Wikia

DS4 Banner
De Sims 4
Vierde hoofdtitel van De Sims-serie

DS4 Icoon

De Sims 4 is de vierde hoofdtitel van De Sims serie en werd aangekondigd op 6 mei 2013. Het spel werd op 4 september 2014 uitgegeven voor de PC en op 17 februari 2015 voor MAC en is offline te spelen net zoals de vorige De Sims spellen (dit in tegenstelling tot de nieuwste SimCity, die alleen online te spelen is).

Sims in De Sims 4 hebben nog meer hart en ziel. In de offline, single player ervaring van De Sims 4 krijg je een nog sterkere band met de meest expressieve, verrassende en charmante Sims ooit. Je kan een persoonlijke wereld inrichten met nieuwe en eenvoudig te gebruiken hulpmiddelen en je creativiteit vervolgens delen met je vrienden en fans.

BeschrijvingEdit

De Sims 4 Logo V2
Jij creëert. Jij bepaalt. Jij heerst.

Je kunt elke Sim creëren die je maar kunt bedenken. Plan hun leven, kies hun vrienden, maak vijanden, en kijk hoe hun hilarische verhalen zich ontvouwen. Toe maar, maak een Sim die in niets anders is geïnteresseerd dan het verbeteren van zijn tuiniervaardigheden. Met genoeg hard werken, wordt hij misschien wel de allergrootste freelance botanist. Of wil je misschien een hilarische lolbroek maken die verlangt op elk feest het middelpunt te zijn? Wordt ze misschien een crimineel meesterbrein? De keuze is aan jou. Je weet nooit precies hoe de persoonlijkheden in De Sims 4 zullen botsen. Help je Sims carrière te maken, nieuwe vaardigheden te leren, vrienden te maken en relaties te beginnen. Hoe heers jij?

KenmerkenEdit

  • Nieuwe Sims – Creëer en bestuur nieuwe Sims met hart, lichaam en ziel.
  • Intelligentie – Je Sims bewegen en gedragen zich natuurlijker dan ooit: van het uitvoeren van taken, uitdrukken van emoties tot de manier waarop ze lopen. Kies het karakter van je Sims, selecteer hun aspiraties en verken de omvang van deze levenslange doelen via de gedachten, sociale vaardigheden, carrières en herinneringen van je Sims.
  • Emotionele diepgang – Sims beleven voor de allereerste keer emotionele diepgang. Je Sims kunnen 15 verschillende emotionele toestanden ervaren en worden beïnvloed door andere Sims, acties, gebeurtenissen, herinneringen of zelfs de kleding en voorwerpen die je kiest. De keuzes die je maakt beïnvloeden het spelverloop en de verhalen van je Sims en kunnen zelfs tot heftige reacties leiden.
  • Nieuwe creatieve hulpmiddelen – Creëer-een-Sim en Bouwen zijn eenvoudiger en leuker dan ooit om te gebruiken. Je hebt alle vrijheid om je Sims met tactische precisie vorm te geven en moeiteloos het huis van je dromen te bouwen.
  • Levendige buurten – Kies uit verschillende omgevingen voor je Sims om in te wonen. De kleurrijke beelden brengen het huis van je Sims op prachtige wijze tot leven.
  • Prachtige beloningen – Verdien nieuwe voorwerpen, kleding en eigenschappen door evenementen te voltooien, verzamelbare voorwerpen te ontdekken en belangrijke prestaties te ontgrendelen.
  • Deel je creaties – Deel de huishoudens van je Sims en doe een gooi naar eeuwige roem. Download creaties van de community voor een gloednieuwe uitstraling.

