Wikia

DS4ELA Render 1
De Sims 4: Wasgoed Accessoires

DS4WA Icoon
De Sims 4: Wasgoed Accessoires is een nieuw accessoirespakket van De Sims 4. De ontwikkeling van het pakket wordt beïnvloed door publieke stemmingen. Zo kunnen spelers/stemmers invloed beoefenen op verschillende inhoud, het logo en titel. Het spel heeft nog geen officiële uitgavedatum, maar wordt verwacht binnen een jaar uitgebracht te worden.

Alhoewel de spelontwikkelaars van De Sims-serie altijd een luisterend oor naar de Simsgemeenschap hebben gehad, is dit de eerste keer dat spelers daadwerkelijk invloed kunnen uitoefenen op officieel materiaal dat in het spel verschijnt.

OntwikkelingenEdit

Op 3 april 2017 postten één van de SimGuru's een blog waarbij de gemeenschap de ontwikkelingen van een accessoirespakket konden beïnvloeden. De eerste blog bevatte een peiling in het Engels, waar gestemd kon worden op 5 verschillende opties;

  • Eco Living Stuff (Ecologisch Leven Accessoires)
  • Starter Home Stuff (Eerste Huis Accessoires)
  • Arcade Stuff (Speelhal Accessoires)
  • Dangerous Stuff (Gevaarlijke Accessoires)
  • Wedding Stuff (Huwelijks Accessoires)

Nadat de peiling sloot op 6 april, werd met de tweed blog] aangekondigd dat het ecothema gekozen was. In deze blog werd een enquête gehouden, waarin uit twee kunststijlen voor het pakket gekozen kon worden; Stijl A en Stijl B. Uiteindelijk werd Stijl B door de meeste mensen gekozen en werd dit de algemene stijl van het accessoirespakket.

Met de derde blog van 18 mei 2017 werd er door de eerder gekozen Stijl B geïnspireerde voorwerpen en CES materiaal getoond. De totaal 68 voorwerpen werden van 18 tot 21 mei teruggebracht naar 29 voorwerpen, die door de stemmers het meest gekozen waren.

Op 23 juni, bij de vierde blog kon gestemd worden op de belangrijkste gameplay-kenmerken. Hier kwam uit dat de was een belangrijk onderdeel van het pakket zal zijn.

De twee laatste stemrondes zouden als volgt gehouden worden; de ronde van 6 tot 8 september 2017, waar het spelicoon gekozen kan worden en de laatste stemronde van 13 tot en met 15 september, waarin de (Engelse) titel van het pakket gekozen kan worden. Bij de live stream van De Sims 4: Peuter Accessoires werd echter bekend gemaakt dat deze stemrondes omgedraaid zouden worden.

Bij de vijfde blog van 6 september 2017 kon gekozen worden uit vier verschillende titelopties;

  1. Laundry Day (Wasdag)
  2. Rustic Lifestyle (Rustieke Levensstijl)
  3. Rustic Home (Rustiek Huis)
  4. Laundry (Wasgoed)

De peiling sloot om 8 september 2017.

Op 13 september 2017 werd er een zesde blog gepost, waar de winnende naam werd onthuld; Wasgoed Accessoires (alhoewel de Engelse versie Laundry Day heet, is de dag in de Nederlandse versie weggevallen). Ook kon er gestemd kan worden op het nieuwe spelicoon. De peiling sloot op 15 september 2017 en het winnende spelicoon was Optie D, de wasmand met opgevouwen kleding.

GallerijEdit