Wikia

Slacker career
Sim is caddie voor Menno Landgraaf, de baas van Landgraaf B.V., die net op zijn tweede slag de bal in de rough heeft geslagen, zo'n 60 meter van de green. De zakentycoon vraagt aan Sim of hij een negen ijzer moet gebruiken of een wedge. Sim overweegt wat hij moet zeggen:
Opties
Positief resultaat
Negatief resultaat
'Kweenie' Terwijl Sim zijn schouders ophaalt en naar zijn voeten staart, gaat de mobiele telefoon van meneer Landgraaf. Bestbedacht Speelgoed is zojuist overgenomen door Landgraaf B.V., waarmee Menno Landgraaf de op twee na rijkste man van SimCity wordt. Om het goede nieuws te vieren geeft hij iedereen een rondje en krijgt Sim een extra fooi van 50 Simdollar. Menno Landgraaf is niet blij, maar Sim heeft dit baantje niet aangenomen om stomme vragen te beantwoorden over een saaie sport. Als hij terugkomt in het clubhuis wacht zijn baas hem op met een ontslagbrief. Sim is zijn baan kwijt.
'Wat jij wilt' Sim staart apathisch naar zijn schoenen en probeert een antwoord te verzinnen waardoor de grootgrondbezitter zal ophouden zulke belachelijke vragen te stellen. Dan ziet hij opeens iets vastzitten aan de spikes van zijn goedkope golfschoenen van de dump. Het blijkt 20 Simdollar te zijn! Landgraaf haalt de ijzer negen tevoorschijn en Sim volgt hem met tegenzin naar zijn bal. Midden tijdens zijn achterzwaai wordt de lucht zwart... Een bliksemflits verlicht de hemel, gevolgd door een enorme donderslag. Sim slaat tegen de grond en het lijkt erop dat Landgraaf is getroffen door de bliksem. Sim haalt zijn schouders op, legt de golftas naast de goede man neer en gaat terug naar het clubhuis voor een maïsburger.

Slacker career
Sim zit in zijn kleine verkoophokje en luistert naar de regen die tegen het kogelvrije glas tikt. Hij is net aan het overwegen of hij een Smullers Minicake zal nemen of een van de nieuwe smaken van Uniek Kaassnacks zal uitproberen, als er een snelle sportwagen bij de pomp stopt en toetert voor bediening. Moet Sim met pauze gaan of net doen alsof hij niks in de gaten heeft?
Opties
Positief resultaat
Negatief resultaat
Pauze nemen Sim pakt een tijdschrift en gaat tegen de warme generator van de koeling zitten. Als hij een hap neemt van zijn heerlijke Smullers Minicake, ziet hij een gouden lot dat met glibberig glazuur aan de wikkel zit vastgeplakt. Sim heeft de vierde prijs gewonnen in de Grote Smullers Prijzenactie! Hij wisselt zijn lot in voor 500 ballen. Sim pakt een tijdschrift en wil een kopje koffie inschenken. Maar hij heeft vette handen vanwege alle Minicakes en Kaassnacks, en laat de koffiekan vallen. Hierdoor komt hij onder de hete benzinepompkoffie te zitten. De kan explodeert op het linoleum en Sim moet 50 Simdollar schuiven om 't ding te vervangen.
Doen alsof Sim draait zijn stoel weg van de lastige klant en inspecteert de ruime voorraad snoep en koeken. Om de verveling tegen te gaan krast hij een paar loten open. Bij het vijfde lot is het prijs en kan Sim 100 snelverdiende Simdollars innen. Het opgewonden standje in de sportwagen houdt het uiteindelijk, na ongeveer 10 minuten onafgebroken toeteren, voor gezien en scheurt met piepende banden weg. Na een paar minuten belt Sim's baas en het lijkt wel of ze ergens boos over is, al heeft Sim geen idee wat ze zegt vanwege haar nauwelijks verstaanbare accent. Sim hangt op, maar komt er later achter dat hij een dag salaris misloopt.

Slacker career
Er is niemand in de winkel, behalve gekke Willem (die rondhangt op de afdeling ingeblikt voedsel en vertelt dat hij vroeger werkte bij een groot bedrijf waar abrikozen werden uitgevonden). Sim besluit om een beetje rond te lopen met een bezem en te doen alsof hij veegt.