SpelmogelijkhedenEdit

Creëer een SimEdit

Hoofdartikel: Creëer een Sim#De Sims 4
De Sims 4 Creeër-een-Sim -- Officiële Gameplay trailer (Nederlandse versie)04:51

De Sims 4 Creeër-een-Sim -- Officiële Gameplay trailer (Nederlandse versie)

Creëer een Sim is nieuw leven in geblazen, waardoor het intuïtiever, flexibeler en meer gedetailleerd is dan in vorige spellen. Sims' fysieke kenmerken kunnen makkelijk aangepast worden door het klikken en slepen van de muis bij verschillende onderdelen van het lichaam. De gehele lichaamsvorm en het aantal spiermassa dat je Sim heeft kan aangepast worden met de hulp van sliders, maar de grootte en vorm van de meeste lichaamsdelen kunnen ook individueel aangepast worden, waardoor de speler Sims kan creëren met unieke lichaamsvormen. Het creëren van gezichtskenmerken voor je Sims werkt op dezelfde manier als het klikken en slepen. Ook is er een "detail modus", waarbij er preciezere aanpassingen gemaakt kunnen worden. Als er een verandering wordt gemaakt aan de ene kant van het lichaam of hoofd van je Sim, wordt dit automatisch ook toegepast aan de andere kant.

EmotiesEdit

Hoofdartikel: Emotie

Sims in De Sims 4 hebben meer emotionele diepgang dan in vorige spellen van De Sims serie. Een Sim zijn of haar emotionele staat kan beïnvloed worden door acties en door het resultaat an die acties. Ook kan de emotie van de ene Sim de anderen er omheen beïnvloeden. Sims die in een extreme emotionele staat verkeren kunnen zelfs overlijden door hun emoties. De emoties die een Sim kan of wil ervaren worden ook beïnvloed door gemoedstoestanden. eigenschappen en hun levensstaat.

GallerijEdit

Hoofdartikel: Gallerij

De gallerij is een uitwisselingsfunctie in het spel, waar spelers de mogelijkheid krijgen om hun Sims, families en gebouwen met andere spelers te delen. Spelers kunnen via het spel snel creaties uploaden of downloaden en kunnen meteen gebruikt worden zonder dat het spel opnieuw op gestart moet worden om te verschijnen. Er is een internetconnectie vereist om toegang te kunnen krijgen tot de gallerij.

BouwmodusEdit

De Sims 4 Bouwmodus -- Officiële Gameplay trailer02:30

De Sims 4 Bouwmodus -- Officiële Gameplay trailer

De Sims 4 bevat een vernieuwde, op kamer gebaseerde bouwmodus. Kamers kunnen geplaats worden en vervolgens uitgerekt of verkleind worden in elke richting totdat het de gewenste vorm heeft. Ook kunnen kamers en zelfs hele huizen opgepakt worden en verschoven worden over de kavel, inclusief voorwerpen, vloeren, muur(decoraties), deuren en ramen. Ook bevat het een verbeterde versie van de blauwprintmodus van De Sims 3, waardoor spelers verschillende kamers in verschillende stijlen kan plaatsen; hierna kunnen deze kamers ook van grootte veranderd, verplaatst of aangepast worden. Ook kunnen kamers geupload worden naar de Gallerij, en kunnen er vanaf de Gallerij kamers gedownload worden rechtsstreeks in eht spel.

Verschillende standaard bouwmuds kenmerken zijn verbeterd. Zo zijn muren en halfmuren nu in drie verschillende hoogtes. Ramen kunnen op muren van boven naar beneden worden geplaatst en kunnen ook automatisch toegevoegd worden aan een kamer, waarna een speler het kan aanpassen indien nodig. Pilaren rekken automatisch uit of worden juist kleiner indien de muur naast hen groter of kleiner is en kunnen aan een leuning worden gekoppeld zonder het gebruik van cheats. Een fundering wordt niet langer als een aparte verdieping beschouwd en kan worden weggehaald van een gebouw, zelfs als het gebouw al helemaal gebouwd is. Ook kan de hoogte van een fundering worden aangepast.

Vertalings/Continuïteitsfouten Edit

Aangezien De Sims 4 van origine een Amerikaans spel is, vertaald in (meer dan) 17 talen en een spel is die behoorlijke lappen tekst bevat is het niet heel gek dat er af en toe een spellingsfout in één van die versies terecht is gekomen, maar er zijn echter ook vele zogeheten continuïteitfouten gemaakt. Zo zijn bijvoorbeeld namen van Sims die in spellen voor De Sims 4 verschenen anders. Soms is het zelfs zo erg dat zonder het inzien van de Engelse versie van het spel (waar namen bijna altijd wel gelijk blijven in de verschillende series), Sims niet eens dezelfde persoon lijken. Dit kan er mee te maken hebben dat Sims in het ene spel een kind zijn, terwijl ze in het andere spel een volwassene zijn en geen (bekende) familierelaties hebben.

