Wikia

TSM Icon
De Sims Middeleeuwen is een spel van De Sims serie. Het is een spin-off van De Sims 3 en vergelijkbaar met De Sims Verhalen (een spin-off van De Sims 2).

De Sims Middeleeuwen is uitgebracht op 22 Maart 2011 en kan gespeeld worden op zowel Windows als Mac OS X.

BeschrijvingEdit

De Sims Middeleeuwen Logo
Middeleeuwse Sims. Middeleeuwse verhalen. Het koninkrijk ligt aan je voeten! Laat je Sims avonturen beleven die hun levens kunnen veranderen, van passionele relaties tot schandelijke schandpalen, of zelfs een gevecht met het beest in de Beoordelingsput! Creëer en bestuur allerlei verschillende Sims, zoals vorsten, tovenaars, smeden, ridders, barden, artsen en meer.

Systeem vereistenEdit

De systeemvereisten van De Sims: Middeleeuwen zijn dezelfde als die van De Sims 3, alleen hoger. Net zoals De Sims 3, heeft De Sims: Middeleeuwen geen ondersteuning op Power PC Macs. Ook kunnen sommige versies van Windows niet meer ondersteund worden zoals Windows XP SP2 en Mac OS X 10.5.7, hoewel 10.5 de ondersteuning blijft behouden. Kaarten onder de 256 MB worden niet langer ondersteund. De Sims: Middeleeuwen gebruikt 800 MB minder dan De Sims 3 op de harde schijf, maar meer dan De Sims 2 en De Sims Verhalen.

GameplayEdit

AlgemeenEdit

Het belangrijkste is om een succesvol koninkrijk op te bouwen door de Ambitie te voltooien, die de speler in het begin kiest. Wanneer een Ambitie bereikt is, speel je nieuwe Ambities vrij en kan je vrij spelen met het voltooide koninkrijk.

De speler moet queesten kiezen (die zijn nodig om de Ambitie te bereiken) en een Helden Sim kiezen om mee te spelen. Je kan verschillende Helden Sims aanmaken zoals: een koning, een priester, een ridder, een tovenaar, etc.

Gedurende de queeste moet de speler met zijn gekozen Held spelen. Nadat een queeste uitgespeeld is moet de speler een nieuwe kiezen. Gedurdende de queesten leiden de onbespeelbare Sims en de andere Helden (die op dat moment niet meedoen aan de queeste) hun eigen leven, net zoals in De Sims 3

QueestenEdit

Door queesten te spelen, probeer je de Ambitie te bereiken. De Helden moeten doelen behalen die gerelateerd zijn aan de queeste. Je Helden moeten de queeste zo goed mogelijk proberen te voltooien, want je krijgt dan ook betere beloningen. Er zijn 4 niveaus die je kunt behalen in queesten: bron, zilver, goud en platina. Door middel van de queestemeter kan je weten hoe goed je Sim het doet.

Naast queesten hebben je Sims ook beroepen. Elk beroep heeft zijn eigen verantwoordelijkheiden. Dagelijks, om 9:00 u, verschijnen er 2 verantwoordelijkheden die je Sim moet bereiken binnen een bepaalde tijd. Deze hangen ook af van de prestaties en de gemoedstoestanden van je Sims.

AndereEdit

Net zoals in de andere Sims-games kunnen je Sims vrienden, vijanden en geliefden maken. Ze kunnen trouwen en kinderen krijgen. Maar kinderen groeien net zoals in The Sims niet op. Sims moet ook op hun behoeften letten, maar hier moeten ze alleen rekening houden met honger en energie. Je Sims kunnen ook een geloof aanhangen, naar diensten gaan die gegeven worden door priesters en Sims kunnen zwaardvechten, opgepakt worden en aan de schandpaal genageld worden of in de Beoordelingsput springen waar het vreselijk putbeest zit. Sims kunnen op ontdekkingsreis gaan, nieuwe gebieden ontdekken én veel meer!

SimsEdit

Er zijn bespeelbare Sims (Helden) en onbespeelbare Sims in De Sims Middeleeuwen

HeldenEdit

UitbreidingenEdit

Er is maar één uitbreiding voor De Sims Middeleeuwen:

GalerijEdit

Around Wikia's network

Random Wiki