moet alleen nog beslissen of hij zich een weg wil banen met een flitsgranaat, of met het rookgordijn van een traangasgranaat.
Opties
Positief resultaat
Negatief resultaat
Flitsgranaat Sim trekt de pin uit de flitsgranaat, gooit hem door het dakraam, geeft zijn team opdracht binnen te vallen en stormt achter de granaat aan naar binnen. De verdachten zijn volkomen gedesoriënteerd en kunnen zonder problemen worden ingerekend. Sim verdient 1 punt voor Lichaam en 1 punt voor Inzicht, en ook nog 5.000 Simdollar gevarengeld. Sim trekt de pin uit de flitsgranaat, gooit hem door het dakraam, geeft zijn team opdracht binnen te vallen en stormt achter de granaat aan naar binnen. Maar hij heeft zijn doel gemist en het gevolg is dat de verdachten lucht hebben gekregen van Sims team. Een paar criminelen kunnen ontsnappen met een speedboot en leden van Sims team raken gewond in de schietpartij die volgt. Sim verliest 1 punt voor Inzicht en 2 punten voor Schoonmaken, vanwege de puinhoop die hij ervan gemaakt heeft.
Rookgordijn Sim trekt de pin uit de rookgranaat, gooit hem door het dakraam en stormt achter de granaat aan naar binnen. De rechercheur kan hem niet volgen omdat hij haar geen gasmasker heeft gegeven. Maar met behulp van zijn hightech-uitrusting en de steeds dikker wordende zwarte rook, kan Sim de bende in zijn eentje uitschakelen. Zijn team en het rechercheteam zijn onder de indruk en Sim wordt gepromoveerd tot commissaris. Sim trekt de pin uit de rookgranaat, gooit hem door het dakraam en stormt achter de granaat aan naar binnen. De rechercheur kan hem niet volgen omdat hij haar geen gasmasker heeft gegeven. Sim komt in de steeds dichter wordende rook terecht. De rook wordt zelfs zo dik dat hij onmogelijk de verdachten kan lokaliseren, maar de enorme zwarte rookwolk heeft hen wel op ZIJN aanwezigheid gewezen. Een paar criminelen kunnen ontsnappen met een speedboot en leden van Sim's team raken gewond in de schietpartij die volgt. Sim verliest 1 punt voor Inzicht en 2 punten voor Schoonmaken, vanwege de puinhoop die hij ervan gemaakt heeft.

Law Enforcement career.png
Als Sim wat papierwerk van het pensioenfonds van de afdeling controleert, valt hem een aantal grote afwijkingen op. Het wordt hem duidelijk dat een paar oudere agenten bedenkelijke bedragen laat afvloeien via hun pensioenfonds. Hij confronteert de agenten met zijn ontdekking en ze hebben geen andere keus dan hun illegale acties te bekennen. Maar ze bieden Sim een groot aandeel in de opbrengst als hij belooft niet uit de school te klappen. Sim weet wat hem te doen staat, maar op de een of andere manier aarzelt hij toch voordat hij een beslissing neemt.
Opties
Positief resultaat
Negatief resultaat
Meedoen Sim overlegt met zichzelf dat het geld weliswaar illegaal verkregen wordt, maar dat niemand er eigenlijk slechter van wordt. En op deze manier kunnen zijn collega's en hij hun werk doen zonder dat ze zich zorgen hoeven te maken over hun eigen toekomst. Sim neemt het geld en voelt zich slecht, maar het geld voelt goed en trouwens, schuldgevoel is maar tijdelijk en 40.000 Simdollar is voorgoed. Sim overlegt met zichzelf dat het geld weliswaar illegaal verkregen wordt, maar dat niemand er eigenlijk slechter van wordt. En op deze manier kunnen zijn collega's en hij hun werk doen zonder dat ze zich zorgen hoeven te maken over hun eigen toekomst. Sim neemt het geld en voelt zich slecht, maar het geld voelt goed en trouwens, schuldgevoel is maar tijdelijk... Helaas blijkt het fraudebeleid heel wat minder tijdelijk. Enkele uren nadat het geld van het fonds is doorgesluisd naar Sim's rekening, wordt de hele operatie verijdeld door Interne Zaken. Sim moet het geld teruggeven en wordt uit zijn functie ontheven.
Uit de school klappen Sim is ervan overtuigd dat de agenten niet alleen verwikkeld zijn in een totaal illegale operatie, maar dat het ook niet veel langer onopgemerkt kan blijven. Sim stelt Interne Zaken op de hoogte en er wordt een onderzoek ingesteld naar het corrupte pensioenfonds. Sim heeft het politiekorps eindelijk gezuiverd, maar sommige van de agenten die hij vroeger als vrienden beschouwde, willen nu niet meer met hem praten. Sim besluit dat het tijd is om zijn hart te volgen en de misdaadbestrijder te worden die hij altijd al heeft willen zijn... Commissaris Held, de redder van SimCity! Sim is ervan overtuigd dat de agenten niet alleen verwikkeld zijn in een totaal illegale operatie, maar dat het ook niet veel langer onopgemerkt kan blijven. Sim stelt Interne Zaken op de hoogte en er wordt een onderzoek ingesteld naar het corrupte pensioenfonds. De betrokken agenten draaien de zaken om en beschuldigen Sim ervan het brein achter het pensioenfondsschandaal te zijn. Om zijn naam te zuiveren huurt Sim de meest vooraanstaande advocaat van SimCity in, maar hij moet haar wel een voorschot van 50.000 Simdollar betalen.