Alhoewel De Sims 4 een alternatief universum is in vergelijking met de vorige spellen van De Sims zijn er nog een aantal dingen die niet helemaal kloppen. Het meest opvallend is het Heethart huishouden, waar Dina en Nina Heethart terugkeren in hun Nederlandse namen van De Sims 2 (in tegenstelling tot De Sims 3 waar ze Doris en Nyssa Caliente heten) met hun moeder Katrina Heethart (niet hun moeder Natasja in De Sims 2) en Don Lothario, Stefano Bigoli in De Sims 2 en De Sims 3.

De van de Kerkhof familie keert voor een groot deel volledig en juist terug; alleen dochter Alexandra van de Kerkhof (in The Sims en De Sims 2) keert nu terug als Cassandra; net zoals Don haar Engelse tegenhanger.

Voor de rest, net zoals in De Sims 3, houdt de meerderheid van de Sims in De Sims 4 hun Engelse namen.

Werelden en buurtenEdit

Hoofdartikel: Wereld

In De Sims 4 is het concept van buurten vervangen door werelden. Alhoewel er in De Sims 3 al gesproken werd over "werelden" veranderd in De Sims 4 het concept van een wereld. Elke wereld bestaat uit een aantal verschillende buurten. Sims kunnen door deze buurten en zelfs de werelden reizen wanneer ze dat maar wensen. De speler kan echter alleen de volledige controle hebben over (inter)acties die zich in de huidige geladen buurt afspelen. Sims buiten deze buurt kunnen tot een beperkte mogelijkheid nog gecontroleerd worden. Spelers kunnen gemakkelijk wisselen tussen buurten, maar dit zorgt wel voor een laadscherm.

In eerste instatie waren met de uitgave van De Sims 4 twee werelden meegleverd; Oasis Springs en Willow Creek. Een derde wereld werd later toegevoegd; Newcrest. Granite Falls werd toegevoegd met het nieuwe game pack spel De Sims 4: In de Natuur.

De Sims 4: Aan het Werk voegde Magnolia Promenade toe, dat niet wordt beschouwd als een wereld, maar als een buurt, gezien zijn grootte. Met het uitbrengen van De Sims 4: Beleef het Samen kwam Windenburg, de tot nu grootste wereld in De Sims 4.

De Sims 4: Stedelijk Leven voegt een multiculturele wereld toe vol met nieuwe hobby's, trends en dingen die je in een echte stad zult vinden. Het game pack De Sims 4: Vampieren voegt de wereld Forgotten Hollow toe, waarin duistere figuren zoals vampieren een beter bestaan hebben en waar de nachten vreemd lang duren.

In het spel worden veel referenties gemaakt naar de De Sims 3 werelden zoals Sunset Valley, waar Sims soms een wenskaart van ontvangen.

Icoon Naam Beschrijving
OS Icoon Oasis Springs

Dit is een oase in de prachtige hete woestijn. Tussen de talloze wuivende palmen komen allerlei culturen samen. Dankzij de weelderige planten is het hier heerlijk fleurig. In Oasis Springs kun je even heerlijk aan de felle zon ontsnappen, zo lang je dit wonderlijke plekje tenminste weet te ontdekken.

WC Icoon Willow Creek

In deze groene en bruisende regio vind je weelderige moerassen en glooiende akkers. Hier wonen aristocratische boeren, landheren en moerasratten. Willow Creek is een smeltkroes van rijke traditie, subtiele glorie en gastvrijheid. .

NC Icoon Newcrest

Laat je niet misleiden door de hoeveelheid aan ruimte. Kijk om je heen, bewonder de prachtige omgeving en verken de eindeloze mogelijkheden. Zie je het? Dit is jouw nieuwe wereld! Waar wacht je nog op?

GF Icoon Granite Falls [DS4:IdN]

Neem je Sims mee op vakantie om van een strak blauwe lucht en een frisse berggeur te genieten! Zet je tent op, verken de bossen en ervaar de wonderen van de natuur…zoals een Sim in een berenpak?

