Wikia

Niet te verwarren met Levenswens (De Sims 2) en Doel

De Levenswens is een wens die bij het vervullen het leven van een Sim als "compleet" beschouwd wordt.In eerste instantie was de levenswens gerelateerd aan de eigenschappen die een Sim heeft, maar vanaf Na Middernacht of update 17 kan een Sim elke levenswens krijgen, ookal past die niet bij zijn of haar eigenschappen.

Levenswensen zijn verplicht voor jong volwassenen en ouder in een Sim creëren. Een tiener kiest een levenswens als hij of zij opgroeit tot een jong volwassene. Soms komt het voor dat als een Sim bijvoorbeeld een erg gevorderde vaardigheid heeft een gerelateerde levenswens verschijnt bij hun wensen, als de speler daar op klikt wordt er gevraagd of je deze levenswens voor je Sim wilt toewijzen. Als je dit doet dan hoeft er geen levenswens meer gekozen te worden als je Sim opgroeit tot jong volwassene.

Als een Sim zijn of haar levenswens heeft volbracht kan deze niet meer veranderd worden met de Levenswens wijzigen beloning. Als de speler echter de Levenswens wijzigen beloning wel wilt gebruiken, dan kost dit 10.000 levenslange blijdschapspunten.

Er zijn verschillende manieren voor een kind of tiener om levenswensen te verkrijgen. Als een Sim bijvoorbeeld vak gemeen is tegen anderen vergroot dit de kans om Heerser(es) van het Kwaad te krijgen, of als een ouder promotie krijgt dan krijgt het kind vaak de levenswens van de carrière van zijn of haar ouder. Ook kan het dat als iemand bijvoorbeeld vaakt schaakt, hij of zij de levenswens Schaaklegende kan krijgen.

LevenswensenEdit

Hieronder een lijst van alle levenswensen.

Een Sim met de Ambitieus eigenschap krijgt 15% meer levenslange blijdschapspunten dan andere Sims (afgerond op getallen van 500). Zo krijgt een ambitieuze Sim met de levenswens Geldwolf bijvoorbeeld 23.000 blijdschapspunten in plaats van 20.000.

Naam Doel Levenslange
Blijdschap
Beschrijving Belangrijkste
Eigenschappen
Spel
LW Afstammeling van da vinci.png

Afstammeling van Da VinciEdit

Niveau 10 bereiken in schildersvaardigheid, beeldhouwvaardigheid en uitvindersvaardigheid 40.000 Ze zeggen wel eens dat duizendpoten nergens in uitblinken, maar jouw Sim is zeker een uitzondering. Sims met meerdere talenten kunnen prachtige schilderijen, ingewikkelde beeldhouwerken en geniale uitvindingen maken. Laat de buitenwereld zien wat je in huis hebt en breng je dagen door met de handen in de verf of in de klei en maak de prachtigste creaties. Waarom zou je slechts herinnerd willen worden om één werk, als je het in je hebt om de wereld te overspoelen met je talen?
TS3A Icon.png
LW Algemeen directeur van een megacorporatie.png

Algemeen directeur van een megacorporatieEdit

Klim omhoog op de bedrijfsladder en wordt Algemeen directeur in de zakencarrière 27.500 Je Sim moet naar het zakenkantoor om winsten en meevallers binnen te harken, zodat de leden van de raad van bestuur tevreden zijn. Je Sim moet succesvol slijmen bij zijn/haar collega's en zijn/haar altijd aanwezige baas om hogerop te komen in de bedrijfshiërarchie.
TS3 Icon.png
LW Beroemd nieuwslezer.png

Beroemd nieuwslezer(es)Edit

Niveau 10 bereiken van de journalistieke carrière 30.000 De allerbeste nieuwsverhalen komen vaak uit de lucht vallen en worden opgepikt door journalisten die het waard zijn het spectaculairste verhaal van het decennium te verslaan. Een hoog charisma en een ongekende literaire welbespraaktheid is vereist om het te maken in de snelle journalistenbranche.
TS3 Icon.png
LW Beroemde vijfsterren-chef-kok.png

Beroemde Vijfsterren-chef-kokEdit

Niveau 10 bereiken van de culinaire carrière 30.000 De Sim die belust is op de titel van Vijfsterren-chef-kok moet zich voorbereiden op drukke keukens met vuurspuwende fornuizen en gloeiend hete borden. Je Sim moet het gevaarlijk pittige culinaire spel spelen door relaties aan te knopen met het keukenpersoneel en zijn/haar kookvaardigheid zo te ontwikkelen dat hij/zij zich kan meten aan de beste koks ter wereld.
TS3 Icon.png
LW Bodemloze nectarkelder .png