Hij ziet een munt liggen onder de VriesGeheim ijsmachine en probeert deze met de bezemsteel onder de compressor vandaan te wurmen. Hij beschadigt de bedrading en de machine begint ijskoud ijs uit te spugen op de vloer. Moet Sim proberen het te repareren met tape of met kauwgum?

Opties
Positief resultaat
Negatief resultaat
Tape Sim neemt een voorbeeld aan de actiefilm-acteurs die hij van de televisie kent en pakt een rol tape van de afdeling Gereedschap/Babyvoeding. Hij plakt het geribbelde anti-lekspuitstuk vast aan het afdichtingsmechanisme. Tot Sim's grote verbazing blijkt het te werken! Sim verdient 1 punt voor Techniek en trakteert zichzelf en gekke Willem op een ijsje van het huis. Sim pakt een rol tape en probeert het metalen s-vormige dingetje vast te plakken aan het onderdeel dat een beetje op een zwaan lijkt, maar de tape plakt helemaal aan elkaar. Hij probeert de tape weer goed te krijgen, maar het enige dat gebeurt is dat zijn mouw ook vast komt te zitten. Terwijl hij vastzit, jatten drie hangjongeren snoep en tijdschriften. De diefstal wordt verrekend met Sim's salaris en kost hem een dag loon.
Kauwgum Sim stopt een heel pakje Ademfris Kauwgum in het spuitstuk van de VriesGeheim ijsmachine. De kauwgum stopt niet alleen het lekken maar geeft de ijsjes bovendien een heel frisse bijsmaak, aanbevolen door tandartsen. Sim krijgt 1 punt voor Koken. Sim stopt een heel pakje Ademfris Kauwgum in het spuitstuk van de VriesGeheim ijsmachine. De kauwgum lijkt het lekken te stoppen, maar net als Sim broedt op een reden om de vloer niet te hoeven dweilen, klinkt er een verontrustend gekreun ergens achter hem.

Sim kijkt naar gekke Willem, dan naar de VriesGeheim ijsmachine, dan weer naar Willem die "Zoek dekking!" schreeuwt, terwijl de machine uiteenspat in een explosie van vuur en ijs. Sim raakt 1 punt kwijt voor Techniek en is de rest van zijn dienst bezig het plafond schoon te boenen.

Slacker career
Sim's baas heeft hem opdracht gegeven een huisband te zoeken voor de winkel. De eerste twee bands die auditie doen zijn de Stoute Lama's en Laat Maar. Allebei de bands zijn goed genoeg, dus Sim besluit één van beide te kiezen en gebruikt de rest van de middag om de platencollectie van de winkel te ordenen op alfabetische volgorde van achternamen van drummers.
Opties
Positief resultaat
Negatief resultaat
Stoute Lama's De Stoute Lama's krijgen een platencontract, nauwelijks een uur nadat ze toegezegd hebben om in Sim's winkel te komen spelen. De winkel verkoopt alle exemplaren van het debuutalbum van de Stoute Lama's en Sim kan alle klanten vertellen dat hij ze heeft ontdekt. Hij krijgt 2 punten voor Charisma. Een paar uur later geven de Stoute Lama's hun eerste concert in de winkel. Had iemand even kunnen zeggen dat ze echte lama's gebruiken bij hun optredens? Sim moet de aangerichte schade vergoeden, die oploopt tot 849 Simdollar.
Laat Maar Laat Maar krijgt een platencontract aangeboden, nauwelijks een uur nadat ze toegezegd hebben om te komen spelen in Sim's winkel. De winkel verkoopt alle platen van de band en Sim kan alle klanten vertellen dat hij ze heeft ontdekt. Hij krijgt 2 punten voor Charisma. Laat Maar is een totale afgang. Dat is het enige juiste woord. Hun 'gitarist' speelt op een basgitaar, en de drummer speelt met zijn blote handen nadat hij bij een mislukte truc zijn stokjes is kwijtgeraakt. Niemand koopt hun platen en Sim's baas ontslaat ze nog tijdens hun eerste optreden. Sim raakt 1 punt kwijt voor Charisma omdat hij in een Laat Maar T-shirt op zijn werk is verschenen.

