Wikia

Geest
Geest
Geest.png
Geesten bestaan in alle spellen van De Sims nadat Sims overlijden. Sommige kavels hebben standaard geesten, die over de kavels zwerven. Ze zijn deels transparant en aan hun kleur is vaak de doodsoorzaak te zien.

The SimsEdit

De Sims 2Edit

De Sims 3 Edit

De geesten in De Sims 3 hebben net zoals in De Sims 2 verschillende kleuren, afhankelijk van de manier waarop ze dood zijn gegaan. Op elk kerkhof en in sommmige huizen zullen er standaard geesten zijn. Wanneer er een geest verschijnt op een openbare kavel en/of in een huis kunnen gewone sims interacties hebben met de geest. Ze kunnen ook tot leven worden gebracht. In het basisspel van De Sims 3 zijn geesten de enige andere levensstaat buiten Sims.

Wanneer een geest praat klinkt hij/zij net als een normale sim maar met een kleine echo in zijn/haar stem. Geesten bewegen zich voor door te zweven in plaats van te lopen. Ook kunnen ze onzichtbaar worden en bezit nemen van meubels. Vanaf patch 1.6 is het ook mogelijk voor geesten om door muren en meubels heen te zweven.

Verschillende typen geesten Edit

Naam Info Spel
Ouderdom.png
Hoge leeftijd
Sims die doodgaan van hoge leeftijd zien er als geest grijs uit met een mistige huid en er soms vliegen ook wat glitters rondom hem/haar. Deze geesten zullen soms een dutje nemen in lege bedden en/of zeuren dat ze moe en verveeld zijn.
TS3 Icon.png
Getransformeerd.png
Getransformeerd
Sims die doodgaan door te transformeren zien er als geest goud uit met gouden sterretjes en glitters rondom hem/haar.
TS3SN Icon.png
Watergraf.png
Watergraf
Sims die doodgaan door de truc watergraf verkeerd uit te voeren zien er als geest donker blauw uit.
TS3ST Icon.png
Levend standbeeld.png
Levend standbeeld
Sims die doodgaan door de levend standbeeld truc verkeerd uit te voeren zien er als geest bijna onzichtbaar uit op een lichte zwarte gloed na.
TS3ST Icon.png
De vloek van de mummie.png
De vloek van de mummie
Sims die doodgaan door de vloek van de mummie zien er als geest goud uit met een mistige huid en er vliegt een zwarte nevel rondom hem/haar.
TS3WA Icon.png
Verdrinking.png
Verdrinking
Sims die doodgaan door te verdrinken zien er als geest blauw uit met een golvende huid en er druipen waterdruppels van hem/haar af. Deze geesten zullen water vermijden en/of zeuren dat ze uitgeput zijn.
TS3 Icon.png
Meteoor.png
Meteoor
Sims die doodgaan door een meteoor die op hun land zien er als geest donker oranje uit met een brandende huid.
TS3A Icon.png
Dood door toverbal.png
Dood door toverbal
Sims die doodgaan door een (verkeerde) toverbal te eten zien er als geest donkerpaars uit terwijl hun haar en contouren elektrisch blauw zijn.
TS3SN Icon.png
Dood door honger.png
Honger
Sims die doodgaan van de honger zien er als geest roze en mistig uit. Deze geesten zullen al het voedsel eten dat sims hebben rond hebben laten slingeren of ze zullen zelf eten bereiden. Ze zullen altijd dun zijn, het maakt niet uit hoeveel ze eten.
TS3 Icon.png
Spookvloek.png
Spookvloek
Sims die doodgaan door de spookvloek zien er als geest donkergroen uit terwijl hun haar en contouren een donker neon groen zijn. Het is mogelijk dat er stukjes van schedels, grafstenen en halve manen om de geest heen zweven.
TS3SN Icon.png
Elektrocutie.png
Elektrocutie
Sims die doodgaan door elektrocutie zien er als geest geel uit met een elektrisch vonkende huid.
TS3 Icon.png
Verbrand.png
Verbranden tot dood erop volgt
Sims die doodgaan door verbranding zien er als geest rood uit met brandende huid en rook zwevende rondom hem/haar.
TS3 Icon.png
Doodgevroren.png
Doodgevroren
Sims die doodvriezen zien er als geest lichtblauw uit en zeuren vaak dat het te koud is.
TS3S Icon.png
Dood door gevecht met haai.png
Dood door gevecht met_haai
Sims die doodgaan door aangevallen te worden door een haai zien er als geest paars uit met water dat door hun lichaam stroomt.
TS3IP Icon.png
Dood door tijdafwijking.png
Dood door tijdafwijking
Sims die doodgaan door een tijdafwijking zien er als geest licht oranje uit met bijna onzichtbare armen en benen.
DS3VIDT Icoon.png
Hologram van grafsteen uit de toekomst.png
Hologram van grafsteen uit de toekomst
DS3VIDT Icoon.png
Uit de lucht gevallen.png
Uit de lucht gevallen
Sims die doodgaan door uit de lucht te vallen met een jetpack zien er als geest rood uit met oranje haar en een lava-achtige huid.
DS3VIDT Icoon.png
Uitdroging.png
Uitdroging
ZeemeerSims die doodgaan door uitdroging zien er als geest goudgeel uit.
TS3IP Icon.png
Verdronken tijdens het duiken.png
Verdronken tijdens het duiken
Sims die doodgaan door te verdrinken tijdens het duiken hebben als geest een donker turquoise kleur.
TS3IP Icon.png

Around Wikia's network

Random Wiki