Bodemloze NectarkelderEdit

Een huidige collectie van flessen Nectar hebben van minstens 10.000 Simdollar en minstens 50 flessen Nectar in je Nectarkelder hebben 30.000 Aan echte goede Nectar hangt een flink prijskaartje, maar Sims met een goed ontwikkeld palet weten dat dit wel de moeite waard is. Nectarliefhebbers willen hun rekken vullen met de beste en smakelijkste dranken, gebrouwen uit de zoetste vruchten. Ze willen door vrienden als echte kenner van goede Nectar bekend staan.
TS3WA Icon.png
LW De culinaire bibliothecaris.png

De culinaire bibliothecarisEdit

Alle recepten leren 30.000 Er is een enorme verscheidenheid aan recepten die je kunt maken voor hongerige gasten en rammelende familieleden. Door je kookvaardigheid maximaal te ontwikkelen en in de winkel naar recepten te zoeken, kan jouw Sim een wandelende culinaire bibliotheek worden.
TS3 Icon.png
LW De perfecte moestuin.png

De perfecte moestuinEdit

8 verschillende soorten perfecte planten kweken 32.500 Het lekkerste fruit en de lekkerste groenten oogst je van een perfecte plant. Perfecte planten kweek je uit de beste zaden, die afkomstig zijn van planten die generaties lang goed verzorgd en geliefd zijn. Alleen fanatiek geduldige moestuinliefhebbers kunnen zo'n tuin voor elkaar krijgen.
TS3 Icon.png
LW Doorgewinterde reiziger.png

Doorgewinterde reizigerEdit

Het maximale Visumniveau bereiken voor alle drie de bestemmingen 60.000 Verfijnde Sims die veel reizen en flink wat tijd doorbrengen in het buitenland worden daar wereldwijs van, maar alleen degenen die hard genoeg werken om het respect en vertrouwen van de lokale bevolking te winnenn zulle het maximale Visumniveau behalen in Frankrijk, China en Egypte! Door kansen en avonturen aan te gaan in het buitenland, kan je Sim bevriend raken met anderen en zich zo overal welkom gaan voelen.
TS3WA Icon.png
LW Een astronaut worden.png

Een astronaut wordenEdit

Word een hoogvlieger en ga voor de baan van astronaut in de militaire carrière 29.000 Austronauten zijn getalenteerde piloten die jaren van strenge training achter de rug hebben. Zij zijn de elite. Een austronaut kan zijn verlangen naar avontuur alleen bevredigen door op levensgevaarlijke ruimtemissies te gaan, waarin interstellaire ontmoetingen en het aangeboren vermogen om te knutselen met aluminiumfolie ze tot een legende verheft.
TS3 Icon.png
LW Een perfecte geest in een perfecte lichaam.png

Een perfecte geest in een perfecte lichaamEdit

Inzichtvaardigheid en sportieve vaardigheid maximaal ontwikkelen 30.000 Met behulp van een strenge mentale en fysieke training naar personlijk perfectie streven, is een nobel doel dat garant staat voor een leven vol uitdagingen. Op een dag heeft je Sim misschien het toppunt van zijn fysieke kunnen bereikt, maar daar gaat veel zweet en mentale belasting aan vooraf.
TS3 Icon.png
LW Een sportieve superster worden.png

Een sportieve superster wordenEdit

Niveau 9 bereiken van de sportieve carrière 29.000 Kampioenschapstruien worden verdiend en gedragen door atleten die bij hun fans en teammaten bekend staan als Supersterren. Een trui verdienen, betekent dat je sportieve perfectie en een hecte band met je team moet ontwikkkelen, waardoor je wint als je de wedstrijd verliest.
TS3 Icon.png
LW Filmcomponist.png

Filmcomponist(e)Edit

Niveau 10 bereiken van de muziekcarrière (klassieke tak) 30.000 Kampioenschapstruien worden verdiend en gedragen door atleten die bij hun fans en teammaten bekend staan als Supersterren. Een trui verdienen, betekent dat je sportieve perfectie en een hecte band met je team moet ontwikkkelen, waardoor je wint als je de wedstrijd verliest.
TS3 Icon.png
LW Forensisch specialist dynamische DNA-onderzoeker.png

