Wikia

Gniep familie
Beschrijving
Naam Gniep familie
Aantal generaties 3 generaties
Familievrienden Aagje familie, Siebrand familie
De Sims 2 Logo
Gniep familie
Wat voor experimenten voeren de snode Lodewijk en Cleo Gniep uit op hun arme buurman Nerveus Figuursma? Zullen deze geheime plannen van invloed zijn op de carrière van Cleo?
Beschrijving
Gezinsleden Lodewijk Gniep, Cleo Gniep, Nerveus Figuursma
Kapitaal §2.466
Kavel Transformatorhof 1
Overige informatie
Spel The Sims 2 Icon De Sims 2
Buurt Vreemdvoort
De Sims 3 Aurora Skies Logo
Gniep familie3
De familie Gniep hebben toegankelijke wetenschap en een toegankelijke samenleving in een hoog vaandel staan. Gundrun en Bjorn waren de vooraanstaande knappe koppen op het gebied van geavanceerde geotechnologieën die de stad hebben gevormd. Nu ze twee jonge kinderen hebben, overwegen ze hun liefde voor de wetenschap naar een andere stad te verhuizen. Maar dat mag uiteraard geen doorsnee plek zijn...
Beschrijving
Gezinsleden Bjorn Gniep, Gundrun Gniep, Loki Gniep, Erin Gniep
Kapitaal §15.000
Kavel Steenweg 6
Moeilijkheid Difficulty4
Overige informatie
Spel DS3AS Icoon De Sims 3 Store
Wereld Aurora Skies
De Gniep familie is een standaard familie in Vreemdvoort uit De Sims 2 en in Aurora Skies in De Sims 3 Store.

BiografieEdit

De Sims 2Edit

Lodewijk Gniep woont samen met zijn vrouw Cleo in Vreemdvoort. Ze zijn geniale wetenschappers en zijn de uitvinders van carrière- en wensbeloningen. Deze testen ze veelvoudig uit op hun proefkonijn en huisgenoot Nerveus Figuursma. Lodewijk's zus Esther woont in het Singels huishouden en is te vinden in het familiedepot van de buurt. De familie Gniep heeft een vete met de familie Aagje. Dit is waarschijnlijk te wijten aan het feit dat Vincent Aagje Cleo's eerste liefde was.

Lodewijk en Esther zijn vermoedelijk van Scandinavische afkomst. Cleo zou van Griekse afkomst kunnen zijn.

De Sims 3 StoreEdit

Bjorn Gniep woont samen met zijn vrouw Gundrun en twee kinderen Loki en Erin in Aurora Skies, een wereld uit De Sims 3 Store. Bjorn en Gundrun worden beschreven als hoog intelligente Sims, met een voorliefde voor de wetenschap. Nu ze twee kinderen hebben denken ze er over na om naar een andere plek te verhuizen. Dit verwijst naar dat Loki (Lodewijk in De Sims 2) en Erin (Esther) later in Vreemdvoort wonen.

Net zoals vele andere families die eerst in De Sims 2 verschijnen dragen de Gniep familie in De Sims 3 (deels) hun Engelse naam, waarom dit zo is is onbekend. Waarschijnlijk is dit een fout van de spelontwikkelaars.

De Sims 3: Vooruit in de TijdEdit

Hoofdartikel: Gnieptweeling huishouden

In De Sims 3: Vooruit in de Tijd verschijnen Atom Beaker en Ceres Beaker. Hun familiebeschrijving vertelt dat door een mislukt experiment de tweeling de toekomst in is gestuurd en hun oude vertrouwde Vreemdvoort kwijt waren. Het is aannemelijk dat Atom en Ceres de tweeling van Lodewijk en Cleo is. Alhoewel de naam van het huishouden en de familiebeschrijving naar de Gniep familie verwijst, dragen zowel Atom als Ceres hun Engelse achternaam.

FamilieledenEdit

StamboomEdit

De Sims 3 Sjabloon:Stamboom Gniep3

De Sims 2 Sjabloon:Stamboom Gniep