Wikia

Criminal career.png
De handel in goedkope imitaties is genadeloos in SimCity, en Sim heeft zijn wijk verloren aan de lokale ondergrondse detailhandelmaffia. Hij moet op zoek naar een nieuw territorium. Moet Sim het risico om opgepakt te worden voor lief nemen en in de buurt van de chique winkels gaan zitten, of moet hij een straathoek uitzoeken dicht bij de boerderijen aan de rand van de stad?
Opties
Positief resultaat
Negatief resultaat
Chique winkels Sim heeft geen zin zich te verlagen tot bedelen op het platteland. Hij installeert zich op een van de drukste hoeken van het winkelgebied en gooit meteen al zijn charme en stijl in de strijd om de winkelende mensen en voorbijgangers in te palmen. Vreemd genoeg maakt Sim al snel deel uit van de omgeving. De winkelende mensen verwachten hem daar te zien. Ze kopen zijn spullen in de overtuiging dat hij hen kwaliteit levert. Een plaatselijk crimineel kopstuk merkt het aangeboren talent en het winstgevende zaakje van Sim op en biedt hem een baan aan als sjoemelaar bij de paardenraces. Sim ziet zichzelf als 'de betere verkoper voor de massa' en hij besluit zijn zaakjes vlak voor het grootste warenhuis van SimCity voort te zetten. De zaken lopen een tijdje gesmeerd, maar als Sim een gestolen horloge verkoopt aan de zoon van een politieagente, gaat het flink mis. Sim wordt gearresteerd, beschuldigd van een misdrijf en mag twee maanden lang de straat niet meer op. De 'werkgevers' van Sim vinden het te gevaarlijk hem in dienst te houden en hij wordt ontslagen.
Boerderijen Sim kiest voor een rustig plekje in de stad waar hij niet zo opvalt en waar hij kan proberen de wat 'provincialere' stadsmensen een oor aan te naaien. De eerste week verloopt dramatisch. De mensen in dit gedeelte van de stad willen helemaal geen 'Echte Imitatie Simex' horloges. Maar wanneer een grote multinational de plaatselijke boerderijen opkoopt en een consumentenparadijs met honderden winkels, 53 bioscoopschermen en een indoor pretpark uit de grond stampt, komt er verandering in de zaak! De inkomsten van Sim groeien gestaag en hij verdient het bevredigende bedrag van 800 Simdollar. Een goedkoop horlogehandeltje beginnen in een BOERENomgeving?! Hoe haalt 'Sim het in zijn hoofd?? De enige voorbijgangers die Sim langs ziet komen zitten bovenop monsterlijk grote tractoren. En hij krijgt het gevoel dat ze niet echt zitten te wachten op een 'Echt Imitatie Simex' horloge. Het ergste van alles is dat Sim constant wordt getreiterd door boerenknechten, waar hij niets aan kan doen omdat hij daar illegaal staat te verkopen. Uiteindelijk wordt Sim weggejaagd en raakt dus ook nog zijn 500 Simdollar investering in zijn koopwaar kwijt.