Slacker career
Sim wordt gevraagd om te draaien op wat de organisator omschrijft als een 'megaparty', maar in zijn enthousiasme vergeet Sim te vragen wat voor een feest het is en hij heeft ook geen nummer van een contactpersoon. Hij kan onmogelijk al zijn platen meenemen, dus hij moet kiezen tussen de laatste hits en Gouwe Ouwen.
Opties
Positief resultaat
Negatief resultaat
Hits De party blijkt in een trendy club in het centrum te zijn. Sim krijgt met zijn vette beats iedereen aan het dansen tot zonsopgang en verdient 1 punt voor Charisma en 200 Simdollar fooi. De party blijkt in SimCity's Bejaardensoos te zijn. De oudjes doen hun best om te dansen op de techno-house-jungle-cross-over beats, maar na twee plaatjes hebben ze moeite om het tempo bij te houden. De 68-jarige Oma Bakker breekt haar heup bij het pogoën en Sim moet de ziekenhuisrekeningen betalen, wat hem 578 Simdollar kost.
Gouwe Ouwen De party blijkt in SimCity's Bejaardensoos te zijn, en als de oudjes de langste polonaise vormen die SimCity ooit gezien heeft, weet Sim dat hij de goeie platen heeft meegenomen. Sim krijgt 1 punt voor Charisma en 200 Simdollar fooi. De party blijkt in een trendy club in het centrum te zijn. Sim kijkt welke platen hij bij zich heeft, maar het ziet er niet best uit. Sim zet een klassieker op en laat zijn beste scratchkunsten horen. Maar nog voordat de eerste plaat is afgelopen, wordt hij al weggefloten en moet hij zijn spullen pakken. Sim loopt een dag salaris mis en verliest 1 punt voor Charisma.

Slacker career
Op de avond van de première van 'Klodder', de laatste film van Dick Kaas, komt Sim erachter dat de filmrollen beschadigd zijn. Het grootste deel is in orde, maar een paar stukken zullen blijven steken in de projector als ze niet hersteld worden. Moet Sim de film plakken of zijn kans grijpen en de film vervangen door de kunstzinnige film die hij op school heeft gemaakt?
Opties
Positief resultaat
Negatief resultaat
Plakken Sim plakt de losse stukken van 'Klodder' weer aan elkaar, maar omdat hij de film niet heeft gezien, is hij niet zeker van de volgorde... maar 'The show must go on!', nietwaar? Sim's versie blijkt beter te zijn dan het origineel! Een vertegenwoordiger van de studio vertelt Sim na de vertoning dat de studio zijn versie op DVD wil uitbrengen als de 'director's cut', maar heeft daarvoor wel $Me's toestemming nodig. $Me is opgeklommen tot homevideo-editor. Sim plakt de losse stukken van 'Klodder' weer aan elkaar, maar omdat hij de film niet heeft gezien, is hij niet zeker van de volgorde. Het spreekt voor zich dat Dick Kaas niet blij is met de hond die Sim midden in een cruciale liefdesscène heeft geplakt, en hij dreigt de bioscoop aan te klagen. De sneldenkende manager biedt aan om in plaats daarvan Sim te ontslaan en zijn laatste salaris te doneren aan het lokale filmhuis. Kaas gaat akkoord en daarmee valt het doek voor Sim, zoals ze dat zeggen in de showbizz.
Vervangen De hele kliek van ingewijden rond Studio-Stad gaat naar de première om een echte Dick Kaas-film te zien en is al bij voorbaat laaiend enthousiast, ongeacht hun persoonlijke mening. Dus natuurlijk vinden ze Sim's film geweldig! Nooit eerder zagen ze drama en humor op zo'n overtuigende en kunstzinnige manier gecombineerd. Sim krijgt 1 punt voor Creativiteit en 2.200 Simdollar aan royalty's. De hele kliek van ingewijden rond Studio-Stad gaat naar de première om een echte Dick Kaas-film te zien en is al bij voorbaat laaiend enthousiast, ongeacht hun persoonlijke mening. Tenminste, dat hoopt Sim. Maar helaas, zelfs de meest oppervlakkige meelopers uit het studiowereldje zijn in staat een schoolkunstproject te onderscheiden van een echte speelfilm. Na tien minuten is de zaal al leeg en eist Dick Kaas dat er koppen rollen. Sims kop wordt snel aangeboden en hij verliest 1 punt voor Creativiteit en zijn baan, maar zijn hoofd mag hij gelukkig houden.