Forensisch specialist(e): dynamische DNA-onderzoekerEdit

Niveau 10 bereiken in de carrière ordehandhaving (tak forensisch analiste). 30.000 Geheim agenten/agentes in het veld hebben zo veel mogelijk gevens nodig om misdadigers te kunnen oppakken en alleen de beste analytici volstaan. Misdadigers laten tenslotte maar een beperkt aantal sporen achter, dat maakt het werk ook zo uitdagend. Liefhebbers van inzicht met een talent voor schilderen worden de beste forensisch analisten.
TS3 Icon.png
LW Fysieke perfectie.png

Fysieke perfectieEdit

Niveau 10 bereiken van de Sportieve en Oosterse vechtkunstvaardigheden. 27.500 Sims die het pad van de Oosterse vechtkunst bewandelen moeten hun lichaam en geest als een tempel behandelen tijdens de vele uitdagingen en trainingen. Je Sim moet de academie in Shang Simla bezoeken en daar aan de basistechnieken werken. Alleen met hard werk en toewijding kan je Sim lichamelijk in topvorm raken en devaardigheden ontwikkelen die nodig zijn om een echte Oosterse vechtkunstenaar te worden. Atletisch, Gedisciplineerd
TS3WA Icon.png
LW Galerie van wereldklasse .png

Galerie van wereldklasseEdit

Een huidige collectie foto’s hebben van minstens 25.000 Simdollar en minstens 10 foto’s van iedere locatie op je kavel geplaatst hebben. 32.500 Sims met oog voor schoonheid kunnen foto's in alle formaten en met alle onderwerpen op waarde schatten. Of er nou een prachtig buitenlands landschap of een treffend portret in de straten van een stad op de foto staat, verzamelaars weten wat mooi en waardevol is. Sims die een unieke collectie willen opbouwen, vormen een Galerie van Wereldklasse.
TS3WA Icon.png
LW Geldwolf.png

GeldwolfEdit

Geest van rijke echtgenoot zien 20.000 Er zijn allerlei manieren om stinkend rijk te worden, al zijn sommige manieren iets slinkser en egoïstischer dan andere. Geldwolven/Geldwolvinnen trouwen met een multimiljonair(e) en wachten geduldig af tot hun echtgenote/echtgenoot het loodje legt. Het is de enige manier om echt van het geld te kunnen genieten: alleen, rijk en met een echtgenote/echtgenoot onder de groene zoden in de achtertuin.
TS3 Icon.png
LW Gerenommeerd chirurg.png

Gerenommeerd chirurgEdit

Niveau 10 bereiken van de medische carrière 32.500 Je Sim moet in staat zijn om binnen fracties van seconden briljant logische beslissingen te nemen aan de operatietafel terwijl de patiënt op de rand van de dood balanceert. Alleen de allerbeste chirurgen kunnen ziekten verslaan, en daardoor bibberen virussen bij hun aanblik. Een medische carrière is alleen geschikt voor ongelooflijk teogewijde Sims die mentaal ver boven de massa zijn verheven.
TS3 Icon.png
LW Geweldige avonturier.png

Geweldige avonturierEdit

6 tomben op iedere locatie volledig verkennen. 35.000 Avonturiers zij omdat ze kennis en ervaring op willen doen altijd naarstig op zoek naar hun volgende grote avontuur! Ze lopen tegen talloze uitdagingen en gevaren aan, maar niets zal hen tegenhouden om de diepste, donkerste tomben ter wereld te verkennen!
TS3WA Icon.png
LW Gouden tong gouden vingers.png

Gouden tong, gouden vingersEdit

Charismavaardigheid en Gitaarvaardigheid maximaal ontwikkelen. 30.000 Wat aardige woorden en het zachte getokkel van een gitaar is een prima manier om snel vrienden te maken. Charisma hebben is op sociaal vlak erg handig, terwijl gitaar spelen geschikt is voor degenen die graag leren en van muziek houden. Iemand die beide vaardigheden maximaal heeft ontwikkeld, is een onweerstaanbare charmeur en sociaal niet te evenaren.
TS3 Icon.png
LW Hartenbreker.png

Hartenbre(e)k(st)erEdit

Het vriend(innet)je van 10 verschillende Sims zijn 35.000 Waarom zou je genoegen nemen met een romantische langetermijnrelatie of monogamie als er zo veel bloedmooie Sims zijn? Je Sim kan zijn levensgeluk vinden door veel verschillende Sims te daten. Een dergelijke romantisch-nomadische levensstijl is prima, zolang je Sim de vele exen op veilige afstand weet te houden om jaloerse scènes te vermijden.
TS3 Icon.png
LW Heerser van het kwaad.png