Criminal career.png
Elke dag beult Sim zich af achter de schermen bij de renbaan van SimCity met het maken van berekeningen over de uitbetaling van weddenschappen op de dagelijkse races. Het is geen fantastische baan, maar het brengt geld in het laatje. Op een dag krijgt Sim een gouden tip van een insider: Lucky Go Pika, het paard dat normaal gesproken altijd als een van de laatste eindigt, heeft het heel erg goed gedaan in de trainingsronden. Moet Sim stiekem een gokje wagen, of moet hij deze kans voorbij laten gaan?
Opties
Positief resultaat
Negatief resultaat
Geld inzetten Sim zet als een van de weinigen een bescheiden bedrag in op Lucky Go Pika, onder een valse naam. Op paarden wedden met inside-informatie wordt je vaak niet in dank afgenomen, maar in liefde en paardenrennen is alles geoorloofd! Een paar uur later volgt Sim vol spanning de race... "Tyrannosaurus Ros gaat aan de leiding... dit is kat in het bakkie... maar wat is dat? Lucky Go Pika komt vanuit het niets naar voren en neemt de koppositie over!!" Tegen alle verwachtingen in wint het paard waarop Sim heeft gewed en hij strijkt dan ook een slordige 400 Simdollar winst op. Sim zet een bescheiden bedrag in op Lucky Go Pika, onder een valse naam. Wie zou ooit vermoeden dat onschuldige Sim weddenschappen afsluit met inside-informatie? Hij volgt de race vol spanning en gaat helemaal uit zijn dak als de informatie blijkt te kloppen: het is een close finish, maar Lucky Go Pika komt als winnaar uit de bus. Sim heeft van pure blijdschap niet in de gaten dat zijn baas naast hem staat als hij zijn winst uit de kassa haalt. Sim wordt gedegradeerd vanwege zijn oneerlijkheid (zelfs criminelen hebben hun principes) en hij verliest de 100 Simdollar die hij met zijn weddenschap had gewonnen.
Er vanaf zien De baas van Sim heeft zijn werknemers flink ontmoedigd om vals te spelen, voor het geval de politie een bezoekje brengt en hun duistere zaakjes aan het licht brengt. Sim wil geen problemen en besluit er vanaf te zien. Het blijkt ook nog eens een waardeloze tip te zijn! Lucky Go Pika is de hele race niet vooruit te branden en haalt de finishlijn niet eens (arm beest!). Sim ontdekt dat de 'informant' eigenlijk iemand van de organisatie is die op zoek was naar oplichters. Ze zijn erg tevreden over Sim. Hij verdient 1 punt voor Charisma voor zijn integriteit. Sim houdt van zijn werk en besluit zijn baan niet op het spel te zetten voor een weddenschap waarvan hij niet zeker is. Hij volgt de race geboeid, in de hoop dat het een slechte tip blijkt te zijn, maar zoals hem was beloofd, finisht Lucky Go Pika ver voor de andere paarden. Wat nog erger is: de collega's van Sim zijn ook achter de tip gekomen en hebben flink wat winst gemaakt! Alles schijnt geoorloofd te zijn in liefde en racen. Sim heeft niets verloren maar zijn voorzichtigheid heeft hem heel wat mogelijke winst gekost.

Criminal career.png
Sim wandelt door het drukke centrum en mengt zich tussen de bankiers en andere welvarende types, die allemaal rijp lijken te zijn om kaalgeplukt te worden. Zijn oog valt op twee potentiële slachtoffers. Moet hij gaan voor de lange effectenmakelaar in het krijtstreeppak, of voor de chique dame met de designer handtas en de te grote zonnebril?
Opties
Positief resultaat
Negatief resultaat
Effectenmakelaar Sim gaat voor de oude 'bots en jat'-truc. Terwijl hij zich tegen de rijkaard aan schurkt, plukt hij routineus diens portefeuille uit de binnenzak om daarna meteen in de anonieme massa te verdwijnen. Zo komt Sim aan 130 Simdollar. Makkelijk verdiend, zoals altijd. Sim gaat voor de oude 'bots en jat'-truc. Terwijl hij zich tegen de rijkaard aan schurkt, plukt hij routineus diens portefeuille uit de binnenzak om daarna meteen in de anonieme massa te verdwijnen. Op een verlaten plek doorzoekt Sim de portefeuille, om tot zijn afgrijzen te ontdekken dat er helemaal niks in zit. En wat het nog erger maakt is dat de zogenaamde 'effectenmakelaar' dezelfde truc bij hem heeft uitgehaald! Terneergeslagen gaat Sim een koffieshop binnen, hij heeft niets verdiend vandaag.
Chique dame Sim gaat achter de modieus geklede vrouw lopen en loopt in haar pas mee. Als ze bij een kruising komen kijkt de chique dame instinctief naar links en naar rechts of er verkeer aankomt. Sim heeft alle tijd om de portefeuille van de vrouw te rollen en weer in de massa te verdwijnen. In een verlaten steegje kijkt Sim in de portefeuille en vindt een visitekaartje van een jonge gangster. Sim belt die persoon op en verwerft al pratende een baantje, waarmee hij 1 punt voor Charisma verdient. Sim gaat achter de modieus geklede vrouw lopen en loopt in haar pas mee. Als ze bij een kruising komen kijkt de chique dame instinctief naar links en naar rechts of er verkeer aankomt. Sim heeft alle tijd om de portefeuille van de vrouw te rollen en weer in de massa te verdwijnen. In een verlaten steegje kijkt Sim in de portefeuille, maar er blijkt niets anders in te zitten dan lippenstiften en poederdozen. De vangst is teleurstellend, maar verder is het allemaal niet zo erg. Sim gaat de straat weer op.

Around Wikia's network

Random Wiki