Slacker career
Een lokale videoclipregisseur van Studio-Stad heeft Sim gevraagd wat 8mm-filmmateriaal te monteren waarmee ze een videoclip wat pittiger wil maken. Sim heeft maar een paar uur dus hij heeft geen tijd om nieuwe beelden te schieten, maar zijn voorraad 8mm-films houdt niet echt over. De regisseur heeft gevraagd om beelden die passen bij de 'heftige maar jonge' uitstraling van de video. Sim zoekt in zijn archief en ziet twee opties: een film van Sippie, SimCity's eigen zielige clown, of een oud filmpje van jonge konijntjes die stiekem worteltjes opeten in een klein stadstuintje.
Opties
Positief resultaat
Negatief resultaat
Zielige clown Sim vindt een scène waarin Sippie een paar jongleerkegels laat vallen en eentje waarin de clown heel treurig naar zijn eigen zelfportret kijkt, en ook een paar zeldzame beelden van lachende kinderen, pijnlijk afgewisseld met Sippie die in zijn eentje zit te treuren.

Sim maakt een snelle montage van 37 seconden van de drie scènes, waarin een hoofdrol is weggelegd voor Sippies karakteristieke persoonlijkheid. Sim levert het materiaal af aan de regisseur, die helemaal perplex is. Ze zet Simals co-regisseur op de aftiteling en Sim verdient 7.000 Simdollar en 3 punten voor Creativiteit.

Sim bekijkt zijn beelden van Sippie en krijgt plotseling een geniale inval. Sim weet precies wat hij moet doen. Met nog maar een paar minuten voor de deadline snijdt hij het materiaal tot 37 schokkende één-secondeclipjes, maakt Sippies haar blauw en speelt de hele montage achterstevoren af. Als hij tevreden is over zijn werk geeft hij de filmrol persoonlijk af aan de regisseur.

Die zet de film op de spoel en samen kijken ze in stilte naar het materiaal. Na afloop is de regisseur sprakeloos. Ze vertelt $Me dat zijn minifilm van 37 seconden niet alleen het stomste is dat ze ooit heeft gezien, maar dat het bovendien in de verste verte niet heftig of jong is. Sim verliest 1 punt voor Creativiteit en een dag salaris.

Jonge konijntjes Sim bekijkt zijn beelden van de jonge konijntjes en krijgt plotseling een geniale inval. Sim weet precies wat hij moet doen. Met nog maar een paar minuten voor de deadline snijdt hij het materiaal tot 37 schokkende één-secondeclipjes, maakt alle worteltjes blauw en speelt de hele montage achterstevoren af. Als hij tevreden is over zijn werk geeft hij de filmrol persoonlijk af aan de regisseur.

Die zet de film op de spoel en samen kijken ze in stilte naar het materiaal. Na afloop is de regisseur sprakeloos. Ze vertelt Sim dat ze geen behoefte meer heeft aan materiële zaken en ondertekent een verklaring waarin ze haar televisiezender ter waarde van 75.000 Simdollar aan hem overdoet. En dan vertrekt ze om in een hutje op de hei te gaan wonen.

Sim vindt een scène waarin jonge konijntjes wortels laten vallen die veel te groot voor hen zijn, en eentje van een konijn dat treurig naar een krop sla staart, en een zeldzaam fragment met lachende kinderen die dansen rond een groepje angstige konijnen die worden betrapt in de tuin.

Sim maakt een snelle montage van 37 seconden van de drie scènes, waarin de onderschatte doodsangst van het konijn de hoofdrol speelt. Sim levert het materiaal af en de regisseur is ontzet. Het minifilmpje is angstaanjagend, zo niet ronduit traumatisch en Sim verliest 1 punt voor Creativiteit en krijgt een boete die hem een dag salaris kost.