MP Icoon Magnolia Promenade [DS4:AhW] Welkom in een wereld waar een prachtige omgeving een wereldse levensstijl ontmoet! Magnolia Promenade biedt een schitterend uitzicht en een eersteklas winkelbeleving voor zowel klanten als ondernemers.

WB Icoon Windenburg [DS4:BhS]

Gooi die ouwe longen open en adem een fikse teug berglucht in. Dit groene, uitgestrekte speelterrein heeft het allemaal: weelderig platteland, serene en rotsachtige eilandkliffen, een pittoresk dorpje met oude ruïnes en dat allemaal op een steenworp afstand van het moderne bedrijfscentrum aan de kust.

SM Icoon San Myshuno [DS4:SL]

Welkom in de stad! Elke dag is een avontuur op de straten van San Myshuno. Van wilde persoonlijkheden die je tegen kunt komen tot verrassende festivals, er is altijd wel iets nieuws om te ontdekken!

FH Icoon Forgotten Hollow [DS4:V]

De mist filtert het beetje zonlicht dat tijdens de korte dagen in Forgotten Hollow te zien is. Ontrafel de geheimen die dit slaapstadje voor jou in petto heeft.

BB Icoon Brindleton Bay [DS4:HK]

De inwoners van het aan de oostkust verscholen liggende Brindleton Bay hebben de reputatie absoluut bezeten te zijn van alles wat met honden en katten te maken heeft. Geniet van de prachtige kust, de rijke maritieme geschiedenis en al je nieuwe viervoetige vrienden!

UitbreidingspakkettenEdit

Tot nu toe zijn er vier uitbreidingspakketten uitegebracht. De Sims 4: Aan het Werk kan vergeleken worden met De Sims 2: Gaan het Maken of De Sims 3: Ambities en focuste op de (terugkerende) carrières zoals dokter, detective en wetenschapper. Het tweede uitbreidingspakket is De Sims 4: Beleef het Samen wat focust op de sociale gelegenheden zoals clubs en kan vergeleken worden met The Sims: Het Rijke Leven, De Sims 2: Nachtleven of De Sims 3: Na Middernacht. Het derde uitbreidingspakket, De Sims 4: Stedelijk Leven, focust zich vooral op het leven in de buurt en het bewonen van appartementen. Het kan als een heruitgave gezien worden van de populaire De Sims 2: Appartementsleven. Met het vierde uitbreidingspakket, De Sims 4: Honden en Katten, keren honden en katten terug in de Simswereld.

Logo Naam Beschrijving
De Sims 4 Aan Het Werk Logo De Sims 4: Aan het Werk Jij bent de baas op de werkvloer

Jij bent de baas op de werkvloer in De Sims 4 Aan het Werk! Stuur jouw Sims direct aan terwijl ze aan het werk zijn en bepaal of ze op weg zijn naar een belangrijke promotie, of juist de boel op stelten zetten op het werk. Grijp in wanneer dat nodig is en red talloze levens als arts, maak je buren het leven zuur met ondeugende uitvindingen als wetenschapper of onderzoek plaatsen delict en los belangrijke zaken op als rechercheur. Als je liever je eigen baas bent, kun je zelfs jouw eigen bedrijf openen, aanpassen en beheren om zo misschien wel Simmiljonair te worden! Jij bepaalt hoe jouw Sims aan het werk gaan.

De Sims 4 Beleef Het Samen Logo De Sims 4: Beleef het Samen Beleef het Samen met clubs!

Creëer clubs voor je Sims waar jij de regels bepaalt, de leden uitkiest, hun stijl bepaalt en hun exclusieve ontmoetingsplekken aanpast in De Sims™ 4 Beleef het Samen. Sims volgen in een club jouw regels op tijdens een bijeenkomst, ongeacht hoe ze zich normaal gesproken gedragen, wat jou nieuwe manieren biedt om met je Sims te spelen! Je kunt ook nieuwe Sims ontmoeten door je aan te sluiten bij verschillende clubs, elk met zijn eigen interesses, persoonlijkheden en stijlen. Spreek af met andere Sims voor geheime dansfeesten, nachtelijke bijeenkomsten rond het kampvuur en meer. Verken de prachtige nieuwe wereld van Windenburg met zijn sfeervolle buurten en levendige hotspots!