Heerser(es) van het kwaadEdit

Niveau 10 bereiken van de criminele carrière (kwade tak) 32.500 Je Sim zou de leid(st)er van de meest gevreesde misdaadorganisatie ter wereld kunnen worden. Hechte kwaardaardige relaties zijn een must, net als voldoende sportief vermogen om inmenging van nieuwsgierige overheidsspionnen te voorkomen. Waakzaamheid is ook vereist!
TS3 Icon.png
LW Het perfecte priveaquarium presenteren.png

Het perfecte privéaquarium presenterenEdit

Minstens 13 verschillende soorten perfecte vissen in viskommen hebben 32.500 De ultieme visser kan ongelooflijke vissen binnenhalen; zo groot dat ze bijna uit hun schubben barsten. Toegewijde vissers staren dagenlang naar hun dobber tot ze een spartelend exemplaar uit de blauwe diepte opdiepen. Jouw Sim kan een fantastisch aquarium scheppen door de mooiste vissen te vangen voor een privéverzameling.
TS3 Icon.png
LW Internationale superspion.png

Internationale superspion(ne)Edit

Niveau 10 bereiken in de carrière ordehandhaving (tak geheim agent(e)) 30.000 Het justitie- en politieapparaat heeft kampioenen nodig om alle misdadige plannen te verijdelen die burgers zouden kunnen schaden. Alleen Sims in een uitstekende fysieke conditie die inzicht gebruiken om problemen op te lossen en er oogverblindend uitzien in avondkledij mogen zich aanmelden bij de politie.
TS3 Icon.png
LW In weelde baden.png

In weelde badenEdit

Huishoudenkapitaal hebben van 100.000 Simdollars 32.500 Een leven in uitzonderlijke rijkdom geeft je comfort en privileges, maar ook veel voldoening. Het is belangrijk om te kunnen genieten van het resultaat van hard werken! Als jouw Sim een fantastisch ingericht huis heeft en voldoende geld om in weelde te baden, dan is hij/zij heel tevreden.
TS3 Icon.png
LW Jobhopper.png

JobhopperEdit

Bereik niveau 5 in 4 verschillende carrières 35.000 Aan een enkele baan gebonden zijn, is niet geschikt voor iedereen, vooral niet voor degenen die graag nieuwe dingen leren en achter elk nieuw bureau een nieuw avontuur hopen te vinden. Jouw Sim is een jobhopper, d.w.z. hij/zij wil in vier carrières tot halverwege komen.
TS3 Icon.png
LW Kruisfokker wezen-robot worden.png

Kruisfokker wezen-robot wordenEdit

Niveau 9 bereiken van de wetenschappelijke carrière 29.000 De complexiteit van schakelsystemen en het wonder van alles wat leeft, verbazen de wetenschap nog steeds. Je Sim moet zo handig worden dat ze/hij elk apparaatje aan de praat krijgt en voldoende ervaring opdoen met tuinieren en vissen om te weten wat organische wezens nodig hebben om te overleven als ze worden gefuseerd met machines.
TS3 Icon.png
LW Leider van de vrije wereld.png

Leider van de vrije wereldEdit

TS3 Icon.png
LW Meester in de kunsten.png

Meester in de KunstenEdit

Schildervaardigheid en gitaarvaardigheid maximaal ontwikkelen 30.000
TS3 Icon.png
LW Meesterdief worden.png

Meesterdief wordenEdit

Niveau 10 bereiken in de dieventak van de criminele carrière 32.500 Met supersnelle reflexen(geperfectioneer in de sportschool) en onberispelijk teamwerk schopt je Sim het ver, maar alleen de meest katachtige dieven/dievegges bereiken het niveau van Meesterdief. Een criminele carrière begint met toetreding tot de plaatselijke georganiseerd misdaad en leidt naar het stelen van wereldberoemde juwelen!
TS3 Icon.png
LW Modefenomeen.png

ModefenomeenEdit

30.000
TS3A Icon.png
LW Monstermaker.png

MonstermakerEdit

25.000
TS3A Icon.png
LW Omringd door familieleden.png

Omringd door familieledenEdit

Voed 5 kinderen op van baby tot tieners 35.000 Voor familiegekke Sims weegt het plezier van trippelende voetjes in huis op tegen de slapenloze nachten van het ouderschap. Een huis vol kinderen kan betekenen dat er weinig geld is, weinig tijd voor jezelf en weinig luxe, maar je hebt wel altijd iemand om mee te spelen of om dingen te leren. Op familie gericht, Zorgzaam
TS3 Icon.png
LW Oosterse vechtkunstmeester.png