Slacker career
In ruil voor het maken van wat digitale foto's voor hun website, biedt AllesVanSpuug.com Sim 1.000 aandelen in plaats van zijn gebruikelijke vergoeding. Er wordt gezegd dat IT-aandelen weer een goede investering zijn, maar Sim wil niet weer het schip ingaan zoals de vorige keer dat de dot.com-zeepbel uiteenspatte en hij bleef zitten met de aandelen van vier hondenvoerwebsites.
Opties
Positief resultaat
Negatief resultaat
Aandelen aannemen AllesVanSpuug.com lanceert een nieuwe nationale advertentiecampagne, op het moment dat Sim's foto's op de website verschijnen. Binnen een paar uur heeft de website al bijna een miljoen bezoekers en alleen al daarom beginnen de Sims AllesVanSpuug-aandelen te kopen alsof het de allerlaatste zijn. Ook al hebben de meeste nieuwe investeerders geen idee wat het bedrijf eigenlijk doet, de prijzen van de aandelen zijn al snel verdubbeld. Sim verkoopt zijn aandelen en steekt 4.000 Simdollar in zijn zak en 1 punt voor Inzicht. De site van AllesVanSpuug.com wordt de eerste dag niet één keer bezocht en de belangrijkste investeerder besluit zich terug te trekken vanwege het ontbreken van een strategisch plan, een onduidelijk product en een verwarrende bedrijfsvisie. AllesVanSpuug.com gaat op de fles en Sim's aandelen zijn nog minder waard dan het papier waarop ze gedrukt zijn. Sim verliest een week salaris.
Geld vragen De site van AllesVanSpuug.com wordt de eerste dag niet één keer bezocht en de belangrijkste investeerder besluit zich terug te trekken vanwege het ontbreken van een strategisch plan, een onduidelijk product en een verwarrende bedrijfsvisie. AllesVanSpuug.com gaat op de fles, maar Sim heeft bij het bedrijf in elk geval wel ervaring opgedaan met HTML en internet. Sim waagt de gok en promoveert zichzelf tot freelance-webdesigner. AllesVanSpuug.com lanceert een nieuwe nationale advertentiecampagne, op het moment dat Sim's foto's op de website verschijnen. Binnen een paar uur heeft de website al bijna een miljoen bezoekers en alleen al daarom beginnen de Sims AllesVanSpuug-aandelen te kopen alsof het de allerlaatste zijn. Ook al hebben de meeste nieuwe investeerders geen idee wat het bedrijf eigenlijk doet, de prijzen van de aandelen zijn al snel verdubbeld. Sim krijgt zijn normale salaris uitbetaald, maar verliest 2 punten voor Techniek, om redenen die hij niet begrijpt.

Slacker career
Een marketingmedewerker die Sim ontmoette toen hij bij AllesvanSpuug.com werkte, gaat een eigen website beginnen over het uitgaansleven in SimCity. Omdat ze weet dat Sim goeie connecties heeft, vraagt ze hem om de website te ontwerpen, maar ze wil ook dat hij 'coole party's en trendy clubs' op de site zet. Sim wil de opdracht wel aannemen en de website ontwerpen, maar hij weet niet of het een goed idee is om alles wat hij weet van de trendy scene op de site te zetten. Hij kan alles onthullen wat hij weet, of het privé-leven van de elite van SimCity beschermen en de site vullen met verkeerde informatie.
Opties
Positief resultaat
Negatief resultaat
Alles onthullen Sim vindt een paar digitale snapshots die hij nog had liggen, flanst een website in elkaar op zijn computer en zet al het materiaal (ook privé-foto's van het nachtleven) op SimsScene.com. De site is een klapper. Sim's vrienden vinden de site hilarisch en zijn heel tevreden met alle flatteuze foto's die hij heeft gebruikt. Sim wordt benaderd door een grote uitgever met de vraag of hij een anoniem 'alles onthullend' boek wil maken over het nachtleven in SimCity. Sim gaat akkoord en tekent een contract voor 20.000 Simdollar. Sim vindt een paar digitale snapshots die hij nog had liggen, flanst een website in elkaar op zijn computer en zet al het materiaal (ook privé-foto's van het nachtleven) op SimsScene.com. De site is een klapper. Maar de Sims die hun privé-leven en uitgaansgewoontes nu open en bloot op het net terugzien, vinden het niet zo denderend. Sim verliest een hoop aanzien en ook nog 2 punten voor Charisma.
Verkeerde informatie De website wordt niet echt een succes, maar door de ironische ondertoon slaat de site wel enorm aan bij een select gezelschap in SimCity. Sim's 'parodie op het volksvermaak' wordt het gesprek van de dag en levert hem 2 punten op voor Charisma en 2 voor Creativiteit. De website wordt niet echt een succes, maar door de ironische ondertoon slaat de site wel enorm aan bij een select gezelschap in SimCity. Alleen de marketingmedewerker is niet echt blij. Ze dreigt Sim met een proces vanwege 'grove nalatigheid', maar omdat ze het te druk heeft met het zoeken van een volgend slachtoffer om haar nieuwe revolutionaire website te financieren, besluit ze hem alleen te ontslaan. Ze belooft wel dat ze iedereen zal vertellen wat Sim heeft gedaan: dodelijk voor een freelancer. Sim is zijn baan kwijt.