De Sims 4 Stedelijk Leven Logo De Sims 4: Stedelijk Leven Kunnen je Sims niet wachten om de buitenwijk te verlaten? Vervul hun dromen in San Myshuno waar ze spannende wijken kunnen verkennen, hun intrek in een nieuw appartement kunnen nemen, naar leuke festivals kunnen gaan en meer. In De Sims™ 4 Stedelijk Leven kunnen je Sims de voordelen en uitdagingen ervaren van hoe het is om op de lip van andere Sims te wonen. Werk jezelf omhoog van een klein appartement naar een penthouse als je Sims aan nieuwe carrières beginnen!
De Sims 4 Honden en Katten Logo De Sims 4: Honden en Katten Maak verschillende honden en katten, voeg ze toe aan de huizen van je Sims om hun levens voor altijd te veranderen en verzorg als dierenarts de dieren van de buurt met De Sims™ 4 Honden en Katten. Met het krachtige nieuwe hulpmiddel Creëer-een-huisdier kun je honden en katten een uniek uiterlijk, opvallende karakters en expressieve outfits geven! Deze lieve, levenslange metgezellen zullen de levens van je Sims volledig op zijn kop zetten. Behandel dierziektes als dierenarts en run je eigen kliniek in een prachtige kustwereld waarin heel wat te ontdekken valt voor je Sims en hun huisdieren.

AccessoirespakkettenEdit

Net zoals in De Sims 2 en De Sims 3 heeft ook De Sims 4 accessoirespakketten. Er zijn er tot nu toe twaalf uitgebracht.

Logo Naam Beschrijving
De Sims 4 Luxe Feestaccessoires Logo De Sims 4: Luxe Feestaccessoires Feest in stijl.

Je Sims gaan op de stijlvolle tour met De Sims™ 4 Luxe Feestaccessoires! Geef een prachtig feest met tal van stijlvolle meubels en decoraties. Breidt de garderobe van je Sims uit met schitterende japonnen en stijlvolle avondkleding. Met de buffettafel besluit jij welke heerlijke gerechten je je Sims voorschotelt en zorg je voor een prachtige blikvanger op elk evenement!

De Sims 4 Perfecte Patio Accessoires Logo De Sims 4: Perfecte Patio Accessoires Nieuw: bubbelbaden!

Lok je Sims naar buiten met bubbelbaden, nieuwe meubels, decoraties, kapsels en meer in het De Sims™ 4 Perfecte Patio Accessoirespakket. Steek de grill aan en hijs je in iets gemakkelijks om in stijl te loungen. Serveer lekkere drankjes aan de nieuwe patiobar en relax in de masserende belletjes van het bubbelbad - lekker heet, maar niet te heet.

De Sims 4 Coole Keukenaccessoires Logo De Sims 4: Coole Keukenaccessoires Zet wat plezier op tafel!

Transformeer de keukens van je Sim met stijlvolle, roestvrijstalen apparaten en nieuw kookmeubilair. Ontdek de verrassende, nieuwe smaken die je Sims kunnen maken met de nieuwe ijsmaker! En met de nieuwe kleding en kapsels zien je Sims er ook nog eens uit om op te eten. span>

De Sims 4 Griezelige Accessoires Logo De Sims 4: Griezelige Accessoires Zo leuk dat je het uit zult gillen!

Transformeer het huis van je Sims met griezelige decoraties. Trek nieuwe kostuums aan en gebruik make-up om je Sims een spookachtige nieuwe look te geven. Geniet van de spiksplinternieuwe Pompoensnijder. Geef een angstaanjagend leuk feest.

De Sims 4 Filmavond Accessoires Logo De Sims 4: Filmavond Accessoires Kijk samen met je vrienden wat films!

Waarom zou je de hort op gaan, als je ook heerlijk ontspannen thuis wat films kunt kijken? Nodig wat vrienden uit, ontspan en kijk samen wat films met De Sims™ 4 Filmavond Accessoires. Maak een bak popcorn en laat jouw Sims genieten van een film op het gloednieuwe filmscherm. Geniet van nieuwe mode en kapsels.