Law Enforcement career.png
SimCity's eigen topcrimineel, de Lama Koningin, is weer eens bezig en deze keer is het persoonlijk. Sim heeft kortgeleden een van haar topmensen gearresteerd en daarmee het plan verijdeld om SimCity's watervoorraad te vergiftigen. Nu heeft de Lama Koningin het op Sim gemunt en heeft haar complete bende handlangers op SimCity afgestuurd.

Het ene na het andere bericht komt binnen over explosies in de SimCity kerncentrale en er is een Reuzenrobot gesignaleerd die een spoor van vernielingen achterlaat in de zakenwijk. Zelfs Commissaris Held kan niet op twee plaatsen tegelijk zijn. Sim zal één situatie zelf moeten oplossen en de speciale eenheden op de andere afsturen, maar welke ramp moet hij persoonlijk aanpakken?

Opties
Positief resultaat
Negatief resultaat
Kerncentrale Sim hoopt dat de hightech-uitrusting van de speciale eenheden voldoende is om de razende robot uit te schakelen en neemt zelf de kerncentrale voor zijn rekening. Eenmaal binnen staat hij al snel oog in oog met de Lama Koningin en een stelletje van haar meest maniakale volgelingen. Ze legt haar plannen uit om de kernenergie te misbruiken voor het maken van een allesvernietigend wapen.

Maar dan komt Sim in actie en schakelt de handlangers bij de controlekamer uit, weet de centrale veilig te sluiten en gebruikt zijn supersterke nachtkijker om de rest van de bende te overmeesteren. De Lama Koningin heeft Sim onderschat en is nu gevangen in haar eigen val. Sim neemt haar in hechtenis en krijgt 100.000 Simdollar voor haar arrestatie. Hij geeft de helft van het geld aan het goede doel, maar gebruikt de andere 50.000 Simdollar om het Heldenhol een beetje op te knappen.

Sim hoopt dat de hightech-uitrusting van de speciale eenheden voldoende is om de razende robot uit te schakelen en neemt zelf de kerncentrale voor zijn rekening. Daar aangekomen treft hij alleen een paar minderwaardige handlangers aan en realiseert hij zich dat hij niks weet van kerncentrales en dus ook niet weet hoe hij de dreigende afsmelting moet voorkomen.

Hendels overhalen en knoppen indrukken heeft geen zin, dus is hij genoodzaakt de reactor te ontruimen en de buurt te evacueren. De speciale eenheden slagen erin de razende robot te stoppen, maar niet nadat deze bijna de complete zakenwijk heeft verwoest. De inwoners van SimCity vinden dat Sim hen in de kou heeft laten staan en hij wordt gedwongen terug te keren naar zijn vroegere, veel minder spectaculaire leventje. Sim is zijn baan kwijt.

Reuzenrobot Sim besluit de speciale eenheden op de kerncentrale af te sturen en gaat zelf naar de zakenwijk. Hij ziet de Reuzenrobot al op een kilometer afstand. Hij torent zelfs boven de hoogste gebouwen uit en maakt deze met onbekommerde overgave met de grond gelijk. Het lijkt erop dat Commissaris Helds bovenmenselijke kracht eindelijk zijn gelijke heeft gevonden. Sim opent de aanval en rukt de dichtstbijzijnde elektriciteitsmast uit de grond.

Met deze hoogspanningslasso in de hand springt hij bovenop een wolkenkrabber en bevestigt de elektriciteitsmast aan het dak. Hij haalt het isolatiemateriaal eraf en slingert de draad over de straat als een levensgevaarlijke hoogspanningsvalstrik. In een blauwe knetterende vonkenzee komt de robot in aanraking met de draad en stort ter aarde. De gemeente verkoopt de onderdelen als schroot en Sim krijgt 50.000 Simdollar van de opbrengst.

Sim besluit de speciale eenheden op de kerncentrale af te sturen en gaat zelf naar de zakenwijk. Hij ziet de Reuzenrobot al op een kilometer afstand. Hij torent zelfs boven de hoogste gebouwen uit en maakt deze met onbekommerde overgave met de grond gelijk. Na een worsteling van bijna een uur met de kolos deelt Sim de genadeklap uit en het bakbeest stort tegen de vlakte, maar het kwaad is al geschied.

In de tussentijd zijn de speciale eenheden recht in de val van de Lama Koningin en haar handlangers gelopen. Het team lijdt zware verliezen voordat Sim arriveert. Hij slaagt erin het tij te keren, maar de Lama Koningin ontsnapt en de kernreactor is ernstig beschadigd. Omdat hij zich verantwoordelijk voelt voor een groot deel van de schade, draagt Sim's alter ego 25.000 Simdollar bij aan de herstelwerkzaamheden.

Around Wikia's network

Random Wiki