Oosterse vechtkunstmeesterEdit

TS3WA Icon.png
LW Opmerkzame privedetective.png

Opmerkzame privédetectiveEdit

TS3A Icon.png
LW Paranormale profiteur.png

Paranormale profiteurEdit

TS3A Icon.png
LW Privemuseum.png

PrivémuseumEdit

TS3WA Icon.png
LW Professioneel schrijver.png

Professioneel schrijverEdit

TS3 Icon.png
LW Renaissance-Sim.png

Renaissance-SimEdit

Bereik niveau 10 in 3 verschillende vaardigheden 35.000 Echte wetenschappers zijn niet tevreden als ze een enkel onderwerp tot in de puntjes beheersen, of een gemiddelde kennis hebben over heel veel onderwerpen. Er zijn fysieke, mentale en creatieve vaardigheden waar ze uit kunnen kiezen. Zorg dat je opklimt tot het hoogste niveau van verschillende vaardigheden om een Renaissance-Sim te worden.
TS3 Icon.png
LW Rockster.png

RocksterEdit

Niveau 10 bereiken van de muziekcarrière (rocktak) 30.000 Een carrière als rockster lijkt de meeste jongen Sims wel wat, maar de riskante weg naar de eeuwige muziekroem wordt door weinigen helemaal afgelegd. Je Sim moet eerst kiezen voor een muziekcarrière, jarenlang als muziekslaaf werken en geweldig goed gitaar leren spelen om de grootste rockster te worden die de wereld ooit heeft gekend.
TS3 Icon.png
LW Schaaklegende.png

SchaaklegendeEdit

Inzichtvaardigheid maximaal ontwikkelen + Schaakmeester worden 30.000 Inzicht is koud en berekenend, een onneembare vesting voor degenen die van luchthartig gebabbel houden. Schaak is het slagveld voor inzichtliefhebbers. Een Sim die het pad van inzicht onder de knie kan krijgen en de felbegeerde titel van schaakmeester in de wacht kan slepen, zal altijd herinnerd worden.
TS3 Icon.png
LW Sleutelaar.png

SleutelaarEdit

Handigheidsvaardigheid en Inzichtvaardigheid maximaal ontwikkelen 30.000 Inzicht en handigheid zijn van nature dikke maatjes; partners op weg naar uitvindingen en vondsten. Inzicht leidt naar grootse ontdekkingen, zoals spookachtige galachtische nevels, en handigheid zorgt voor interessante huishoudelijke verbeteringen. Ze kunnen beide deel uitmaken van de toekomst van je Sim, al is het nooit helemaal ongevaarlijk om wat te prusten met elektriciteit.
TS3 Icon.png
LW Superheld van de brandweer.png

Superheld van de brandweerEdit

TS3A Icon.png
LW Superpopulair.png

SuperpopulairEdit

Bevriend raken met 20 Sims 34.500 Populariteit is niet alleen een wens die je op de middelbare school koesterde, maar ook een teken dat de buurt de vriendschap van jouw Sim waardeert. Onbaatzuchtig gezellig doen, is best de moeite waard. Weet wel dat het sociale landschap ook is bezaaid met saaie en lompe exemplaren; een hutspot van goede en slechte individuen.
TS3 Icon.png
LW Topbinnenhuisarchitect.png

TopbinnenhuisarchitectEdit

TS3A Icon.png
LW Vermaard auteur.png

Vermaard auteurEdit

Schrijfvaardigheid en Schildervaardigheid maximaal ontwikkelen 30.000 De kunsten van de meesters zijn/haar aantrekkelijk voor Sims van alle lagen van de bevolking. Vergeet niet dat er voorelke succesvolle kunstenaar/kunstenares tientallen mislukkingen en wannabes zijn, met boeken en doeken die zelfs het afstoffen niet waard zijn. Je Sim kan zijn leven wijden aan schrijven of schilderen in de hoop op artistiek succes, maar makkelijk zal het niet zijn.
TS3 Icon.png
LW Visionair.png

VisionairEdit

TS3WA Icon.png
LW Zwemmen in het geld.png

Zwemmen in het geldEdit

Een familiekapitaal hebben van 50.000 Simdollar 35.000 Simdollars regeren niet alleen de wereld, maar in de ogen van bepaalde fiscaal georiënteerde Sims ook het persoonlijk geluk. Beknibbelen en sparen om in een praktisch huis te wonen, hard werken en persoonlijke projecten succesvol afhandelen, stellen je Sim in staat in geld te zwemmen.
TS3 Icon.png

Around Wikia's network

Random Wiki