De Sims 4 Romantische Tuinaccessoires Logo De Sims 4: Romantische Tuinaccessoires

Bouw een weelderige Victoriaanse tuin voor je Sims en bereid je voor op romantiek met De Sims™ 4 Romantische Tuinaccessoires. Zorg voor de juiste sfeer met romantische bloemetjeskleding voor je Sims en deel een speels moment aan de prachtige fontein. Ga dan naar de Wensput, gooi er een muntje in en kijk of de diepste verlangens van je Sim uitkomen.

De Sims 4 Kinderkamer Accessoires Logo De Sims 4: Kinderkamer Accessoires Kinderen hebben stijl!

Prikkel de verbeelding van Sims met nieuwe voorwerpen om kinderkamers mee in te richten in De Sims™ 4 Kinderkamer Accessoires. Verzamel en ruil monsterkaarten en breng ze tot leven in het elektronische strijdstation. Voer een poppenkastverhaal op om familie en vrienden te entertainen. Geef je kleine Sims nieuwe kleding en kapsels waarmee ze echt uitdrukking geven aan hun individuele stijl.

De Sims 4 Achtertuin Accessoires Logo De Sims 4: Achtertuin Accessoires Richt je eigen achtertuin in

Geef je Sims een achtertuin om van te genieten met De Sims™ 4 Achtertuin Accessoires! Zet een grappige waterglijbaan en kleurrijke nieuwe voorwerpen neer. Trek comfortabele kleding aan en zorg dat je voldoende limonade op voorraad hebt.

De Sims 4 Vintage Glamour Accessoires Logo De Sims 4: Vintage Glamour Accessoires

Het is tijd voor je Sims om een luxe leventje te leiden in De Sims™ 4 Vintage Glamour Accessoires. Dos je Sims uit met vintage mode en accessoires en breng dan wat make-up aan bij de kaptafel. Richt het huis van je Sims in met chique meubels en neem zelfs een butler in dienst om je op je wenken te bedienen.

De Sims 4 Bowlingavond Accessoires Logo De Sims 4: Bowlingavond Accessoires Het is tijd om te gaan bowlen!

Bouw een relaxte bowlingplek en neem je Sims mee uit kegelen voor een avond vol plezier met De Sims™ 4 Bowlingavond Accessoires. Neem het op tegen vrienden en verbeter je bowlingkunsten om trick shots te ontgrendelen. Pas je baan aan met bowlingaccessoires en geef je Sims een winnende nieuwe look.

De Sims 4 Fitness Accessoires Logo De Sims 4: Fitness Accessoires

Verbeter de fitheid van je Sims en geniet van een actieve levensstijl met De Sims™ 4 Fitness Accessoires. Daag je Sims uit met de bergbeklimmende loopband als een leuke manier om energie te verbranden en hun lichaamsbouw te verbeteren. Kies uit een collectie modieuze sportkleding en versier het huis van je Sims met op de natuur geïnspireerde voorwerpen en decoraties.

De Sims 4 Peuter Accessoires Logo De Sims 4: Peuter Accessoires

Geef je peuters nieuwe manieren om uitdrukking te geven aan hun persoonlijkheid, energie te verbranden en vriendschappen te sluiten met De Sims™ 4 Peuter Accessoires. Geef je kleine Sims tal van snoezige outfits en geef ze de schattigste kapsels. Gebruik kleurrijke decoraties om een speelplaats buiten te maken waar peuters van de glijbaan kunnen roetsjen, door tunnels kunnen kruipen en met vriendjes en vriendinnetjes in de ballenbak kunnen spelen.

Game packsEdit

Nieuw in De Sims 4 zijn game packs (letterlijk spelpakket). Een game pack is erg vergelijkbaar is met het accessoirespakket maar het grootste verschil tussen de twee is dat terwijl er bij een accessoirespakket meestal alleen nieuwe kleding en kapsels wordt toegevoegd er bij de game pack vaak ook nieuwe gameplay is. Ook valt er aan de benaming van de spellen niet te zien dat het om een game pack gaat, wat bij het accessoirespakket wel het geval is.