Slacker career
Sim is op een feestje voor een paar beroemde Sims die hij nog nooit heeft ontmoet, maar het is nogal saai en er zijn niet eens fotografen van de roddelbladen, dus hij overweegt om hem te smeren. Nog voordat hij een besluit kan nemen, komt de organisator van het feest naar hem toe en vraagt of hij niet iets kan doen om de boel een beetje op te vrolijken.

Omdat hij niet van de gastenlijst gehaald wil worden, bedenkt Sim dat hij maar beter wat leven in de brouwerij kan brengen. Sim kan één van zijn altijd succesvolle meezingers inzetten, of nog wat meer drinken en dan gaan strippen in de woonkamer.

Opties
Positief resultaat
Negatief resultaat
Zingen Sim loopt naar de stereo, vindt een cd met de grootste hits van André Blaases en zet hem op repeat. Bij 'De Drinker' springt Sim op de overvolle koffietafel en zingt de longen uit zijn lijf. Bij het achtste couplet van 'Een glaasje teveel' is hij onmiskenbaar het stralende middelpunt van het feest. Na afloop wordt Sim benaderd door de drummer van Voluminee die hem vraagt of hij een paar nummers met hen op wil nemen voor hun nieuwe cd. Sim grijpt zijn kans en verdient een slordige 40.000 Simdollar voor een sessie van twee uur. Sim loopt naar de stereo, vindt een cd met de grootste hits van André Blaases en zet hem op repeat. Bij 'De Drinker' springt Sim op de overvolle koffietafel en zingt de longen uit zijn lijf. De bierglazen spatten uit elkaar als Sim meestampt op het wilde ritme van de muziek.

De kamer verandert langzaam in een slagveld en de feestgangers zoeken dekking, maar Sim zingt stug door. Voordat hij doorheeft wat er gebeurt, wordt hij van de tafel gesleurd, de deur uitgezet, in de lift geduwd en de straat op geschopt. Ook rijke Sims maken zich blijkbaar nog steeds zorgen over vlekken op het tapijt. Het verhaal doet al snel de ronde en Sim wordt geschrapt van de gastenlijst en belandt op de zwarte lijst. Sim is zijn baan kwijt.

Strippen Sim gaat naar een zijkamertje en trekt al zijn kleren uit tot hij poedelnaakt is. Hij slaat zijn laatste slok bier achterover en rent als een bezetene dwars door de woonkamer, terwijl hij dingen roept als 'Dek de tafel!' en 'Zet hem op Lama's'. Het spektakel levert een hoop gespreksstof op, Sim wordt uitgeroepen tot 'Supergangmaker', en de organisator biedt hem een exclusief contract aan voor 20.000 Simdollar per optreden. Sim gaat naar een zijkamertje en trekt al zijn kleren uit tot hij poedelnaakt is. Hij slaat zijn laatste slok bier achterover en rent als een bezetene dwars door de woonkamer, terwijl hij dingen roept als 'Dek de tafel!' en 'Zet hem op Lama's'.

Vanuit het niets duikt een bodyguard van een van de beroemde Sims op, die hem voor een protesterende antibontactivist aanziet. Hij wordt getackeld en hard aangepakt, maar slaagt erin de kleerkast uit te leggen wat hij aan het doen is. Sim verliest 2 punten voor Charisma en wordt gedegradeerd tot freelance-fotograaf, vanwege naaktloperij.

Around Wikia's network

Random Wiki