Logo Naam Beschrijving
De Sims 4 In de Natuur Logo De Sims 4: In de Natuur Verken het buitenleven!

Er staan je Sims nieuwe verrassingen te wachten in de wildernis. Verken de gloednieuwe bestemming Granite Falls en neem je Sims uit kamperen, vertel spookverhalen rond het kampvuur, zing liedjes en geniet van tal van andere nieuwe activiteiten!

De Sims 4 Wellnessdag Logo De Sims 4: Wellnessdag Verwen je Sims!

Trakteer je Sims op een dag vol verwennerij met De Sims™ 4 Wellnessdag. Bezoek de gloednieuwe Perfect in Balans Spa voor een verkwikkende massage, of werk aan je innerlijke wellness door aan yoga te doen. Stap na een ontspannen sessie in het modderbad de sauna binnen om de dagelijkse stress van je af te spoelen. Met tal van nieuwe voorwerpen en decoraties kun je het huis van je Sims in een oase van rust en comfort veranderen.

De Sims 4 Uit Eten Logo De Sims 4: Uit Eten

Open een restaurant en trakteer je Sims op een etentje met De Sims 4 Uit Eten. Creëer en beheer verschillende restaurants, neem personeel aan en stel het perfecte menu samen om winst te maken en jouw bedrijf uit te breiden. Ga uit eten met de Sims om van gloednieuwe, experimentele gerechten te genieten en breng gezellig wat tijd door met vrienden en familie.

De Sims 4 Vampieren Logo De Sims 4: Vampieren

Transformeer je Sims in krachtige vampieren en leef voor eeuwig en altijd in een griezelige nieuwe bestemming met De Sims™ 4 Vampieren. Maak tal van vampieren met behulp van gloednieuwe gereedschappen en ontgrendel unieke krachten die je Sims bovennatuurlijke eigenschappen geven. Ontsnap naar Forgotten Hollow, bouw een onderkomen en chill met andere onsterfelijken.

De Sims 4 Ouderschap Logo De Sims 4: Ouderschap

Ontwikkel de opvoedkundige vaardigheden van je Sims om ze vorm te helpen geven aan de levens van hun kinderen en ze naar volwassenheid te leiden in De Sims™ 4 Ouderschap. Kies wanneer het gedrag van kinderen bestraft of aangemoedigd moet worden, leer ze over de waarden van het leven en druk een blijvende stempel op hun toekomst. Geniet van leuke familie-activiteiten en personaliseer je huishouden met nieuwe woondecoraties en kleding voor het hele gezin.

PatchesEdit

Hoofdartikel: De Sims 4/Patch

De Sims 4 ontvangt spelupdates via Origin. Deze spelupdates bevat onder andere bug oplossingen, kleine aanpassingen en nieuwe functies. Sommige patches zijn opvallen voor het toevoegen van een grote verandering aan het spel.

Downloadbaar materiaalEdit

EA bracht op 16 december 2014 een gratis Feestdagenpakket uit die gedownload kon worden. Het bevatte verschillende feestelijke decoraties en kleding. Een vernieuwde versie van het spel werd automatisch geupdate op 4 december 2015. Op 1 december 2016 werd het pakket nogmaals vernieuwd.

Creëer een Sim DemoEdit

De Sims 4 Creeer een Sim Demo Icoon
Op 7 juli 2014 werd De Sims 4 Creëer een Sim Demo aangekondigd. In eerste instantie werd het alleen uitgebracht voor een klein selectief groepje Simsspelers, maar een week later, op 15 juli, werd het mogelijk voor spelers om zich aan te melden voor het spelen van de demo. Echter kreeg niet iedereen meteen toegang. Op 12 augustus was de demo open toegankelijk voor iedereen via Origin.

De demo laat de speler alleen jong volwassen Sims creëeren en bevat onder andere de nieuwe lichaamsvorming functie. De demo geeft ook toegang tot de Gallerij. Sims gecreëerd door andere spelers of door Maxis kunnen in de demo gedownload worden en aangepast worden. Ook kunnen spelers hun eigen Sims in de gallerij toevoegen. Sims gecreëerd in de demo kunnen geëxporteerd worden naar De Sims 4.

GalerijEdit